Pienen lapsen ulkovaatetus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusi äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uusi äiti

Vieras
Meillä on vasta vuoden täyttänyt lapsi joka osaa jo kävellä ja tykkää leikkiä ulkona. Aiemmin ei ole tavinut ulkovaatetuksen suhteen miettiä muuta kuin että on tarpeeksi lämmin, mutta nyt kevään edetessä lapsi on yhä enenvässä määrin ulkona leikkimässä ja kävelemässä rattaissa istumisen sijaan. Hieman hämmentyneenä tutkin kauppojen valikoimia kun on haalareita ja kaksiosaisia pukuja, vuorellisia ja vuorettomia ja vaikka minkälaisia tekstejä veden ja tuulenpitävyydestä, niin ja tietysti ihan perinteisiä kurahousuja. Olisi mukava kuulla kokemuksia millaiset vaattet olette kokeneet hyviksi tai huonoiksi pienellä lapsella. Mitä kannattaa ottaa huomioon vaatteita ostaessa?

No mua varmaan mollataan tästä mutta tec-vaate ehdottomasti, ei tartte jäykkiä kuriksia ulkoilupuvun alle. muoks. siis tietty päälle. Ei millään paksulla vuorella vaan niin että kerroksia alle tarvittaessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No mua varmaan mollataan tästä mutta tec-vaate ehdottomasti, ei tartte jäykkiä kuriksia ulkoilupuvun alle. muoks. siis tietty päälle. Ei millään paksulla vuorella vaan niin että kerroksia alle tarvittaessa.

no ei sen tarvitse olla tec-vaate pitääkseen vettä, vrt esim Remu. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mami :

No onhan sekin tavallaan tekki, siis tarkoitan että kosteussuojattua pienelle
:)

Alkuperäinen kirjoittaja mami :

No onhan sekin tavallaan tekki, siis tarkoitan että kosteussuojattua pienelle
:)

näin on, kunhan viilasin. :)

samaa mieltä olen siis. kunnon puku, joka pitää vettä. haalari helpompi pukea, mutta 2-osainen monikäyttöisempi kun voi käyttää takkia erikseen esim kauppareissuilla. jos asutte etelä-suomessa, niin ei kannattane enää ostaa toppavaatteita vaan välikausivaatteilla (joissa ohuempi vuori eikä siis toppauksia) ja kunnon välivaatteilla (villaa, fleeceä jne) pärjää kyllä.

Tarkennan vielä että tosiaan näin kaupoissa ison välikausiuutuudet- kyltin alla vaatteita jotka olivat kuin kuoria ja vaatteita joissa oli vetoketjulla kiinnitetty irrotettava fleecevuori ja kaikkea tältä väliltä.

Meillä tuon ikäselle, joka kahlasi läpi kaikki mahdolliset lätäköt, osottautui toimivaksi täysin vedenpitävä(teipatut saumat), hengittävä haalari. Sitten oli erikseen takki esim. kauppamatkoja varten joka ei sitten ollut enää mikään vedenpitävä. Kurahousutkin löytyy, mutta parhaaksi todettiin haalari, jossa oli ohut puuvilla vuori. Jos oli viileämpää niin sit vaan lisää vaatetta alle. Musta parempi olla ohut haalari niin lämpimällä säällä siinä ei sit tuu hiki =) Toivottavasti tästä sekavasta selostuksesta oli jotain apua.

Alkuperäinen kirjoittaja uusi äiti:
Tarkennan vielä että tosiaan näin kaupoissa ison välikausiuutuudet- kyltin alla vaatteita jotka olivat kuin kuoria ja vaatteita joissa oli vetoketjulla kiinnitetty irrotettava fleecevuori ja kaikkea tältä väliltä.

no jos nuo fleecet/villat tms välivaatteet löytyvät jo kotoa niin silloin ei kannata varmaan enää fleecevuorellista ostaa..?

Alkuperäinen kirjoittaja saman asian kanssa pähkäilevä:
Osaisiko joku suositella ihan jotain merkkejä tai liikkeitä mistä saa hyviä?

marketeista saa Lassietecia, Reimatecia ja Remua ainakin ja kaikki aivan kelpoja. Reimatec kallein, mutta ainakin minun mielestäni myös Remu yhtä laadukas ja varmasti ajaa asiansa. :)

Yhteistyössä