Pienen vauvan nuha

  • Viestiketjun aloittaja vinkkejä
  • Ensimmäinen viesti
vinkkejä
Antakaas kaikki hyvät vinkit, miten pienen(5vk.a) tukkoisuutta vois helpottaa? Meidän flunssa tarttui vauvaan ja nyt 5vrk.n jälkeen vauvan räkä on niin sitkeää, ettei enää irtoa nenäfridaan kunnolla vaikka laitan suolaliostippoja ensin. Höyryhengitystä on saanut kylppärissä, mutta sekään ei riitä, ilm. höyry lähtee liian nopeasti pois. Lääkärissä on käyty ja käski vain pitää vauvan nenän auki(kuumetta ei ole ja rohisee vain räkäisyyden takia). Mutta miten sen nenän saa pidettyä auki??
 
Minä laitoin meillä pojan sängyn viereen kattilan missä oli eucalyptustippoja ja nostin pojan sängynpäätyä kirjoilla korkeemmaksi. Nyt löysin luontaistuote kaupasta weledan rhinodoronsuihketta ja se käy vauvasta vaariin, minun muistaakseni. Se on auttanu meillä.
 
Pahimpina aikoina nukutin vauvaa turvakaukalossa, pysyi nenu paremmin auki pystyasennossa ja vauva sai nukuttua. Nenää voi myös "niistää" lavuaarin päällä, vesihana auki ja nenän pesuun, silleenkin saa sitkeetä ja myös kuivaa räkää irti.

Paranemisia! :hug:
 
Olettekos muuten huomanneet, että apteekista saa puolen litran pulloissa samaa suolavesiliuosta hintaan 2,5 e/pullo kuin niissä pikku purkeissa? Täyttäminen onnistuu hyvin. Itse kun en halunnut ruveta keittelemään "omaa" liuosta ja pikku pullo maksaa älyttömiä!
 

Yhteistyössä