Pienet naiset- kokemuksia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pieni nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pieni nainen

Vieras
kuulkaas kaikki pienet naiset, minua askarruttaa tällainen juttu, kun oon vaivaiset 140cm pitkä 21-vuotias nainen, ja hyvin hoikka. Miesystäväni taas on pitkä ja normaalivartaloinen. Emme ole vielä harrastaneet seksuaalista kanssakäymistä, ja tahtoisinkin tietää muiden kokemuksia: mitä tehdä jos palat eivät vain loksahda, toisin sanoen palat eivät vaan mahdu yhteen?? voiko niin käydä?? :O ja toisekseen,jos olette synnyttäneet, miten raskaus ja synnytys on mennyt? onko kapea lantio iso ongelma synnytettäessä vai leveneekö se luonnon lakien mukaan raskauden edetessä? onko kukaan joutunut aloittamaan menkkoja jonkun hoidon avulla? omani aloitettiin hormonivalmisteen avulla, mutta sen yhden kerran jälkeen niitä ei ole näkynyt. tietääkö joku onko silti mahdollista tulla raskaaksi vaikka menkat eivät tulisikaan aina itsestään, jos vaikka käyttäisi sitten jotain hormonivalmistetta??

Oletko lyhytkasvuinen? Moni alle 150-senttinen saa lyhytkasvuisuusdiagnoosin, tosi eivät kaikki. Ei aikuisen naisen, oli hän sitten 150 tai 180 cm, vagina kasva samassa suhteessa pituuden kanssa:D Minähän olen varsinainen leivinuuninluukku, kun olen 185 cm pitkä!

Eräs tuttavani on 152 cm pitkä, ja odotimme samaan aikaan lapsia. Hänelle raskaus oli todella tukala, koska hän sai nelikiloisen lapsen, ja hänen keskivartalonsa ei olut järin pitkä. Minulle raskaus oli helppo, koska olen pitkä ja edes ihan loppuraskaudesta lapsi ei painanut palleaa eikä hengittäminen ollut vaikeaa. Tällä tuttavallani sen sijaan oli ruuansulatukseen liittyviä ongelmia sekä hengitysvaikeuksia, koska vatsaontelosta yksinkertaisesti loppui tila. Molemmat synnytimme kuitenkin terveet nelikiloiset pojat, ja ihan normaali alatiesynnytys sujui molemmilta.

Mitä tulee lantion kokoon, on yleinen harhaluulo, että farkkujen tuumakoko kertoo mahtuuko vauva tulemaan lantiokanavasta ulos vai ei. Jos on pieniperseinen ja siro, voi lannekanava olla kuitenkin tilava. Toisaalta taas massiivisen kokoisilla, leveäperseisillä naisilla saattaa olla ahdas lantiokanava. Kyllä naisen yleiskoolla ja lantiokanavan tilavuudella on yhteys, mutta siitä ei voi vetää mitään johtopäätöksiä suoraan ulkoisien ominaisuuksien perusteella.

Kun siis tulet raskaaksi, neuvolassa tästä asiasta sitten jutellaan ja tarvittaessa tehdään lantionmittaus, ja loppuraskaudesta pohditaan tarjontaa ja mikäli tarpeen, tehdään synnytystapa-arviointi. Kuitenkin tavoitteena on, että lapsi syntyisi alateitse, koska se on paras vaihtoehto molemmille osapuolille mikäli se on fysiologisesti mahdollista. Tähän tavoitteeseen pääsemiseksi saatetaan mm. käynnistää synnytys paria viikkoa aikaisemmin ja näin varmistaa, että alatiesynnytys on turvallinen ja kanava riittävän tilava vauvan syntyä.

Mä oon 148cm. Ei ole koskaan ollut ongelmia miesten kanssa, vaikka miehet ovat yleensä olleet 185-199cm. Mun menkat alkoi 10-vuotiaana. Lapsenkin olen saanut tähän maailmaan, tosin sektiolla (ei liity kyllä mitenkään mun pituuteen/lantioon). Kävin kyllä ennen synnytystä jossain lantion mittaamis testissä ja sen perusteella olisin hyvinkin voinut synnyttää alakautta. Pituuteni ei vaikuttanut mitenkään raskauteen.

Onko sinua tutkittu kokosi tähden? Ettei ole esim. Turnerin syndroomaa? Silloinhan ei menkatkaan yleensä ala normaalisti ja on aika epätodennäköistä saada lapsi "luomukeinoin".

