pienet lapset yksin pihalla

  • Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti
naapuri
Minkä ikäisenä olette päästäneet lapset leikkimään yksin pihalle? Oma pihamme ei ole aidattu, ja lähistöllä on vain pikkuteitä, meren rantaan 400 metriä.
Olen kauhulla katsonut naapurin lasten (2- ja 4- vuotiaat) kirmaamista ilman valvontaa pihassa. Omasta mielestäni ainakin alle 3-vuotiaat ovat vielä liian pieniä olemaan yksin pihalla, vaikka luonne olisi kuinka rauhallinen.
Vanhemmille olen yrittänyt hienovaraisesti puhua asiasta, mutta heidän mielestään syytä huoleen ei ole. Sitten tietenkin muut vanhemmat hoitavat heidänkin lastensa vahtimisen...
 
mami32
Moi! :)

Joo on munkin mielestä 2v on liian nuori olemaan yksin,ilman aikuisia ulkona. Meillä tyttö oli reilu 4v ku sai hetken (mun wc-käynnin ajaksi) olla itsekseen hiekkalaatikol leikkimäs yksin.. 5v:na alkoi olla itsekseen mut vahdin ikkunasta 10 min välein et tyttö pihalla. Nyt tyttö 6v ja jää itsekseen ulos jos pihalla muita jotka leikkivät hänen kanssaan,jos ei ole niin tulee sit mielummin kotiin.. Nuorimmainen on 3v nyt ja ei tulis mieleenikään,et jättäisin hänet yksin saatikka isomman seuraan pihalle.. Aikuinen mukana ulkoillessa nuoremman kans.. Ja varmaan menee kesään 05 tai syksyyn 05 ennen kuin nuorempi menee ilman aikuista ulos..

Täytyy toivoa ettei naapuriesi lapsille mitään käy..sit voi syyttää vaan heidän vanhempiaan siitä. :(
Ei muidenkaan tarvitse niitä vahtia..
 
Sarita-80
Meillä 3v on nyt ollut pieniä aikoja yksin pihalla, jos esim. käyn vessassa tai laitan perunat kiehumaan tms. Mutta ikkunasta kuitenkin vahdin ettei karkaa näköpiiristä. Pääsääntöisesti olen itse ulkona lasten kanssa.
Naapurin 3-5-vuotiaat leikkivät keskenään, joten konnuuksiakin meidän pihassa tapahtuu - sellaisiin en halua omaa lastani mukaan.
 
pikkuäippä-71
meillä muksut 4v ja5v.ja ei tulisi vielä kuuloonkaan laittaa heitä yksin pihalle.syyt:meiltä ei näy pihalle ja asumme korkealla 6krs,entä jos alhaalla hätä tulisi tms.kyselevät kyllä kovasti.ovat toki sillain tossa olleet että haen kotoota jotain tai veskissä käyn.
 
Meillä maalla 2-vuotias istuu kiltisti itsekseenkin hiekkalaatikolla, mutta toki katselen ikkunasta ja vahdin koko ajan ettei lähde pois pihasta. Kun pihalla on kavereita, ei uskalla jättää hetkeksikään valvomatta, koska kaverit helposti houkuttaa pois pihalta.
 
äiti76
Meillä oli 1v ja 10kk kun päästin yksin pihalle, mutta katsoin kokoajan ikkunasta kuinka pärjäilee. Leikki siellä 4 vuotiaan tytön kanssa. Töhri vaatteensa vesilätäkössä ja samalla siinä kaverinsa myös, joten se siitä :eek: :D :whistle: Liian pieni oli. Ovat jo isoja neitejä, mutta nyt jos saisin päättää vetäisin rajan yksinoloon pihalla siihen 3-4 ikävuoden paikkeille. Pidemmälle lähdettäessä pitää olla se 7v ikä vähintäänkin mittarissa. Yömyöhäseen vaaditaan jo 15 vuoden ikä vähintään heh hee
 
meillä on 4 ja 2.5v lapset enkä vielä edes isomman anna yksin olla pihalla.pojalla on kauhea vietti piiloutua eikä edes vastaa jos huutaa nimeä.vaikka ulkona olen aina heidän kanssa muutaman kerran olen säikähtänyt kun poju jossain piilossa.meillä on metsä hyvin lähellä ja siellä paljon käärmeitä ettei senkään takia jättää yhtään ilman valvontaa.
 

Yhteistyössä