Pieniä ärsyttäviä asioita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Tyttö oli pitkästä aikaa isällään koko vklopun. Ja noi jutut mitä on tässä kertonut, ärsyttää tätä äitiä suunnattomasti. Tyttö selitti että isillä ei pestä hampaita, isi nukkui tosi pitkään ja lapsi katteli ikkunasta muita leikkiviä lapsia. Isiä ei viitti yöllä herättää kun käy vessassa kakalla tai pissalla ettei isi suutu (minut kyllä herättää öisin kun käy pissalla). Isillä katotaan muumeja ilma ääntä kun isi haluaa kuunnella omaa musiikkia. Nämä siis 4v suusta. Oli samat pikkarit sunnuntaina kun perjantaina lähtiessä ja pikkarit oli todella likaiset.

Tiedän että asiat ovat aika pieniä, mutta ärsyttävät minua. Suunnattomasta. En exältä ole näistä asioista kysynyt. Olenko nyt liian herkkänahkainen?

[QUOTE="vieras";24366995]ei yöllä käyvä kakalla...[/QUOTE]

Kyl meijän tyttö joskus käy... Tosi harvoin, mut joskus... Ja ilmeisesti puheista päätellen isällään on käynyt...

Mun korvaan nuo hampaan pesun puute ja likaiset vaatteet on sellaisia asioita joista voi ärsyyntyäkin, muut ei niin kummoisia. Jos esim. lapsi osaa käydä itsekseen vessassa niin miksi siihen pitäisi vanhempi herättää kaveriksi?

• Tykkää
Reactions: emppu75
En mä ymmärrä miksi lapsen pitäisikään ketään herättää, jos käy yöllä pissalla.

Kyllä muakin ärsyttäisi, jos lapsi ei pääsisi isän luona ulos, ei pestä hampaita, yms mutta en sen takia kieltäisi lasta isällään käymästä. Ei ne kuitenkaan mitenkään vaarallisia asioita ole.

• Tykkää
Reactions: emppu75
No et ole herkkänahkainen, älähtäisin itsekin tuollaisesta. Mies ei todennäköisesti ole kovin paljon ollut lapsesi kanssa arjessa? Kuulostaa vähän sellaselta, että ei vaan muista / tiedä miten lapsen kanssa ollaan. Voisitko ihan jutella hänen kanssaan näistä, vai millaiset välit teillä on?

Eipä siihen kaveria tarttekkaan. Minusta enemmän tuo syy oli outo, ettei isi suutu. Ja tämä tuli siinä yhteydessä että miksi kakka oli niin huonosti pyyhitty. Pissallahan tuo käy ihan hyvin ja pyyhkiikin huolellisesti. Enemmänkin mietin et huomautanko exälle näistä asioista. Se kun rupee mulle huutamaan ja raivoamaan jos jotain negatiivista sanon. En pakolla sitä jaksa kuunnella.

No et ole herkkänahkainen, älähtäisin itsekin tuollaisesta. Mies ei todennäköisesti ole kovin paljon ollut lapsesi kanssa arjessa? Kuulostaa vähän sellaselta, että ei vaan muista / tiedä miten lapsen kanssa ollaan. Voisitko ihan jutella hänen kanssaan näistä, vai millaiset välit teillä on?

Vastaan nyt tähänkin että exä ei ota minulta mitään negatiivista ikinä hyvin ja rupee heti huutamaan. Ja se on totta eittei ole ollut lapsen kanssa paljoa arjessa, mutta se on hänen oma valintansa ollut.

mie kanssa mietin et miks on huono asia ettei herätä toisia yöllä? kun jos pärjää yksinkin vessassa niin parempihan se niin on. ja sitten nuo muut, hampaiden pesu on kyllä tärkeää tottakait, mutta meidänkanssa asuva isi unohtaa sen myös usein jos minä olen vaikka saunasa kun puuhaavat iltahommia, luulen myös ettei meidän isi välttämättä osaisi huolehtia siintä onko pojalla mikä pikkarit jalassa. tosin ei ton tartte noita kovin usein muistaakaan koska minä olen pojan kanssa kotona.

mutta kyl mä varmaan mainitsisin asiasta isälle. voisko reillä olla jonkunlainen reissuvihko vaikka jos ei kommunikointi muuten suju? sellanen mihin voisit kirjottaa musitettavia asioita ja isä vastaavasti tapahtuneita asioita??

Isä nukkuu ja 4 vuotias on aamun käytännössä oman onnensa nojassa???
Meijän vanhin tyttö on ollut niin vilkas ja omaa sen verran vahvan mielikuvituksen,ettei ikinä olis uskaltanut sen keikoilla yksinään hereillä..Se olis keksinyt tavan päästä ulos muiden lasten kanssa leikkimään tai muuta...

