Pieni poika tunteja kuumassa autossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Höpönlöpön, nykyisten autojen lasi rikkuu nimenomaan niin, että sirpaleita ei lennä.

Kokemusta on.

No mä olen ihan lasialan ammattilainen, joten karkaistua lasia on tullut posautettua useampaan kertaan esim. roskikseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
No ei ole poliisien tehtävä.

Äitikin olisi voinut vaikka lyödä auton ikkunan rikki. Ja omaa typeryyttään tilanteessa oltiin. Joku vastuu ihmisellä itselläänkin, ei aina voi huutaa viranomaisia apuun!

Auton ikkunat ovat karkaistua lasia. Karkaistu lasi rikkoutuu "räjähtämällä" eli lasinsiruja lentelee ihan joka paikkaan ja lasin jännitteistä riippuen joko kovalla vauhdilla tai sitten vähän hiljaisemmalla. Kyllä karkaistun ikkunalasin rikkominen auton sisälle kun siellä on pieni lapsi, on kyllä niitä viimeisiä vaihtoehtoja!

Onko näin? Eikös silloin esim. auto-onnettomuuksissa tulisi paljon pahempaa jälkeä..?

Alkuperäinen kirjoittaja todella tyhmä ämmä:
Äidiltähän tuo on TODELLA tyhmää toimintaa, "älkää herättäkö pikku sebua vaikka se pastuukin autoon.

No ehkä just siks ettei lapsi herää enenn aikojaan huutamaan itseään läkähdyksiin, vaan todennäköisesti nukkuessaan ei kärsi niin pahasti. Säkö olisit halunnut että sun lapsi herää itkemään autoon ikkunalasin taakse. Toki täydellinen äiti olisi potkaissut lasin rikki varmaan myös mielestäsi.

Alkuperäinen kirjoittaja SS-Polt:
Mitähän poliisi olisi voinut tehdä? Jos edes lukkoseppä ei saa ovea auki omilla tekniikoillaan.

tuossa jutussahan lukee,että poliisi olisi rikkonut auton ikkunan, jos lapsi olis ollut tilanteessa yksin.
mutta nyt äiti sai päättää mitä tehdään ja tehtiin sitten nuin ku tehtiin.
onni onnettomuudessa, että muksu selvisi vain alhasella verensokerilla :) itse en olisi pystynyt tyynenä vain katselemaan,. että siellä hän nukkuu. olisin pelännyt että ei herää enää, autossa kun se kuumuus nousee niin hemmetin nopeasti.

Höpönlöpön, nykyisten autojen lasi rikkuu nimenomaan niin, että sirpaleita ei lennä.

Kokemusta on.

No mä olen ihan lasialan ammattilainen, joten karkaistua lasia on tullut posautettua useampaan kertaan esim. roskikseen...

Karkaistu lasi;

Rikkoutuessaan lasi murenee pieneksi tylpiksi muruiksi vähentäen riskiä loukkaantua.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mitä poliisin sit olis pitäny tehdä? Mä en ihan oikeasti meinaa tiedä.

Ei tietänyt poliisikaan... Poliisi olisi voinut pyytää esim. palokuntaa rikkomaan ikkunan. Poliisin tehtäviin kuuluu myös tarvittaessa vaarassa olevan ihmishengen pelastaminen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
jotenkin vähän avutonta toimintaa.
mää olisin varmaan ehkä pamauttanut kylmän rauhallisesti ikkunan paskaksi siitä autosta enkä vaan katteluut toista tuntia että joo, on hikinen lapsi ja voi ku se ei ny vaan heräis.. plaa plaa. vaikka oishan se voinut olla liioiteltua rikkoa, mutta.. :ashamed:

No mä olisin kyllä kans rikkonut sen ikkunan, varsinkin silloin kun lapsi heräsi ja alkoi itkeä. Taisi olla vaan kallis maasturi ja ikkunaa ei vaan raskinu rikkoa...

Samoin. Olisin lyönyt ikkunan sisään todennäköisesi heti, ku olisi selvinnnyt, että mistään en saa apua HETI.

Kokemusta on.

Kannattaa ehkä suorittaa joku pieni lisäkoulutus

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Mietin, kumpi tulee halvemmaksi, korjauttaa se auton lasi, vai kotioven rikottu lukko?

