Pienin tietämäsi täysiaikaisena syntynyt vauva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gallu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2135g ja viikoilla 38+5.
mitään varsinaista selitystä ei pienelle koolle löytynyt(muita kun sukutekijät),ja tämä pirtsakka neiti on nyt 9kuukauden ja painaa vähän reilut 6kiloa.(ja hauskan näköinen kun kävelee!)

Kaverilla 4 lasta ja kaikki ovat olleet syntyessään n. 2,5kg ja pituutta vain 43-45cm. Syytä ei ole löytynyt, mutta ihan terveitä lapsia ovat olleet pienestä koosta huolimatta.

Esikoinen leikattiin 38+2, painoa 2010 g ja pituutta 43,5 cm. Ei vieläkään tiedetä mistä johtui, istukka tosin oli kuulemma pieni. Ihan normaalikokoinen 4-vuotias poika on tällä hetkellä.

Parin kilon päälle taisi olla yhdellä sairaalassa. Napanuoran virtauksissa oli kai jotain häikkää. Pari alle kolmekiloista oli sitten huonekavereilla, molemmilla syynä oli kai tupakointi, toinen ainakin selitti, että edelliset olivat olleet isompia, kun silloin hänellä oli lakko pitänyt.

[QUOTE="minna";22823864]850g. Pituutta en muista. Syntyi ennenaikasesti, joku 28 viikkoa.[/QUOTE]

Mitä kohtaa kysymyksestä et ymmärtänyt?!? Kysyttiin täysiaikaisena syntyneitä!!!!!

Synnytin viikolla 39+3 ja likka painoi 2850g ja pituus oli 47cm. Mitään syytä ei löydetty, ja sitä on kyllä ihmeteltykin, kun mies on paria senttiä vajaa 2m ja itsekin olen keskimääräistä isokokoisempi. Itseäni aina välillä vieläkin mietityttää, miksi vauva oli noin pieni...

Mie painoin jotain 2150g ja olin vissiin 46cm pitkä. Nyt täysi-ikäisenä 155cm pitkä ihan niinkun mutsi ja molemmat pikkusiskotkin. Ei sitä kuulemma koskaan saatu selville että miks olin niin pieni.

poikani syntyi 39+5 ja painoa vain 2025g 46 cm pitkä ja tosi alipainoinen. tyttöni 37+0 2030g 46 cm tehtiin sektio koska kaikki lapseni olleet hyvin pieniä ja istukassa blokki ja takasinvirtausta. Sikiön pienikasvuisuus toistunut joka raskaudessa

Meillä esikoinen syntyi rv39 ja painoa 2840g ja pitutta 48cm! Tosin ei mahottoman pieni kun kahtoo miten pieniä on muillekin syntynyt ja täysi aikasia olleet! Mulle sabnottiin et pienikokonen äiti niin ei kovin isoja vauvoja tulekaan, nuorin kyllä oli 3810g syntyissään...:)

Omat lapseni (kun täysiaikaisista kerran on kyse). Keskimmäinen oli 43cm ja muut 47cm. Painot ovat olleet ihan tavanomaisia 2800-3200g välillä. Molemmat vanhemmatkin ollaan oltu samaa kokoluokkaa (47&48cm ja painot tuolla samalla välillä) syntyessämme, josko se olisi vaikuttanut lastenkin pituuksiin.

Omani syntyi käynnistettynä rv 38+2, lapsi oli 45,5cm ja 2320g. Istukka oli normaalin kokoinen, ei kalkkeumaa, virtaukset normaalit... Lapsivettä oli PALJON. Itse olen syntynyt rv 42+2 ja painoin 3005g, eli kuukautta aiemmin syntyessäni olisin varmaan painanut saman verran kuin oma lapseni syntyessään. Pari gyneä kauhisteli ultratessa, että miksi vauva on niin pieni mutta naistentautien ylilääkäri katsoi mua ja totesi, ettei tämänkokoinen äiti isoja vauvoja voi synnyttääkään.

Pienin tietämäni on oma poika, 2550 ja 46cm.
Viikkoja 37 eli juuri vielä lasketaan täysiaikaiseksi.
Sairaalassa veikkasivat että viikkoja olisi enemmänkin, koska vauva muuten vastasi ihan täysiaikasta, pientä kokoa lukuunottamatta.
Mitään erityistä syytä ei ollut.
Muutaman päivän oli keskolassa nenä-mahaletkussa ja tipassa keltaisuuden, veren sokeriarvojen takia ja koska paino ei lähtenyt nousuun.

Yhteistyössä