Pieni sf-mitta rv26+3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Onkos kellään kulkenut tuo sf-mitta reilusti keskikäyrän alapuolella..? Mulla oli nyt rv26+3 sf-mitta 20,5cm.. rakenneultrassa n.6vkoa sitten oli ainaki vauva ihan normaalin kokoinen. Itse epäilen, että kohtu ja vauva ovat aika alhaalla..

Onko tosi, että jos on huonot lantionpohjalihakset niin kohtu voi ns. roikkua matalammalla..?!?

siis jos sillon vauva ollut normi kokonen on sitä varmaan vieläkin se sf mitta ei kerro vauvan kokoa vaan seuraa kasvaako se siellä suht tasaisesti...mulla mennyt kummassakin raskaudessa mitta reilusti yli yläkäyränkin ja lapset 3480g ja 3670 g...

Muistan, että jossakin lehdessä oli äiti, jolla oli pieni sf-mitta, ja hänellä oli juuri "vatsa alhaalla" ja siksi mitta oli pieni. Hän sai ihan terveen lapsen. Ehkä sama sinullakin ap, kuten epäilitkin :hug:

Mulla aina tuo mitta ollu pieni. Syyksi arveltu, että kun kohtu on taaksepäin kallellaan, niin myös se kasvaa enemmän ns selkään päin. Lisäksi minulla lantion luut joustaa suht aikaisin ja vauva laskeutuu aika aikaisin. Kaikki lapset olleet kuitenkin ihan hyvän kokoisia.

Lisään vielä, että myös mittaajasta on kiinni tuon sf-mitan tarkkuus.

Mulla oli koko ajan tosi pieni sf-mitta.Muistaakseni viimeisellä neuvolakäynnillä 39+0 se oli 28cm.Tyttö oli kuitenkin reilun 3,5kg eli ihan normikokonen.Syynä saattaa olla myös taaksepäin kallistunut kohtu,se vaikuttaa mittausta.Mulla neuvolantäti arveli tuon pienen sf-mitan johtuvan juuri siitä.

no mulla ei pitäis kyllä olla taaksepäin kallellaan, mutta leveä lantio ja kapeahko vyötärö (siis ennen ;) ).. jos se vauva on sit kattonu paremmaks pyöriskellä siellä lonkkaluiden välissä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Aku:
Mulla oli koko ajan tosi pieni sf-mitta.Muistaakseni viimeisellä neuvolakäynnillä 39+0 se oli 28cm.Tyttö oli kuitenkin reilun 3,5kg eli ihan normikokonen.Syynä saattaa olla myös taaksepäin kallistunut kohtu,se vaikuttaa mittausta.Mulla neuvolantäti arveli tuon pienen sf-mitan johtuvan juuri siitä.

no reilun kokoinen pimu siellä masussa oli sitten kasvanu kuitenki =) niin, no ei sillä, että toivoisinkaan mitään viiskiloista kaveria, mutta kuhan kasvaa!

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
eiköhän se siellä kasva, mutta hieman tietty ekakertalaista mietityttää..

onkos täällä ketään niitä alakäyränki alapuolella olleita..?

Mä olin,rv 40+2 sf-mitta 29cm.Ja oli toka raskaus,ekassa mentiin ihan hyvillä käyrillä että vähän kyllä ihmetytti :/

Yhteistyössä