vierailija
Kun viet n. 4- vuotiaan uimaan rannalle, menetkö itsekin veteen vai vahditko lasta rannalta? Kyseessä siis lapsi, joka ei vielä osaa uida.
Tottakai menisin veteen, herranjestas.Kun viet n. 4- vuotiaan uimaan rannalle, menetkö itsekin veteen vai vahditko lasta rannalta? Kyseessä siis lapsi, joka ei vielä osaa uida.
Riippuu epäilemättä täysin siitä, että kuinka lähellä lapsi on ja kuinka syvää vesi on. Jos vesi on todella matalaa, niin riskit ovat pienemmät ja ei ehkä tarvitse vahtia ihan lähellä.Tarkennetaan vielä hiukan. Siis kun vahdit lasta, seisotko vedessä vai seisotko rantaviivassa? Ellet siis pulikoi itsekin.
-ap
Näinhän se ideaali on, mut tää tarkoittaa ettei voisi koskaan mennä ilman toista aikuista kahden pienen lapsen kanssa rannalle tai uimahalliin. Avovesipeuhulaankin otetaan 12 uimataidotonta 4-5-vuotiasta kahdelle ohjaajalle, tuskin ne kaikki lapset on koko ajan käsivarren mitan päässä ohjaajasta?Mielestäni olen lukenut joskus jostain ohjeen, että uimataidottoman lapsen kanssa vanhempi on vedessä ja käsivarren mitan päässä lapsesta.
Mä opin vasta 8-9-vuotiaana uimaan, puljasin kuitenkin melkein kaikilla mahdollisilla muilla tavoilla mökkirannalla, pitkiä kesäpäiviä. Olisi ollut hassua jos äiti olisi seissyt aina käsivarren mitan päässä vedessä.Mielestäni olen lukenut joskus jostain ohjeen, että uimataidottoman lapsen kanssa vanhempi on vedessä ja käsivarren mitan päässä lapsesta.
Saukot eivät sukeltele uima-altaissa.4v oli jo niin tuttu veden kanssa ja esim. sukelteli uima-altaassa kuin saukko ja osasi siis hakea jalat pohjaan tarvittaessa, että (tutulla, hitaasti syvenevällä) rannalla sai olla max. napasyvässä vaikka itse olisin hiekalla. Ei sillä ole merkitystä seisonko pikkisusaruksen kanssa nilkkasyvässä vai metrin kauempana hiekan puolella sitä pikkusisarusta kuivattelemassa. Turvallisempaa olisi toki seisoa käsivarren mitan päässä koko ajan, mutta elämässä on väkisin riskejä ja meillä on tämä arvioitu näin.