Onko sinua tutkittu kokosi tähden? Ettei ole esim. Turnerin syndroomaa? Silloinhan ei menkatkaan yleensä ala normaalisti ja on aika epätodennäköistä saada lapsi "luomukeinoin".

on tutkittu jo vauvasta asti, se on kai geeneissä - pienikokoiset vanhemmat. ei ole koskaan puhuttu turnerista vaikka itse asiassa "oireet" on samat kuin siinä...mut eihän se silti välttämättä sitä oo...ois kai ne sen 21 vuodessa hoksannu...??

Voi, ootpas pikkuinen. Mun kokemuksista ei sulle varmaan ole iloa, kun olen aika paljon isompi, 152 senttinen. Mun mies on 180 senttinen ja ainakin meidän palat sopii hyvin yhteen.
Raskaus ja synnytys meni ihan normaalisti mulla. Eka tuli kuukauden etuajassa, mutta muuten kaikki ihan normaalia, eikä tommosesta ole vauvalla oikeestaan haittaa.

Lantiomitassa on se, että lantion ulkomitasta ei oikein voi päätellä sen kokoa, kun se sisämitta on eri ja sit siihen vaikuttaa sekin, että antaako se periksi sieltä niin, kuin kuuluu.

Ja mulla myös menkat alkoi normaalisti 14 vuotiaana, joten siitäkään en osaa kertoa mitään kokemusta.

Viimeksi muokattu:
höh, musta tuntuu joskus että mä oon maailman pienin olento, kun vaikka kuin ihmiset kirjottaa ja sanoo olevansa pieniä niin silti ne on just aina jotain 150 päälle...eikö kukaan oo täysi-ikäinen ja alle 140, siis en tarkoita kuitenkaan ihan pieniä ihmisiä, mut siis pienikokosia, lyhyitä.!!? tai sit ne ei vaan oo täällä kaksplussan sivuilla...:D mua ärsyttää monesti ku kaverit saattaa mun kuullen toisilleen päivitellä et voi että ku ois pitkä, on nii rasittavaa olla näin lyhyt (vaikka tyypit on niitä n.164 senttisiä..) tekee aina mieli tasottaa niitä paistinpannulla...

höh, musta tuntuu joskus että mä oon maailman pienin olento, kun vaikka kuin ihmiset kirjottaa ja sanoo olevansa pieniä niin silti ne on just aina jotain 150 päälle...eikö kukaan oo täysi-ikäinen ja alle 140, siis en tarkoita kuitenkaan ihan pieniä ihmisiä, mut siis pienikokosia, lyhyitä.!!? tai sit ne ei vaan oo täällä kaksplussan sivuilla...:D mua ärsyttää monesti ku kaverit saattaa mun kuullen toisilleen päivitellä et voi että ku ois pitkä, on nii rasittavaa olla näin lyhyt (vaikka tyypit on niitä n.164 senttisiä..) tekee aina mieli tasottaa niitä paistinpannulla...

No kiinalaiset naiset voi olla sun kokoisia... :) Mut niille kai tehdään sectioita vähän mukavuussyistä aika paljon.
Minkä mittainen sun lantio sitten on, ootko sää mitannut? Jos ihan leveimmästä kohtaa mittaat?

voisko joku vähän valottaa mulle, mitä toi sektio oikeestaan tarkottaa? miten se tapahtuu...??onko se joku ennenaikainen synnytyksen käynnistys vai....?? mun lantion ympmitta on leveimmästä kohtaa 69cm, eli pieni...onko kellään muulla niin kapea lantio kuin mulla...??!!

OT mut mua vaan ärsytti toi otsikko :D "pienet naiset" et sitten lässyttävämpää ilmaisutapaa keksinyt?
miten olisi ollut vaikka "todella lyhyet naiset" tai "lyhytkasvuiset"

jännä muuten ettei sua ole diagnosoitu mitenkään, onhan tuo 140cm kyllä jo todella vähän aikuiselle.

voisko joku vähän valottaa mulle, mitä toi sektio oikeestaan tarkottaa? miten se tapahtuu...??onko se joku ennenaikainen synnytyksen käynnistys vai....?? mun lantion ympmitta on leveimmästä kohtaa 69cm, eli pieni...onko kellään muulla niin kapea lantio kuin mulla...??!!

Okei, on sun lantio todella pieni, monella on vyötärökin leveämpi. Voi siis olla, että synnytys ois vähän hankala. Lyhyillä ihmisillä usein lantio on samaa luokkaa kuin pidemmilläkin, mutta sulla on todella pieni lantio ihan oikeesti.

Sektio on siis keisarinleikkaus, leikataan lapsi ulos, sittenkun on sopiva aika sen syntyä. Kannattaa kysellä lääkäristä tuosta lapsen hankkimisesta, että suositteleeko lääkäri semmoista.

Yhteistyössä