Toisaalta myös lasten mielikuvituksen takia kannattaa aina kuulostella puheita,onko ne varmasti aivan kuten lapsi puhuu...
Joskus lapset suurentelevat ja liioittelevat asioita..tahattomasti.

Sinä ja lapsen isä olette aikuisia..TEIDÄN pitää puhua lapsen asioista.
Itse olisin avannut suuni jo jos tilanne olisi sama.
Kysy mieheltä pitääkö jutut paikkaansa ja kerro oma mielipiteesi...

Viimeksi muokattu:
4 veelle voi sanoa, että itse vaihtaa pikkarit joka päivä.

Ohoh , aika paljosta pitää 4-vuotiaan itse olla vastuussa.... kyllä jää tällä isällä eli vanhemmalla hommat vähäiseksi... Ja moni vaan peesailee ja pitää tällaisia olosuhteita lapselle ihan hyvinä ? Lapsihan ei osaa ja älyä edes kaikkea kertoa ?
Onko se oikeasti niin itseisarvo ja pyhää että on edes jonkinlainen_isä , ettei isältä voi vaatia perusjuttuja hampaiden pesua, lapsen vaatteiden vaihtoa ja lastenohjelmien kuuntelua ? Onko lapsi missään etusijalla - vai eikö tarvitsekaan olla ?

Onneks on isällään harvoin koko vklopun.. Ja nyt jo sanoo ettei halua mennä isälle ja kun vähän tulee ikää lisää ni saa toiveensa läpikin.. Exä on itsekäs ja pistää aina itsensä kaiken muun edelle..

Sen verran pitäis olla munaa, että soittaa sille exälle ja kertoo mielipiteensä. Eihän noista mikään ole lapselle hengenvaarallista, mutta kyllä hampaiden pesu ja vaatteiden vaihto on sellaista perushoitoa, mitä lapselle kuuluu tarjota. Jos ei selitykset auta, niin sitten täytyy opettaa lapsi vaihtamaan itse vaatteensa ja harjaamaan hampaansa itse siellä ollessaan.

Eniten mä olen huolissani siitä, että lapsi pelkää isin suuttuvan normaaleista asioista.

Eiks tärkeämpää ole että viettää aikaa isän kanssa kuin nuo asiat...

Viettää aikaa ?
Ap:n kertomuksen mukaan:
isi nukkuu , isiä ei saa häiritä.
Isiä ei saa herättää, ettei se suutu.
Isin musiikinkuuntelua ei saa häiritä , vaan muumeja on katsottava äänettömällä.
Tätäkään ennen ei pääse ulos leikkimään - lapsi vaan odottaa .

Mitä pyhää ja suojeltavaa tuollaisessa 'isän läsnäolossa' / 'yhteisessä ajassa on ?

Toki varmaan tähänkin isäsuhteeseen kuuluu muutakin , mutta kommentit vaan tähän asti kerrottuun ja tooooosi anteeksiantavaisiin äiteihin jotka tällaista pitävät hyvänä ?

Jos äiti toimisi näin - hänestä kehotettaisiin tekemään lastensuojeluilmoitus ...

Sen verran pitäis olla munaa, että soittaa sille exälle ja kertoo mielipiteensä. Eihän noista mikään ole lapselle hengenvaarallista, mutta kyllä hampaiden pesu ja vaatteiden vaihto on sellaista perushoitoa, mitä lapselle kuuluu tarjota. Jos ei selitykset auta, niin sitten täytyy opettaa lapsi vaihtamaan itse vaatteensa ja harjaamaan hampaansa itse siellä ollessaan.

Eniten mä olen huolissani siitä, että lapsi pelkää isin suuttuvan normaaleista asioista.

Kyse onkin enemmän siitä että en jaksa kuunnella huutoa ja tapella turhan takia. Mikään ei kuitenkaan muutu. Tiedän yli 3v historiasta sen että minua ei kuunnella.

[QUOTE="a.p";24367370]Kyse onkin enemmän siitä että en jaksa kuunnella huutoa ja tapella turhan takia. Mikään ei kuitenkaan muutu. Tiedän yli 3v historiasta sen että minua ei kuunnella.[/QUOTE]

Turhan takia???Lapsen takia ennemminkin... Ajattele niin..jos kukaan ei suutu,mikään ei muutu.
Ei neljä vuotiaan kuulu viettää aikaa aamuisin yksinää,kun isä nukkuu,ei neljä vuotiaan kuulu muistaa aina itse vaihtaa alushousuja...
Ja jos harvoin näkevät ei ole liikaa vaadittu antaa lapsen katsoa lastenohjelmia äänen kera..(ja kuunnella sitten omia musiikkeja,kun lapsi ei ole paikalla)..
Isän tärkeysjärjestys on hieman outo...