pienen pitkittynyt yskä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viekras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

viekras

Vieras
mitäköhän tässä enää vois tehä. syyskuusta ollut pienellä yskää. oli sillon alle 1v. kun yskä alko, sen perässä tuli kaikkea muutaki tauteja (vesirokkoa,keuhkoputkentuleh, korvatuleh,silmätuleh ym)

mä en enään jaksa sitä että joutuu joka yö valvomaan ja kuuntelemaan kun pieni yskii :(

tiiätkö lääkärissä rampattu n. kerta viikkoon :( hometta ei oikee voi olla.

infektioastmaepäily, mut jonotettu kokeisiin jo vuoden. miten tässä jaksaa odotella esim. kesään jolloin luulis viimeistän testeihin pääsevän..

ja siis kaikki mahdolliset keinot (?) kokeiltu tuon helpottamiseks. meinaa mennä voimat jo :(

Liimakorva? Meillä se aiheutti pitkäkestoista yskää tytölle.
Lääkäri sanoi, että myös ihan tavallinen virusflunssa voi jättää keuhkoputkien suulle jotain osasia, jotka ärsyttää ja aiheuttaa yskää. Se voi kestää jopa 4 kk, ja on vaaratonta, tosin erittäin ärsyttävää.
Annatko yskänlääkettä? Nestemäinen Ventoline on meillä parhaaksi todettu (se tosin ei ole varsinainen yskänlääke), hyvä kakkonen on Cocillana jota tosin ei saa käyttää kovin pitkään.

on babyhaler käytössä, mutta siiitä ei enää hyötyä. annettiin siis vuosi sitten ja sillonen lääkemäärä ei enään hyödytä. samaten nestemäinen ventoline on, mutta kehotettii antamaan tuota babyhaleria mielummin. yskänlääkettäkin on, mutta yhen pullon juottaneena sitä en enään anna kun se ei hyödytä.

tilanne on tässä varmaan se että koko syksyn on ollut infektioastma ja kun sitä ei olla hoidetu pois, vaan lapsi on kokoajan puolikuntoinen niin tule näitä muita tauteja tosi herkästi :(

tänään viimeks soitin lääkäriin että jotain tarttee tehä nyt heti mutta eipä ne mitään osaa sanoa. käskee vaan odottelemaan kutsua kokeisiin :( tässä on oikeesti niin väsynyt kun on taas syyskuusta asti sairasteltu ja oltu 4 seinän sisällä.

voiko liimakorva olla, jos on ollut vaan 1 korvatulehus? korvatki on katottu n. pari kertaa kk mutta aina on iha puhtaat :)

ja tähän yskään sopii kuvaukset asten astmasta. eli on iltayöstä/yöstä ja aamusta kuivaa. päivisin ei yski. nyt tosin tullut taas joku flunsa että on räkää täynnä koko tyttö päivät-yöt :(

onko allerginen? jos oireilee vaan hengitysteillä... onko lemmikkejä? onko vahvat pyykinpesuaineet ja huonosti huuhtoutunu pyykki. jos haju ärsyttää. pesetkö 60c pyykit että pölypunkkiallergia on poissuljettu?

Nyt varmaan ärsyttää jo kuiva huoneilmakin röörejä, miun tytöllä ainakin. Kannattaa laitta pyykkiä kuivumaan huoneisiin. Hänellä on usein yöyskää ja aina nuha. Myös siitepölyallergioita on todettu. Meillä auttoi avaava lääke, ootteko saanut sitä? Höyryhengitys? Suolahuone on mun mielessä, että omaani käyttäisin...on vaan pirun kallista lystiä.

ei oo lemmikkejä, laitettiin pois just pölyn takia. ja on varmasti allerginen, kuten muutkin tässä perheessä. pölylle,eläimille ja kaikelle maholliselle (ei kuitenkaan ruoka-aineille)

pyykkiaineita ollaan vaihdeltu mutta ei huomaa eroa parempaan minkään kohalla. ja pyykit pestään ihan oikeassa lämpötilassa.

mites muuten tän ikäsille, tehäänkö mitään allergiatestejä? ite kun oon kysyny mahdollista pääsyä tälläseen, niin on vaa sanottu että kun muillaki on näitä allergioita niin vältetään vaa tänki kohalla samoja juttuja. testejä ei kannata ottaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja viekras:
mitäköhän tässä enää vois tehä. syyskuusta ollut pienellä yskää. oli sillon alle 1v. kun yskä alko, sen perässä tuli kaikkea muutaki tauteja (vesirokkoa,keuhkoputkentuleh, korvatuleh,silmätuleh ym)

mä en enään jaksa sitä että joutuu joka yö valvomaan ja kuuntelemaan kun pieni yskii :(

Ymmärrän oikein hyvin sua. Meillä ollut samoja oireita saman ikäisellä. Meillä vain lääkäri uhannut allergia- ja astmatutkimuksilla...seuraavan kerran, kun tulette niin sitten tutkimuksiin jne.
Viime yönä alkoi taas yskiminen ja rään valuminen :(:(:(. Lääkäri ei enään halunnut viimeksi määrätä kuuria. Ahistaa jo valmiiksi, että taas pitää mennä "vaivaamaan" lääkäriä.
Ihanaa olisi jos saisi viettää koko perhe terveen joulun. Toiskohan pukki mulle semmosen, pliis???

