pieni sikiö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ninnu

Jäsen
18.05.2004
303
0
16
Minkä kokoisia teidän täysaikaiset vauvelit on ollut? mulla nyt 39+4 ja ultrassa arvioitiin että vauva olis vaan 2,7kg mutta lääkäri ja oma terkkari molemmat sanoo että vauva tuntuu käteen isommalta. meinaavat vissiin käynnistää alkuviikolla, kun ei kuulemma kannata täysaikasta raskautta venyttää, etenkin jos on istukan toiminta jo heikentynyt. pelottaa vaan kun tuntuu niin pieneltä. onko ihan tyhmää stressata tällasta?

Mulla tossa sama painoarvio täl viikol 38+4. Ja ennustettiin, että tämä muksu jää kyllä alle kolmekiloiseksi. Kummallista ettei yhtään näköjää riipu tosta kohdunpohjan korkeudesta, mulla viime viikol huiteli yläkäyrillä 35 cm..

Esikoinen syntyi viikolla 41+1 ja painoi 2745 gr ja 46 cm. Tästä tulossa ehkä vähän isompi, jos ei kohta synny sitten..

En olis huolissani, onhan meitä ihmisiäkin erikokoisia. Miehen puolella nuo suvun naiset on tosi pienikokoisia, elikkäs kai se geeneissäkin on. Itsekään en ole mikään isokokoinen.

t. mamma rv 38+6

miulle sanottii koko raskaus aikana et on tulossa pieni vauva.Heti lasketun ajan juoduin käynistettäväksi.41 viikolla oli paino arvoi alle 3kiloa.tyttö synty 41+4 ja painoi 3610g.kolmannen lapsen piti olla kans pieni kokoinen 45% käyrällä niin paino 4235g...en enään usko paino arvioihin...

Minä koko kesän ramppasin ultrassa kuulemassa voivottelua, että on niiiiin kovin pieni ja voi voi.. Siinä hormonitulvassa tämä tuntui äärimmäisen rankalta ja 37+2 jouduin käynnistykseen, kun kokoarviossa vauva oli nippanappa päälle 2kg. Ja kas kummaa, 37+4 kun poika vihdoin putkahti maailmaan, oli hällä painoa 2730g ja kätilö sanoi, että olisi voinut täysiaikaisena painaa reilustikin yli 3 kiloa.
Kai niillä joskus on ihan aiheellisiakin pelkoja, mutta enemmän olen kuullut näitä, että vauva onkin ollut isompi kuin on ultrattu.

Tiedä sitten, että mitä ajatella; turhaan säikyttelevät ja itkettävät, mutta olipa homma sitten hoidettu jo aikaisemmin ja pääsin helpommalla, kun oli pieni vauva ;)

Mutta voimia sinulle!

Meidän pimu syntyi 2175-grammaisena ja 44-senttisenä rv:lla 39+3.
:/ Syynä oli istukan toimintahäiriö ja istukan pieni kokokin vissiin. Typy oli kuitenki pirtee ja terve, normaalissa vierihoidossa mun kanssa, ei mitään ongelmia lämpöjen tai sokereidenkaan kanssa.

Mä ramppasin kanssa polilla ultrissa viimisen kuukauden ja oli todella rankkaa henkisesti se pelko, että mitähän nyt on vialla. :ashamed:

Onneksi kaikki päättyi hyvin ja terve tyttö syntyi! ;)

Meidän tyttö syntyi rv 37+5, painoa oli 2120g ja pituutta 44cm. Raskauden aikana kävin muutamaan otteeseen kasvukontrolli-ultrassa, jossa seurattiin vauvan kasvua. Tutkimuksissa todettiin, että vauva on pieni, mutta kasvaa hyvin eikä istukan toiminnassa, napavirtauksessa yms. ollut mitään häikkää. Meillä siis vauvan pienikoko johtui pelkästään geeneistä (olen itsekin pienikokoinen).

Tyttö oli syntyessään siis pieni, mutta terve. Kolme vuorokautta tyttö "joutui" olemaan vauvojenteho-osastolla tarkkailussa, mutta kun mitään vikaa ei neidissä ollut, pääsi hän normaalisti vierihoitoon ja pari päivää myöhemmin kotiin. :heart:

Nyt tyttö on jo 1,5v hulivili. Hyvin on kasvanut, mutta on edelleen pienikokoinen.

Yhteistyössä