Pieni rakas joutuu huomenna sairaalaan! ;(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti"

Vieras
Vauvamme 7kk sai viikko sitten aamulla herättyään outoja jäykistely/kiemurtelu kohtauksia, joiden aikana huusi ja kiljui todella lujaa, niinkuin oisi sattunut johonkin ja kovasti. Kohtauksia tuli muutama ja niiden välissä tyttö oli ihan valkoinen ja kalpea sekä kylmänhikinen otsa. Kuumetta ei ollut, vaan alilämpöä pikemminkin (35.5).

Kohtausten välissä tyttö oli ihan veltto ja unelias. Vietiin tk:hon josta passittivat heti oyssiin. Katottiin sydänfilmi ja otettiin verikokeita ja kaikki oli ok. Huomenna ottavat varalta aivosähkökäyrän epilepsian varalta.

Lääkäri sanoi, että kohtaukset poikkesivat hieman epilepsiasta, mutta varalta katotaan kuitenki tuo käyrä.

Mua pelottaa ihan hirveenä, jos vauvallamme onkin epilepsia.:'(

Mitään silmänliikkeitä ei ollut. Jalat oli jäykät. Eikä sen jälkeen ole toista kohtausta tullut.

Eli jos vauvalla on imeväisiän epilepsia niin onko kohtauksia tullut tiheämmin ja onko teidän vauvalla olleet kohtaukset tälläisiä?

Kertokaa kokemuksia, etten mä liikaa pelkäis etukäteen, kun ei ole edes varmaa oliko epilepsiaa.:(

En osaa muuta sanoa kuin että kaikkea hyvää sinne.
Ei tuon perusteella tosiaan epilepsiadiagnoosia vielä tehdä.
Mitä, jos kyse olikin jostain kovasta kivusta?
Esimerkiksi vatsan alueen kipu voi olla ihan hurjaa joskus.
Voisi kuvitella, että kova kipu voisi tuottaa myös kouristelua ja kuvailemiasi oireita...

Ps. Itse olen epileptikko. Ei se diagnoosikaan välttämättä kovin
kummoisesti elämän laatuun vaikuta. (Riippuu tietysti tosi monesta asiasta,
kuinka hallitsee elämää.)

En osaa muuta sanoa kuin että kaikkea hyvää sinne.
Ei tuon perusteella tosiaan epilepsiadiagnoosia vielä tehdä.
Mitä, jos kyse olikin jostain kovasta kivusta?
Esimerkiksi vatsan alueen kipu voi olla ihan hurjaa joskus.
Voisi kuvitella, että kova kipu voisi tuottaa myös kouristelua ja kuvailemiasi oireita...

Ei oo annettu sikarokotetta, eikä muitakaan rokotteita nyt. Lääkärikin sanoi, että saattoi olla tosi kova kipukohtauskin esim. vatsassa. Mutta aikovat poisulkea tuon epilepsiankin.

Toivon todella,että ei olis epilepsiaa. Minäkin olen lukenut että rokotteet aiheuttaisivat epilepsiaa. Ilmoitan huomenna mitä sanoivat sairaalassa. Täytyy pelätä siihen asti. :(

[QUOTE="Äiti";22032115]Onko epileptikon äitejä paikalla? Onko samanlaisia kohtauksia ollut?[/QUOTE]mun pojalla on. mutta hän oli kyllä jo kuusitoista vuotias kun eka kohtauksen sai. ja se oli kyllä ihan tyypillinen epilepsia kohtaus. eli kouristukset ja vaahto suusta ja syvä tajuttomuus.
sitä en osaa sanoa, minkälaisia kohtauksia tuossa sairaudessa vauvat saa. mutta mun mielestä epilepsiakohtaukseen ei liity kipua

Epilepsiakohtaukseen ei kyllä yleensä liity huutamista vaan päinvastoin lapsi ei ota kontaktia eikä vastaa kommunikaatioon kohtauksen aikana ollenkaan, eli sikäli tuntuisi pikemminkin jotain muuta vaivaa olevan.

Kannattaa myös muistaa että epileptinen kohtausoire ei ole yhtä kuin epilepsia. Periaatteessa jokaiselle meille voi joskus elämässä tulla epilepsiakohtaus esimerkiksi pään vamman seurauksena tai ihan vain satunnaisena aivojen pikku sähköhäiriönä. Epilepsiasta puhutaan vasta kun kohtaukset ovat toistuvia.

Yhteistyössä