Pieni Runotyttö Yle TV2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei voi katsoa, yhteistä on kirjan kanssa vain nimi. Todella ärsyttävää. Ja jos on uusinta, niin on muuteltu ahdistavaksi juoni, ei voi todellakaan katsoa lasten kanssa.

:o no, mä olen kyllä lukenut vain niitä Ronotyttö - kirjoja, ja sen takia haluaisin sarjaakin vilkaista. Mutta meno ei siis ole mitään rauhallista Vihervaaran Anna - tyylistä?

Sarja ei todellakaan mene lainkaan kirjojen mukaan. Kirjojen positiivisuus ja huumori puuttuu täysin. Joka jaksoon näyttää liittyvän jokin "aave", jonka asiat Emilia selvittää.. Eihän esimerkiksi sarjan ensimmäisessä kirjassa Emilia nähnyt kuin yhden yliluonnollisen asian, selvitti Ilsen äidin tapauksen. Samaa kirjojen kanssa on tosiaan vain siteeksi (lähinnä henkilöiden nimet). Mikäs se hirttämisjuttukin oli, jota Emilia ystävineen meni katsomaan. Ei tuota sarjaa tosiaankaan voi mielestäni lasten kanssa katsoa. Melkoinen pettymys koko sarja. Sarja on muuten nähtävissä Yle Areenassa..

Niinkuin ei Anna sarjojen jatkojenkaan kanssa. Mä en vaan käsitä miksi pitää hyvät kirjat pilata tuolla tavalla, kait nyt noi sarjat ois voinut tehdä ilman Anna - ja Runotyttö-nimiäkin??

Sarja on ihan hirveä millä mittapuulla hyvänsä. Ei edes yritetä säilyttää alkuperäisen teoksen henkeä, vaan on otettu todella henkilöiden nimet ja väännetty kummallista sillisalaattia jossa ei ole päätä eikä häntää. Tapahtuma-aikakaan ei ainakaan 1800-lukua muistuta. Silkkaa rahastusta. Ylekin voisi miettiä, mitä esittävät.

Yhteistyössä