Eihän sitä kotioven lukkoa rikottu.

" Poikani lähtivät lukkosepän kyydissä kotitalollemme, jonka etuoven seppä tiirikoi auki."

Meinaatko että lukkoseppä on niin mäkkaiveri et saa sen ehjänä auki?

Alkuperäinen kirjoittaja sun:
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mitä poliisin sit olis pitäny tehdä? Mä en ihan oikeasti meinaa tiedä.

Ei tietänyt poliisikaan... Poliisi olisi voinut pyytää esim. palokuntaa rikkomaan ikkunan. Poliisin tehtäviin kuuluu myös tarvittaessa vaarassa olevan ihmishengen pelastaminen.
Tässä tilanteessa lapsi ei vielä ollut vaarassa.

Alkuperäinen kirjoittaja sivustaseuraaja:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
No ei ole poliisien tehtävä.

Äitikin olisi voinut vaikka lyödä auton ikkunan rikki. Ja omaa typeryyttään tilanteessa oltiin. Joku vastuu ihmisellä itselläänkin, ei aina voi huutaa viranomaisia apuun!

Auton ikkunat ovat karkaistua lasia. Karkaistu lasi rikkoutuu "räjähtämällä" eli lasinsiruja lentelee ihan joka paikkaan ja lasin jännitteistä riippuen joko kovalla vauhdilla tai sitten vähän hiljaisemmalla. Kyllä karkaistun ikkunalasin rikkominen auton sisälle kun siellä on pieni lapsi, on kyllä niitä viimeisiä vaihtoehtoja!

Onko näin? Eikös silloin esim. auto-onnettomuuksissa tulisi paljon pahempaa jälkeä..?

Tuulilasi on laminoitu, eli siellä lasin sisällä on muovikalvo, joka pitää lasin kasassa jos sattuu vahinko. Jos taas sivulasit rikkoutuu, niin kyllä niitä sirpaleita on onnettomuuksissa ihan joka paikassa. Karkaistun lasin turvallisuus kuitenkin perustuu siihen, että lasi rikkoutuu ihan pikku murusiksi, joista ei voi saada isoja viiltohaavoja ja/tai kuolettavia haavoja. Kasvot ym. kuitenkin usein onnettomuuksissa saa haavoja lasinsiruista. Varsinaisesti siis lasin rikkoutuminen ei tee "pahaa jälkeä", mutta turhaa se on ja voi aiheuttaa autossa olijoille haavoja, jos on vaihtoehto rikkoa tai tiirokoida se lukko.

Mitähän poliisi olisi voinut tehdä? Jos edes lukkoseppä ei saa ovea auki omilla tekniikoillaan.

tuossa jutussahan lukee,että poliisi olisi rikkonut auton ikkunan, jos lapsi olis ollut tilanteessa yksin.
onni onnettomuudessa, että muksu selvisi vain alhasella verensokerilla :) itse en olisi pystynyt tyynenä vain katselemaan,. että siellä hän nukkuu. olisin pelännyt että ei herää enää, autossa kun se kuumuus nousee niin hemmetin nopeasti.

"-En käsitä, miksi poliisi ei voinut auttaa meitä. Ehkä olisi pitänyt soittaa palokunta paikalle, äiti pohtii"

No olisihan sitä sitten voitu auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja Minttu:
Mietin, kumpi tulee halvemmaksi, korjauttaa se auton lasi, vai kotioven rikottu lukko?

Eihän sitä kotioven lukkoa rikottu.

" Poikani lähtivät lukkosepän kyydissä kotitalollemme, jonka etuoven seppä tiirikoi auki."

Meinaatko että lukkoseppä on niin mäkkaiveri et saa sen ehjänä auki?

Mun kaveri on lukkoseppä ja on kertaalleen meidän oven tiirikoinut. Eipä mennyt rikki.

"-En käsitä, miksi poliisi ei voinut auttaa meitä. Ehkä olisi pitänyt soittaa palokunta paikalle, äiti pohtii"

No olisihan sitä sitten voitu auttaa.

niin, mutta päätös on tullut äidiltä ja poliisikin on jutun mukaan katsonut, ettei ole hengenvaara kyseessä. tiedäpä sitten .

Yhteistyössä