Pienen vauvan yövaatteet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No aloittaja ei varmaankaan olisi nukutrtanut vauvaa muutenkaan farkuissa tms epämukavissa vaatteissa. Mutta siis meidän vauvat ovat olleet yöt ja päivät samantyyppisissä vaatteissa, mukavissa , pehmeissä, jne vauvanvaatteissa. Ja vaatteita olen vaihtanut usein päivän aikana, kun ovat paljon pulautelleet

Kyllä meillä on parin kuukauden vanhasta vaihdettu yökkäri päälle (meil on noita potkupukuja sekä vetoketjullisia että nepparillisia). Kuuluu iltarutiineihin pesujen jälkeen :)Tietää vauvakin, että ollaan menossa nukkumaan.

Aluksi meillä käytettiin bodya ja puolipotkareita yöllä sekä päivällä, tosin päivällä päällä saattoi olla vielä housut ja paita. Varsinaisia yöpukuja alettiin käyttää n. 4kk ikäisenä, koska silloin alettiin toimittamaan selkeitä iltarutiineja, johon kuului se yöpuvun laitto.

Ihan ensialkuun oli samat vaatteet niin yöllä kuin päivälläkin, alkuunhan vauva pääasiassa vain nukkuu, mitä nyt välillä syö ja kakkaa ja ehkä parkuukin.

Vähän isompana sitten käytettiin lähinnä vetoketjullista täyshaalaria yöllä.

Minä olen käyttänyt ihan vastasyntyneestä asti yövaatteita. Siitä on tullut vauvalle heti alusta asti osa iltarituaaleja. Jos kaikki yöpuvut ovat olleet pesussa niin ollaan kuitenkin vaihdettu vaatteet. Body ja potkarit on sitten laitettu päälle.

Meillä on käytetty alusta saakka sellaisia haalareita mitä ihan myydäänkiin unihaalareina. Yleensä niissä on nepparit. Muutama sellainen pussiyöpaitakin on ollu, eli siis ei oo lahkeita vaan pitkä helma joka suljetaan pussiksi nauhoilla. Eihän se vauva varmasti ymmärrä päivä- ja yövaatteen eroa, mutta meillä on alusta asti ollut se rutiini että iltaisin vaihdetaan yövaatteet ja aamulla toistepäin..

Ihan pienellä ei ole oikein eroa yöllä ja päivällä, jokseenkin yhtä paljon nukkuu molempina ekojen viikkojen aikana. Joten sen puolesta oli ihan sama, kunhan oli mukavaa päällä.

Ja sille joka ihmetteli, ettei kai itsekään nuku päivävaatteet päällä. Kotiutumisen jälkeen olin niin kipeä ja väsynyt, että meni muutama yö pitkät housut päällä, kun ei vaan jaksanut riisua.

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Jo kahden esikoisen kans käytettiin yöllä eri vaatteita kun päivällä, eli illalla oli iltatoimet pesut ja vaipanvaihdot ja yöppäriks laitettiin lahkeellinen haalari tai potkupuvukshan niitä sanotaan =) Rutiinit siis alusta asti. Samaten nyt kun odotellaan kolmatta olen ostanut yöpuvuiks trikoopotkupukuja.

Rutiineilla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.
Luuletteko että ihmiset jotka ei osta vauvoilleen erillisiä yövaattei
ta ei tee iltapesuja tahi vaihda yöksi vaippaa?
Ja kyllä meillä käytettiin ihan päivälläkin noita trikoopotkupukuja.

Alettiin käyttää pojalla "oikeita" yöhaalareita n.puolivuotiaana. Sitä ennen nukkui yönsä bodyssä ja potkareissa tms. Ihan siis yöksi vaihdettiin sitä varten uusi vaatekerta.

Yhteistyössä