Pienikokoiset lapset - missä vaiheessa alkaneet kasvamaan?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meidän tyttö syntyi lähes neljäkiloisena, mutta sen jälkeen kasvu ollut todella hidasta. Kokeita otettu pienempänä, mutta kasvaa omaa käyräänsä. Nyt ikää 6 vuotta ja pituutta 107 cm ja 17 kiloa painoa. Moni 3-4 -vuotiaskin tuntuu olevan joko samaa kokoluokkaa tai isompia :/ Onko jollakin ollut pienikokoista lasta ja onko kasvupyrähdys tullut myöhemmin? Meidän tyttö on kyllä sopusuhtainen ja terve lapsi muuten =)
 
jos pituus ja paino käyrät tasaisia niin turhaan huolit,jokainen lapsi kasvaa omaan tahtiinsa ja olisi aika tyhmää jos kaikista ihmisistä tulisi saman kokoisia ja painoisia. tietysti jos jotain häikkää olisi ,niin kyllä lääkärit siihen kiinnittäs sitten huomion.
 
tähän tuli nyt mieleen aivan asiaton kommentti jos joku lapsesi kokoa alkaa kummasteleen B) jos sanoja mies,ni voi sanoo,että mun lapsiko pieni? kato vaa ittes sitä tai naiselle,että kato vaa rintojas...oli ihan pakko tää laittaa =)
 
meikäläinen
Minä itse. Olin huonoruokainen ja luokan lyhin ja laihin tuonne johonkin ala-asteen loppupuolelle saakka. Yläasteella alkoi nopea kasvu, jopa opettajat kahdeksannella luokalla lähes kaikki päivittelivät, että "olet kasvanut kesällä 10 senttiä". Noloa.

Kasvoin siis yläkoulun aikana luokan lyhimmästä lapsesta keskimittaiseksi naiseksi. Olen 168 cm ja painan nyt noin 54 kg. Kuukautiset alkoivat noin 15 vuotiaana.

Omista lapsista toinen vaikuttaa kasvavan samalla tavalla. On pelkät luut ja nahkaa, (115 cm, 16 kg).
 
Minä en oo koskaan kasvanut :) Syntyessäni olin 2,5kg ja 45cm, nyt 156cm ja 45-48kg.

Esikoinen 7v. täyttävä on 115cm pitkä ja painaa n. 20kg. Keskimmäinen 5,5-vuotias, pituus n. 107cm, painoa en tiedä. Kuopus 2v. ja 88cm, 12kg. Omilla käyrillään menevät, enkä edes ajattele että heitä kokonsa vuoksi kiusattaisiin. Ylipainohan se kiusaamisen yleisin syy taitaa olla.
 
hannis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän tyttö syntyi lähes neljäkiloisena, mutta sen jälkeen kasvu ollut todella hidasta. Kokeita otettu pienempänä, mutta kasvaa omaa käyräänsä. Nyt ikää 6 vuotta ja pituutta 107 cm ja 17 kiloa painoa. Moni 3-4 -vuotiaskin tuntuu olevan joko samaa kokoluokkaa tai isompia :/ Onko jollakin ollut pienikokoista lasta ja onko kasvupyrähdys tullut myöhemmin? Meidän tyttö on kyllä sopusuhtainen ja terve lapsi muuten =)
Meidän tirri syntyi 42+3 ja kokoa oli 50cm ja 3220g. Ei siis erityisen pieni, tosin suht. sintti viikkoihin nähden.

Kasvoi tosi hitaasti, nlasta passitettiin kilpirauhastutkimuksiin mutta eihän niissä mtn näkynyt. Tyttö oli 1veenä 71,8cm eli lyhyt. Yhtäkkiä oli 1,5veenä kasvanut lähes 80cm pitkäksi. Nyt ikää 2,5v ja 94cm mitattiin äskettäin. Huimaa kasvua yhtäkkiä.
 
No... mulla on kuopus aika pieni ikäisekseen, mutta on vasta kolmen vanha. Itse olen ollut kuusivuotiaana todellakin kolmevuotiaan kokoinen, sain sitten isommat kasvupyrähdykset viidennellä ja kuudennella luokalla, mutta pituus jäi sitten 153cm. Mutta pärjää sitä näinkin. =)
 

Yhteistyössä