Pieni poika tunteja kuumassa autossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Karkaistu sivulasi menee pieniksi murusiksi muta ei se todellakaan "räjähdä" kuten joku sanoi vaan ropisee niille sijoilleen. Tässä kyseisessä tilanteessa lasin rikkominen olisi ollut ehdottomasti järkevin ratkaisu sillä sivulasi maksaa vaihtotöineen 250-350 euroa joka on pieni hinta lapsen hyvinvoinnista.

Olen samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja tuisku77:
En nyt jaksa lukea kommentteja sillä menen nyt nukkuun. Mutta äitinä olisin pyytänyt jotain ohikulkijaa pitämään poikaa silmällä ja olisin taksilla hakenut kotoa vara-avaimen..
Entäs kun se lapsi herää paahtavassa autossa hätääntyneenä ja näkee vain ikkunan takana pällistelevän uppo-oudon hiipparin?
Ja toisekseen, kotiavaimet olivat siellä lukitussa autossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Katherine Wheel:
Mulla on 2 kertaa jääny avaimet autoon, toisella kertaa tuli poliisisetä murtautumaan siihen, toisella kertaa eivät voineet auttaa kun vuorossa ei ollut murtotaitoista poliisia, vaan piti soittaa tiepalveluun. Mamma ois voinu läsäyttää ikkunan rikki, ei ne poliisitkaan välttämättä ois muuta osanneet tehdä.

Poliisit olisivat saaneet halutessaan ammattiapua lähimmästä vankilasta.

Onpa taas niiiiin viisaita vastauksia, jokainen tuntuu tietävän mitä olis tehnyt tuossa tilanteessa. Mitenhän sitten tosi tilanteessa???
Ja eihän pojalla tuntunut olevan hätää niin pitkään kuin nukkui.
Mutta onneksi lopulta saivat ovet auki ja päästiin pelkällä säikähdyksellä!

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
jotenkin vähän avutonta toimintaa.
mää olisin varmaan ehkä pamauttanut kylmän rauhallisesti ikkunan paskaksi siitä autosta enkä vaan katteluut toista tuntia että joo, on hikinen lapsi ja voi ku se ei ny vaan heräis.. plaa plaa. vaikka oishan se voinut olla liioiteltua rikkoa, mutta.. :ashamed:

Näin miekii oisin tehny!
Sehän on vaan yks auton ikkuna.

Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:
mää olisin varmaan ehkä pamauttanut kylmän rauhallisesti ikkunan paskaksi siitä autosta enkä vaan katteluut toista tuntia että joo, on hikinen lapsi ja voi ku se ei ny vaan heräis.. plaa plaa. vaikka oishan se voinut olla liioiteltua rikkoa, mutta.. :ashamed:

Näin miekii oisin tehny!

Mutta eihän pojalla ollut mitään hätää ja koko ajan etsittiin ratkaisua että ovi saatais auki ilman ikkunan rikkomista!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tsirpukka:

Näin miekii oisin tehny!

Mutta eihän pojalla ollut mitään hätää ja koko ajan etsittiin ratkaisua että ovi saatais auki ilman ikkunan rikkomista!

mutta en minä olisi voinut tunnin ajan katsoa kun pieni huutaa hikipäässä autossa.eikö uutisesta voi päätelä että nuin kävi.
tietenkin, kun asia on ollut hoidossa niin varmaan on kokoajan mietitty että kohta on vara-avain ytäällä jne.
mutta äkkiseltään tuntuis hurjalta itsestä etteikö sitä ikkunaa tulis rikottua. :)

Alkuperäinen kirjoittaja onneks teille ei koskaan satu mitään...:
Ois se vaan aika karski äitee, joka auton lasin rikki pamauttais. En usko, että todellisuudessa täällä on montakaan sellaista, joka sen ikkunan olis hajottanu. Kunhan uhoatte taas! Jos kerran vaihtoehtoja oli, niin miksi pelästyttää lapsi puolikuoliaaksi rikkomalla lasi (tuollainen saisi aikaan varmasti pahoja traumoja). Tuskin se äiti laski kustannuksia, kun lapsen henki oli kyseessä. Täällä te korppikotkat taas ootte nokkimassa.

Täällä on ihan testatusti sitten karski äiti. :wave: Olen mennyt rautakangella ikkunan läpi ja kiivennyt sisään mökkiin, jossa on ollut liikaa lääkkeitä ottanut läheiseni. Voin muuten kertoa, että tavallisen ison ikkuna ruudun rikkominenkin on rankkaa hommaa, eli tässä tapauksessa olisin aivan varmuudella käynyt ostamassa rautakaupasta vasaran, jolla olisin auton ikkunan rikkonut.

Nyt muuten tuli mieleeni, että kyllähän minä myös nuorena tyttönä kerran rikoin auton ikkunan, kun olin unohtanut avaimet sisään, eikä siinä vanhassa rotiskossa edes ollut vara-avaimia. :xmas:

Yhteistyössä