pienen lapsen korvatulehdus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surku

Vieras
Nyt olen siis varannut ajan jo huomiselle yksityiselle lääkärille, kun sattuneesta syystä julkisen puolen lääkäreille ei pääse (!).

Mutta kysymykseni oli, että millaisia oireita teidän lapsilla on ollut korvatulehduksen yhteydessä?

Meidän kymmenkuisella pojalla on alkanut melkein kaksi viikkoa sitten yölevottomuudet, heräilee vähintään tunnin välein itkemään, väsyttää, mutta on epämukava olla. kääntyilee ja vääntyilee hakien sopivaa asentoa. Ajattelin sen kuuluvan ikään, mutta nyt olen tullut siihen tulokseen että lääkärissäkäynti lienee paikallaan. Ruoka ei maistu, ja välillä haroo korviaan (mutta voi mennä kainostelun piikkiin, tapahtuu noin kerran päivässä). Lämpö on nyt 37.1, eikä korvia arista kun niihin kosken... Nuha alkoi nyt sit pari päivää sitten vielä lisäksi.

Eli pääpiirteittäin oireina on vain tavallista levottomampi ja kärttyisämpi lapsi. Voiko tulehdus oireilla ihan vain näin?

Laittaisin ehkä hampaiden piikkiin, räkäisyyskin selittyisi sillä.

Yleensä korvatulehdus tulee infektion jälkeen. eli ensin nuha, kuume ja sitten vasta korvatulehdus. Joten koska teillä menee toisinpäin kallistuisin hampaiden puoleen ennemmin kuin korvatulehdukseen.

Mutta käy varmuuden vuoksi tarkistuttamassa tilanne. Tosin, hyvä muistaa myös se että 80% korvatulehduksista paranee ilman antibioottia.

Mun 9-juisella tytöllä todettiin just perjantaina korvatulehdus. Se oireili ihan vaan yölevottomuutena. Pientä nuhaa ja yskää oli ollut pari viikkoa. Päivisin oli ihan normaali iloinen itsensä. Ei lämpöä ja ruokakin maistui.
Hyvä, että päätit viedä lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Mutta käy varmuuden vuoksi tarkistuttamassa tilanne. Tosin, hyvä muistaa myös se että 80% korvatulehduksista paranee ilman antibioottia.

Selkeä märkäinen korvatulehdus vaatii antibiootin. Näin mulle on opastettu. Ja kai se jo parissa viikossa alkaisi helpottamaan, jos itsekseen paranisi.

Yhteistyössä