Pienet rinnat imetyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fingers crossed :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fingers crossed :)

Vieras
Hei, miten käyttäytyvät alunperinkin pienet rinnat imetyksen lopettamisen jälkeen? Kuihtuvatko olemattomiin vai onko kenellekään käynyt niin, että jäisivät jatkossakin vähän suuremmiksi?

Ihan rehellistä myöntää, että rintojen kohtalo mietityttää. Eihän tuossa mitään valtavaa huolta sinänsä podettu. En minäkään toivo patalappuja. Ja ap:lle; Tällä palstalla on aiemminkin ollut pitkä ketju aiheesta. Tulos taisi olla, että hyvin yksilöllistä on, mutta että monilla rinnat kyllä heti lopetuksen jälkeen pienenee entisestään. Joskin saattavat palata vielä pitkänkin ajan kuluttua entiselleen. Että sormet ristiin tosiaan:-P

Jos on yksilöllistä niin minä en ainakaan kuulu siihen joukkoon jolle olisi imetyksen jälkeen isommat jääneet. Pienistä a-kupeista on jäljellä muisto vain, eli käytännössä nahka...

niin juuri, mitkä rinnat..? Mulla oli hätänen A ennen raskautta, raskauden aikana yllätyin reilulla D-kupilla ja imetysliivit oli kuppia F ja silti pursui alkuun yli. Nyt vauva 10 kk ja olin ostamassa uusia rintsikoita. Alusvaateliikkeessä mitaksi saatiin 70AA. Rintavarustus on kuin alikehittyneen teinin.

Ennen eka raskautta oli kuppikoko C. Sitten 1. raskauden jälkeen se oli D. Nyt toka raskauden jälkeen imetysaikana kuppikoko oli E/F ja nyt imetyksen jälkeen se on palautunut tuohon D/E.
Ei ole kivaa, mitkään paidat ei istu päälle ja ne on ku teinien napapaitoja...

Ei se imetys yksinään tuhoa rintoja, kyllä se raskaus siihen vaikuttaa eniten. Ja ikä....

Kauanko imetitte ja kauanko lopetuksesta MaMa13 ja miniminimini? Itsellä alunperin b, vauvan synnyttyä melkoiset tykit, jotka siitä asteittain pienenneet c:hen. Mulla vauva 9,5 kk ja imetän edelleen.

Imettänyt kolmea lasta. Viimeistä yli vuoden, jonka jälkeen kuppikoko C, mutta... Roikkuivat kuin, sanonko mikä. Laitatin 1 dl:n silikonit. Nyt nätit ja napakat. Niin, no tuomitkaa vaan, mutta...

Ennen raskautta c-kuppi, raskauden aikana d-kuppi, imetyksen aikana e-kuppi ja nyt kun loppettanut imetyksen c-kuppi. Ei roiku, ihan samanmalliset kuin ennenkin. Tosin maitoa tuli vain 3kk...

Muistutan taas, että rinnoilla kestää n. 2-3 vuotta palautua raskaudesta ja imetyksestä, joten sitä ennen en kehoittaisi säntäämään silikoneja laitattamaan. Tosin 40-vuotiaalla ei tietenkään palaudu samalla tavalla, kuin parikymppisellä..

Ennen raskautta b-kuppi, raskauden ja imetyksen aikana c-kuppi. Imetin n.5kk ja kuppikoko jälleen b. Rinnat tosin on hiukan lörpsähtäneet, ei kuitenkaan mitkään patalaput;)

Neljän lapsen imetyksen jälkeen A-tisut surkastuivat löysiksi nahkapusseiksi, jolloin laitatin myös alle 30 silikonit, nyt kuppikoko on B/pieni C, siitä kuuden vuoden päästä nuorimman lapsen imetyksen juuri lopettaneena tisut ovat edelleen terhakat:)

Yhteistyössä