pieni vauva isälleen yöksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Te esim, jotka olette eronneet raskausaikana tai esim kun vauva on ollut pieni;
Minkä ikäisenä vauva on ollut ensimäisen kerran isällään?
Kuinka kauan? Milloin yöksi hänelle? Miten on mennyt?
Joiko tuttipullosta? yms..kertoilkaa kokemuksianne.
Itselläni pieni vauva ja mietityttää milloin uskaltaisi..isä on hyvä lapsille, pärjääkait hän siinä missä äitikin, jos lapsi tuttipullosta juo!

No eronnu en ole mut vauva oli pienestä asti pitkiä aikoja pelkästään isin hoivissa koska ite makasin sairaalassa puolikuolleena... Ja TOSI hyvin pärjänny, lapsi on kiintyny isäänsä vissin jo enemmän mitä minnuun. :ashamed: Kyllä isi pärjää siinä missä äitiki, ihan varmasti. Ja mitä aikasemmin alkaa olla niitä yhteisiä hetkiä sitä paremmin pärjää tulevaisuuessaki. Ei se kiintymyssuhde kehity vaan lapsella vaan myös aikusella.

Näihin on vaikea antaa yksiselitteistä vastausta. Kuopukseni oli ensimmäistä kertaa isällään yötä silloin kun lopetin yöimetyksen n. 6kk iässä. Toki näkivät silloinkin lähes päivittäin ja isoveljet olivat mukana, ei meillä ollut mitään ongelmia. Ehdottomasti kannattaa ja pitääkin panostaa siihen isä-lapsisuhteeseen, on sitten tulevaisuudessakin helpompaa :)

Vähän yli 1- vuotiaana oli ensimmäisen kerran isän luona yökylässä. Siihen asti isä tapasi vauvaa pääasiassa meidän kodissa ja joskus otti luokseen muutamaksi tunniksi. Nyt 2- vuotiaana on ollut koko viikonlopun isällään

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
JOS oltais erottu, niin kyllä meidän 2,5kk ikänen vauva menis kolmen muun yhteisen lapsemme kanssa vaikka joka vkl. Kun kelpaa tuo pullo =)

Nämä on tosiaan perhekohtaisia asioita, jotka jokaisen on mietittävä itse. Minä olen sitä mieltä, että alle 1- vuotiasta ei viedä yökylään mihinkään, ei edes toisessa taloudessa asuvalle vanhemmalle.

1-vuotiaana, musta on hyvin kyseenalaista jos äiti antaa pienen vauvan yöksi pois luotaan. Oli sitten kysymyksessä isä, kummi tai mummi. Mutta tää onki vaan mun mielipide.

Alkuperäinen kirjoittaja aikaisintaan :
1-vuotiaana, musta on hyvin kyseenalaista jos äiti antaa pienen vauvan yöksi pois luotaan. Oli sitten kysymyksessä isä, kummi tai mummi. Mutta tää onki vaan mun mielipide.

Miten niin kyseenalaista? Onhan se isäkin lapsen vanhempi ja samalla tavalla osaa hoitaa. Ei kai sukupuoli tee ihmisestä kyseenalaista lapsen kasvattajaa/hoitajaa?

Alkuperäinen kirjoittaja aikaisintaan :
äidin ja isän ero = äidillä maitoa tuottavat tissit?
miks isä olisi huonompi vanhempi??

Ihan milloin vain, jos tosiaan huolii sen pullon. Meillä ei huolinut missään vaiheessa ja mun poissa olot oli todella hankalia, vaikka olisin vain käynyt pari tuntia kaupungilla. Minusta isä on ihan yhtäläinen huoltaja kuin äitikin, vaikka ei samassa osoitteessa asuisikaan.

no miehen esikoinen oli vuoden iässä monta viikkoa isänsä/isovanhempien luona kun äiti oli viettämässä juhannusta...

ja siitä lähtien säännöllisesti lyhyempiä ja pidempiä jaksoja, kolmen viikon tapaamiset vakiintuivat käyttöön lapsen ollessa n. 1,5 vuotias.

No nämähän on niin perhekohtasia juttuja,et ei oo olemassa yhtä oikeaa vastausta.

Jos isä kuitenkin pystyy oelmana isä,ja ottamana lapsestaan vastuun.Niin ei sitä hältä pitäisi evätä lapsne iäsn vuoksi.

perhekohtaisia tietenkin, mutta kyllä näistä asiantuntijoilla on ihan selkeät suosituksetkin.

me erottiin kun vasta odotin tuota nuorimmaista. mies olo sitä mieltä että molemmille lapsille vuoroviikko systeemi alusta asti. en siihen suostunut ja onneksi sain mielipiteelleni kannatusta lastenvalvojalta ja muualta.

oli ekaa kertaa yötä isällään 1-vuotiaana, kun olin lopettanut imettämisen. Nyt 1,5v ja on isällään joka toinen viikonloppu la aamusta - su alkuiltaan. Lisäksi isä käy katsomassa ja leikkimässä parina iltana viikossa.

kesällä sain taas haukkuja, kun en antanut häntä isänsä kanssa lomalle kuukaudeksi! no x saa haukkua ihan rauhassa, mutta en todellakaan ole noin pienestä erossa niin pitkään.

Oikeastaan kaikki asiantuntijat ovat yhtä mieltä siitä, että ihan pienten kanssa parasta on tapaamiset mahdollisimman tiheään tahtiin. ja ei missään nimessä pitkiä aikoja erossa äidistä.

Joissain tapauksissahan isä on saattanut hoitaa vauvaa enemmän kuin äiti, joten voisi ennemmin kysyä miten pitkiä aikoja vauva voi olla ISÄSTÄ erossa.

Oma lapsi oli vauvana 4kk iässä useamman vuorokauden isänsä hoidossa ja joutui kylmiltään imetykseltä korvikkeelle, koska äiti joutui sairaalahoitoon. Hyvin sujui silti isän kanssa oleminen. Tilanteet ovat niin erilaisia. Jos isä ei ole tiiviisti vastasyntyneen kanssa (esim. ero jo raskausaikana) alusta alkaen, vauvahan saattaa häntä vierastaakin tietyssä iässä. Eli aivan tapauskohtaisesti tilannetta pitäisi punnita.

Yhteistyössä