Pienen lapsen kuumeesta tyhmä kyselee

• Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti
Tanja
Kun mun 1v 4kk on nyt kuumeessa, 39,3 ja meillä ei ole kun Pronaxenia jota annoin siis jo mut nyt mietin että pitäiskö pyytää miestä tuomaan sitä nestemäistä Panadolia lisäksi? Kun tää on eka kerta kun lapsi on nuhakuumeessa niin mä en oiken tiedä miten tehdä, Anteeksi tyhmyyteni! Kiitollinen olen jos joku vaivautuu vastaamaan=)

Tanja
En tiiä vielä kun laitoin pojan nukkumaan melken heti lääkkeen annon jälkeen. Mietin siis sitä kun täällä kaikki sanoo et Pronaxen on huono alentamaan kuumetta.. Mut kiitos kun vastasit.

miime
PamolF on hyvä lääke, disperoituvia tabletteja ( siis liuotetaan tilkkaan vettä ), ja halvempi kuin Panadol ( molemmat para-asetamolia ) mutta jos on reipas kuumeesta huolimatta, niin parempi on olla antamatta lääkettä, kuumeella kun on tarkoitus.

bud
Kyllä meillä pronaxen alensi kuumetta tytöltä, oli sillon samanikäinen kuin sun lapsi. Saatiin se lääkäriltä kurkunpääntulehduksen oireisiin ja kuumeeseen. Se on tehokkaampaa, siksi vaan 2 kertaa vuorokaudessa.

vieras
Kannattaa olla kotona aina myös panadolia. Minä teen niin että annan ensisijaisesti panadolia ja jos se ei riitä kuumeen alentamiseen (usein ensimmäisenä vrk:na ei riitä) niin sitten annan lisäksi pronaxenia. Panadolia saa ohjeen mukaan antaa vaan 3kertaa vuorokaudessa. Nestemmäinen panadol on ihan hyvä vaihtoehto, pienelle lapselle voi joskus kovassa kuumeessa olla helpompi laittaa suppo.

sh-äiti
Itse alennan pääsääntöisesti lasten korkeaa kuumetta vain Pronaxenilla. Joskus olen antanut ohessa myös Pamolia, mutta nestemäistä panadolia ei meillä käytetä koskaan koska se on niin mieto valmiste että sitä täytyy antaa määrällisesti enemmän, ja väkisin joutuu tuon pronaxeninkin antamaan. Pamolin taas syövät"karkkina"kun antaa.

Tanja
Kiitos kaikille vastauksista! Jos mä sitten pyydän tuomaan sitä PamolF:ää vaikka meillä ei ole ollut nestemäisen lääkkeen annon kanssa ongelmia koskaan. Ja yleensä meillä kyllä on nestem. Panadolia kaapissa ollut hampaiden tulon vuoksi mut nyt se oli päässyt loppumaan. Ja pieni meni nukkumaan ulos vaunuihin pitkähihaisessa paidassa ja ohuissa trikoopöksyissä eli vähennän vaikka t-paitaan kun herää.

sh-äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Kiitos kaikille vastauksista! Jos mä sitten pyydän tuomaan sitä PamolF:ää vaikka meillä ei ole ollut nestemäisen lääkkeen annon kanssa ongelmia koskaan. Ja yleensä meillä kyllä on nestem. Panadolia kaapissa ollut hampaiden tulon vuoksi mut nyt se oli päässyt loppumaan. Ja pieni meni nukkumaan ulos vaunuihin pitkähihaisessa paidassa ja ohuissa trikoopöksyissä eli vähennän vaikka t-paitaan kun herää.
Mutta teillähän nestemäinen Panadol voi olla ihan toimiva lääke, kun kyseessä noinkin pieni lapsi. Mietin, suostuukö hän sitten tuon tabletin ottamaan, vaikka sen voi kyllä murustella vaikka soseeseen tai liuottaa uomiseenkin. Meillä nappaavat vaan suoraan suuhun. Pikaista paranemista pienelle!

Katriina
Meillä kuumeessa on käytetty yhdistelmänä Pronaxenia ja Panadol-suppoa. Poikamme sairasti syklistä kuumeoireyhtymää, ja ainoastaa tuo yhdistelmä toimi, ja erittäin säännöllisesti annettuna, sen vajaan viikon, jota kovaa kuumetta kesti.

Yhteistyössä