Pieni vauva ja esikoisen pottaharjoittelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miten minä en saa tätä yhtälöä toimimaan? esikon kanssa pitäis olla johdonmukainen ja kiikuttaa potalle lähes joka välissä, kun ei itse hätäänsä ilmaise. Juuri silloin kun isommalla näyttäisi olevan pissa tai kakkahätä, olen taas imettämässä tai terassilla hyssyttämässä vauvaa uneen tai vauveli muuten vain itkee. Niin, ja juuri kun on sopiva hetki niin potalla vierähtääkin aikaa ja taas on lähdettävä vauvan luo. Tulos on että isosisarus juoksee housut kintuissa ja pissaa minne sattuun. Kuin te saatte itsenne kloonattua vastaavissa tilanteissa?

Meillä on sama ongelma, oon sitten tässä lämpimässä asunnossa pitänyt tytöllä enimmäkseen mekkoja ja pitkiä säärystimiä nimeltä babylegs (nettikaupoista löytyy googlella). Ei peppua palele ja pääsee itse istahtamaan potalle, joka on aina näkyvillä eikä vessassa.

Meillä samaa ongelmaa. Keskimmäistä pitäis yrittää opettaa kuivaksi, ikää jo 2v6kk, ei oikein osoita mielenkiintoa. Tai siis istuu kyllä potalla kun sinne vie, mutta ei osaa yhtän ilmoittaa itse koska hätä. Ja meillä tuo vauva on jo 7kk. En vaan ole jaksanut tuota isompaa viedä potalle ts. ottaa vaippoja pois. Ehkä sitten joskus...
Omasta saamattomuudesta osittain kiinni tarvis vaan jättää ne vaipat pois, mutta ei viitsis alkaa siivoilemaan jälkiä kun muutenkin työtä kolmen pienen lapsen kanssa riittää. Odotan että tuo keskimmäinen vaan alkais mahdollisesti itse ilmoittamaan hädästä vaikka vaipat onkin. Ensi kesänä viimeistään.

Sama ongelma meillä oli aikoinaan esikoisen ja keskimmäisen kanssa. Kokeiltiin kesällä kun esikko oli 2v5kk, ei onnistunut. Otettiin aikalisä ja sit oppikin helpolla kuivaksi 2v7kk iässä.

Mä kävin ton läpi kesällä silloin 2v11kk pojan ja 2 kk ikäisen tytön kanssa. Tietty pissa vahinkoja tuli kiitettävä määrä, mut aika nopeasti pääsimme kuivaksi tarrakirjan avulla. Lupasin pojalle rekan, kun hän osaa tehdä molemmat tavarat pottaan. Tämän lupauksen toteutin tietysti sitten kun asiat onnistui. Minkä ikäinen on esikko?

Yhteistyössä