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Nyt varmaan ärsyttää jo kuiva huoneilmakin röörejä, miun tytöllä ainakin. Kannattaa laitta pyykkiä kuivumaan huoneisiin. Hänellä on usein yöyskää ja aina nuha. Myös siitepölyallergioita on todettu. Meillä auttoi avaava lääke, ootteko saanut sitä? Höyryhengitys? Suolahuone on mun mielessä, että omaani käyttäisin...on vaan pirun kallista lystiä.

me laitetaan n. joka toinen yö pyykit kuivuman lastenhuoneeseen. jos ei o muuta niin kastellaan rättejä. saunassa käytetään myös jälkilöysyissä, jotka on tosi kosteat.

avaava lääke on käytössä, mutta esim. annettiin eilen illalla ennen nukkumaan menoa niin valvoin yhteensä tunnin ja kuuntelin kun pieni yski :( eli en usko että sekää enää auttaa.

suolahuoneelle ollaan menossa, ite en vaan voi viiä lasta sinne kun oon raskaana mutta eiköhän päästä pian käväsemään siellä. täällä maksaa jotain max 15e/ 15 min, ja voin käyttää kyllä joka päivä siellä (rahan puolesta) kuhan tuo tauti vaan saatais pois!!!!! :(

meillä otettiin 6kkna verikoe josta katottiin allergiavasta-aineita ja sitte 8kk iässä oli prickit. mut pienillä ei välttämättä näy allergiat niissä vaan paras on välttämis-altistamis kokeilu. eli pari viikkoa ruoka-aine pois ja sitten pienellä määrällä kokeilu asteittain takaisin ruokavalioon. www.histamiini.com on todella hyvä sivusto, kysy sieltä neuvoa astma-osiosta.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa kokenut:
Ymmärrän oikein hyvin sua. Meillä ollut samoja oireita saman ikäisellä. Meillä vain lääkäri uhannut allergia- ja astmatutkimuksilla...seuraavan kerran, kun tulette niin sitten tutkimuksiin jne.
Viime yönä alkoi taas yskiminen ja rään valuminen :(:(:(. Lääkäri ei enään halunnut viimeksi määrätä kuuria. Ahistaa jo valmiiksi, että taas pitää mennä "vaivaamaan" lääkäriä.
Ihanaa olisi jos saisi viettää koko perhe terveen joulun. Toiskohan pukki mulle semmosen, pliis???

"ihanaa" kun joku ymmärtää ku on samaa kokenut! mihinkään et voi suunnitella pitempää reissua, kun ei oo ollenkaan varmaa että laps on terve just tolloin.
mä oon antanu pari kuuria keuhkoputkentulehukseen mutta enään en antibiootteja halua antaa, kun pelkään että menee lapsen suolisto tms. pilalle. samaa kehotti lastesairaanhoitaja että ekana pitää kokeilla kaikki muut keinot. lopuks vasta antibioottikuuri.

mä kans toivon tuota terveyttä enemmän kun mitään muuta! meille syntyy tässä pian vauva, josko siihen mennessä olis parannuttu?!?!

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
meillä otettiin 6kkna verikoe josta katottiin allergiavasta-aineita ja sitte 8kk iässä oli prickit. mut pienillä ei välttämättä näy allergiat niissä vaan paras on välttämis-altistamis kokeilu. eli pari viikkoa ruoka-aine pois ja sitten pienellä määrällä kokeilu asteittain takaisin ruokavalioon. www.histamiini.com on todella hyvä sivusto, kysy sieltä neuvoa astma-osiosta.

ei oo ainakaan epäilyä mistään ruokaaineesta, kun oireena on tosiaa nuo mitkä sopii pöly ym. allergioihin..

rasivostuttaa kun lääkärit ei tee mitään asian eteen. tai siis kai niilläki on kiirettä ym. mutta tuntuu väärältä että pieni joutuu kärsiä niin kauan ennenku pääsee hoitoon :(

Meillä maksaa suolahuonekrt 23 e. Mutta kyllä minäkin tyttären siellä käytän, jos vielä yöyskä tulee.
Oothan sie jo kaikki tehnyt mitä pystyy, ihme kun ei mikään auta? Meillä ei kans auttanut viime kerralla se avaava, en tiedä muuta enää kun sen suolahuoneen kokeilun.
Onks se nyt ihan varma, ettei hänellä ole mitään tulehdusta esim. keuhkoissa?
Tuo on kyllä niin inhottava vaiva, vaikuttaa koko perheeseen...

