Pieni gallup: Hääbudjettinne??

Kidutan teitä vielä hääjutuilla... uteliaisuuttani kyselen teidän hääbudjettejanne. Mä olen kyllä yllättynyt kuinka hirveesti saa rahaa menemään, vaikkei sen kummemmin mitään isoa järjestäkään. Kakkukahvit ja illanistujaiset siihen päälle, niin budjetti sen kun paisuu paisumistaan.

Laskin tuossa äsken, ettei tuhat eukkoa riitä mihinkään. Kukat, kakut, muut tarjottavat (voileipäkakut teen itse) Juominkeihin menee tajuttomasti rahaa - juu, kaikille taitaa maistua meidän tuttavapiirissä miestä väkevämpi... Puku on ostettu jo aiemmin (sekin vajaa satku) kenkiä ei onneksi tarvii ostaa. Kynnet, hiukset ja naama, niihinkin uppoaa rahaa. Kaikki pieni tilpehööri, joka meidän tapauksessa tarkoittaa kynttilöitä, kynttilöitä, kynttilöitä ja vielä kerran kynttilöitä...liinaa, servettiä ja ties mitä muuta. Sormuskin vielä ostamatta. Että saapa nähdä vieläkö nämä tähän asti rennosti sujuneet häävalmistelut muuttuukin stressiksi |O

Kääk, ja valokuvaushan se vasta kallista lystiä onkin :headwall: Taitaa olla sittenkin viisainta unohtaa tuo rahojen laskeminen ja keskittyä olennaiseen eli jännittämään h-hetkeä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kesänlapsi:
En muista tarkalleen, mut paljon meni. Mä taisin lopettaa laskemisen kun summa läheni 2000euroa. :eek:
Viisas teko
:D Eihän tässä muuten, mutta nyt tosiaan tajuaa, että samalla vaivalla ja (miltei) rahalla olis sittenkin juhlinut vähän isommassa mittakaavassa. Kun nythän me vietetään täällä kotosalla juhlat, kynttilöiden loisteessa. Tosin eihän sitä samanlaista tunnelmaa saa mistään muualta...edes rahalla.
 
meillä itsellä budjettia häihimme on n. 1000e mutta tuossa on vasta puvut, kampaaja, kuvaukset, sormus,..) ruoat juhlassa maksaa vanhempamme puoliksi ja ne tulee maksamaan 1000-2000e kokonaisuudessaan eli kai niihin häihin joku 3000e tulee uppoamaan :ashamed:
 
minä
aikoinaan 25000 markkaa ja hitsi et oli kuitenkin tavis häät.itse tein puvun ja sormuskin metritavaraa,ei mikään teetetty...Miehenkin puku ihan tavallinen...jneBändi ja pitopalvelu ja sormus taisi olla kalleimmat investoinnit
 
Meillä häät kesäkuussa 2008 ja laskettiin budjetiksi viime kesänä kun juhlia alettiin suunnitella 8000e...

Meillä on isot häät (140 vierasta), buffet-ruokailu kakkuineen, tanssit bändeineen....

Budjetti vaan ei taida riittää :whistle: :whistle:

Saishan sitä pienemmälläkin rahalla hienot häät, mutta me halutaan isot kirkkohäät, tanssit ja kunnon ruokailut ym..ja...mulla nyt sattuu olemaan aika kallis maku tiettyjen asioiden suhteen ja esim.puvun ostin (eilen!!!) just semmosen minkä halusin hintaa katsomatta, samoin sormuksen löysin mieleisen ja sitten vasta katoin paljonko se maksaa....Halusin niin, että puvuista ja sormuksista ei tingitä ja hankitaan semmoset mitkä halutaan... :D
 
TÄH???!!! :eek: Millä ihmeellä ootte selvinny noin "pienillä" budjeteilla??? Paljonko vieraita? Syötittekö vieraat? Meillä ruoka maksaa jo pelkästään melkein 5000e alkumaljoineen, eikä meillä todellakaan tarjoilla mitään kaviaaria ja shamppanjaa!!!! :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
TÄH???!!! :eek: Millä ihmeellä ootte selvinny noin "pienillä" budjeteilla??? Paljonko vieraita? Syötittekö vieraat? Meillä ruoka maksaa jo pelkästään melkein 5000e alkumaljoineen, eikä meillä todellakaan tarjoilla mitään kaviaaria ja shamppanjaa!!!! :eek:
Meillä tulee siis olemaan kotona juhlat. Vieraita about 30 ja tarjotaan kakkukahvit sun muut kahvipöydän lisukkeet. ..Voileipäkakkua. Boolia ja muuta juotavaa sekä iltaa/ yötä varten lohileipää, salaatteja, ja jotain pientä suolan puolta.... Systeemit alkaa vasta klo 18, kun pappi tulee, joten ruokapuolta ei sen kummempaa tarvikaan tuohon aikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
TÄH???!!! :eek: Millä ihmeellä ootte selvinny noin "pienillä" budjeteilla??? Paljonko vieraita? Syötittekö vieraat? Meillä ruoka maksaa jo pelkästään melkein 5000e alkumaljoineen, eikä meillä todellakaan tarjoilla mitään kaviaaria ja shamppanjaa!!!! :eek:
meillä on tarjolla porsaan ulkofilettä, lohta kermakastikkeessa, gratinoituja kasviksia, keitettyjä perunoita ja kermaperunoita. sit kahta eri salaattia ja tietty leivät ja kalja, mehu, maito ja vesi siihen päälle.