Lohdutuksen sananen ap:lle: meillä oli viime syksy ja alkutalvi (siis viime vuonna) ihan samanlaista. Sitten keväämmällä yskiminen vaan loppui :) eikä se ole enää tullut takaisin, paitsi satunnaisesti korvatulehdusten yhteydessä päiväksi tai pariksi (ja nyt on toiveita että korvatulehduksetkin loppuisi, kun tyttö kävi korvien putkituksessa ja kitarisan poistossa). Epäiltiin astmaa ja ties mitä, mutta mitään ei löytynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja samaa kokenut:

"ihanaa" kun joku ymmärtää ku on samaa kokenut! mihinkään et voi suunnitella pitempää reissua, kun ei oo ollenkaan varmaa että laps on terve just tolloin.
mä oon antanu pari kuuria keuhkoputkentulehukseen mutta enään en antibiootteja halua antaa, kun pelkään että menee lapsen suolisto tms. pilalle. samaa kehotti lastesairaanhoitaja että ekana pitää kokeilla kaikki muut keinot. lopuks vasta antibioottikuuri.

mä kans toivon tuota terveyttä enemmän kun mitään muuta! meille syntyy tässä pian vauva, josko siihen mennessä olis parannuttu?!?!

Kyllä mää luulen, että joulupukki helpottaa meidän perheiden terveystilannetta ;)
Päivä kerrallaan...

Meidän tyttö on yskinyt nyt pari kuukautta. Ensin annettiin yskänlääkettä, sitten Ventolinea babyhaalerilla ja nyt saatiin astmalääke kokeiluun. Yksityisellä lääkärillä on koko ajan käyty, koska on vakuutukset. Hoitoa saa heti, eikä tarvii jonotella mihinkään tutkimuksiin kuukausitolkulla. Jos tämä astmalääke nyt auttaa, yskän syy taitaa olla siinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Meillä maksaa suolahuonekrt 23 e. Mutta kyllä minäkin tyttären siellä käytän, jos vielä yöyskä tulee.
Oothan sie jo kaikki tehnyt mitä pystyy, ihme kun ei mikään auta? Meillä ei kans auttanut viime kerralla se avaava, en tiedä muuta enää kun sen suolahuoneen kokeilun.
Onks se nyt ihan varma, ettei hänellä ole mitään tulehdusta esim. keuhkoissa?
Tuo on kyllä niin inhottava vaiva, vaikuttaa koko perheeseen...

tytöllä oli joku rokko tuossa kk sitten (vauva,nokkos tms) ja sillon otettiin keskussairaalassa keuhkokuvat. puhtaat keuhkot oli!

kyllä mä kans ajattelen että kaikkeni oon yrittäny mutta mikään ei auta!

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Lohdutuksen sananen ap:lle: meillä oli viime syksy ja alkutalvi (siis viime vuonna) ihan samanlaista. Sitten keväämmällä yskiminen vaan loppui :) eikä se ole enää tullut takaisin, paitsi satunnaisesti korvatulehdusten yhteydessä päiväksi tai pariksi (ja nyt on toiveita että korvatulehduksetkin loppuisi, kun tyttö kävi korvien putkituksessa ja kitarisan poistossa). Epäiltiin astmaa ja ties mitä, mutta mitään ei löytynyt.

meillä oli viiemtalvi samanlainen, kesän oli molemmat lapset ihan terveinä, mutta taas syyskuussa tää alko :( kestää varmaan taas koko talven. pitääkö täsä sit muuttaa talvisin aina johonki lämpimään maahan :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän tyttö on yskinyt nyt pari kuukautta. Ensin annettiin yskänlääkettä, sitten Ventolinea babyhaalerilla ja nyt saatiin astmalääke kokeiluun. Yksityisellä lääkärillä on koko ajan käyty, koska on vakuutukset. Hoitoa saa heti, eikä tarvii jonotella mihinkään tutkimuksiin kuukausitolkulla. Jos tämä astmalääke nyt auttaa, yskän syy taitaa olla siinä.

meillä siis tuo lähete keksussairaan laitettu jo viimetalvena, eikä hyödytä vaikka mennään ksityiselle tutkimuksiin, joutuu sieltäkin jonoon.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja koivunkäpy:
Kaveri sano et niistä suolalampuista ois hyötyy astmaatikolle, en sit tiä.. saa luontaistuotekaupoista.

se on varmaan jotain samantyylistä kun tuo suolahuone..´? pitää nyt käyttää siellä ja jos on apua niin ostella kotiin tuollasta lamppua. mä oon tosiaan valmis tekeen/hankkimaan mitä tahansa että tää kierre loppuis!

Onko verenkuva otettu? Vitamiinipuutostila?? Ovat yleisiä mutta helposti hoidettavia räätälöidyllä lisäravinteilla. Asiantuntijoita esim. Antioksidanttiklinikoilla.

Meilläkin on syksyn ja talven oireilu, mutta ei keväällä ja kesällä ollut mitään. Sama viime vuonna. Likalla on todettu voimakas koivuallergia, ja lievempänä heinä. Ihmettelen kyllä tuota ajankohtaa meillä...
Astmaa ei todettu, mutta itse olen tullut siihen tulokseen että hänellä vois olla infektioastma.

Yhteistyössä