sitten on viellä hääkakku ja kahvi tarjoilu ja jotain pikku leipää siinä vielä vierellä.

ja tosiaan meille kutsutaan 120 vierasta ja sillä hinnalla tulee n. 2000e maksamaan tuo.
 
vuonna 2002
Katsoinpa tuosta vanhoja tiedostoja.Meidän hääbudjetti oli vuonna 2002 43.500mk, eli n 7.500?.
Vieraita oli 130 ja ruoka, kahvit ja iltapala tarjottavina. Paikka oli sellainen, että juomat ostettiin itse, eli ravintojahintoja ei tarvinnut viineistä ja oluista maksaa. Pukuunkin meni vain materiaalihinta, koska perheestä löytyy ompelija. Kaikki kutsut ja koristeet tehtiin itse. Iltapalakin tehtiin itse.
Rahaa saat siis uppoamaan häihisi ihan niin paljon kun sitä suinkin on käytettävissä. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi apua.miten pieniä summia näyttää olevan.Ollaan laskettu, että meidän häihin tulee menenään n.15000-20000e ja siinä sormukset,puvut jne.vieraita n.150henkeä.
jos olis vaan mahdollista niin kyllä mäkin saisin tommosen summan helposti menemään :ashamed:

nyt vaan piti vähän karsia ja pienentää niitä menoja eli 1500e puvun sijaan ostin 500e puvun ja 1000e sormuksen sijaan ostan 300e sormuksen. se tekee jo paljon kun uskaltaa vähän olla pihi :) eikä se hinta oo tärkein vaan se minkä näköinen esim se puku on :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nallekarhu2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi apua.miten pieniä summia näyttää olevan.Ollaan laskettu, että meidän häihin tulee menenään n.15000-20000e ja siinä sormukset,puvut jne.vieraita n.150henkeä.
jos olis vaan mahdollista niin kyllä mäkin saisin tommosen summan helposti menemään :ashamed:

nyt vaan piti vähän karsia ja pienentää niitä menoja eli 1500e puvun sijaan ostin 500e puvun ja 1000e sormuksen sijaan ostan 300e sormuksen. se tekee jo paljon kun uskaltaa vähän olla pihi :) eikä se hinta oo tärkein vaan se minkä näköinen esim se puku on :D
Totta, mutta olen päättänyt mennä naimisiin kerran ja säästän sitten kauemmin, että saan unelmien hääni.Mies myös samaa mieltä asiasta.Olemme jo suunnitelleet näitä unelmien häitä reilut 3v ja vieläkään päivää ei lyöty lukkoon :) toki sitä itsekin joutuu laskee ja miettiä halvempaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nallekarhu2:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi apua.miten pieniä summia näyttää olevan.Ollaan laskettu, että meidän häihin tulee menenään n.15000-20000e ja siinä sormukset,puvut jne.vieraita n.150henkeä.
jos olis vaan mahdollista niin kyllä mäkin saisin tommosen summan helposti menemään :ashamed:

nyt vaan piti vähän karsia ja pienentää niitä menoja eli 1500e puvun sijaan ostin 500e puvun ja 1000e sormuksen sijaan ostan 300e sormuksen. se tekee jo paljon kun uskaltaa vähän olla pihi :) eikä se hinta oo tärkein vaan se minkä näköinen esim se puku on :D
Totta, mutta olen päättänyt mennä naimisiin kerran ja säästän sitten kauemmin, että saan unelmien hääni.Mies myös samaa mieltä asiasta.Olemme jo suunnitelleet näitä unelmien häitä reilut 3v ja vieläkään päivää ei lyöty lukkoon :) toki sitä itsekin joutuu laskee ja miettiä halvempaa.
tottahan tuonkin ymmärrän! :) meillä häät kesäkuussa ja viime vuoden kesäkuussa myös kirkko varattiin. minä työttömän rahoilla ja mies opiskelija niin niistä rahoista ei paljoa säästellä :|
 
Meillä meni häihin 6000-8000e vuonna 2005. Tarkempaa lukua en muista. Oltiin säästetty ahkerasti säästötilille asuntoa varten. Kunnes päätettiin, että nyt menemme naimisiin niillä rahoilla ja pidämme kunnon kemut! Ne olivat unelmahäät keskellä talvea, ystävänpäivän tienoilla! :heart:
 

Yhteistyössä