pienen lapsen kirjasarja(suosittele!)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..,,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..,,

Vieras
Eli suosittele pienelle, noin 2-3-vuotiaalle sinun mielestäsi hyvä kirjasarja? Meillä mummo haluaisi kerätä, mutta enpä tiedä mitä haluaisimme. Ensin ajattelin Mauri Kunnasta, mutta ne sadut on ihan liian pitkiä niin pienelle, kun ei osaa pitkään aikaan itse lukea niitä, joten olisi huono valinta iltasaduksikin. Minä ainakin pienenä vaadin aina lukemaan koko kirjan, joten en haluaisi, että lapseni lempi-iltasatu olisi niin pitkä, että sitä lukee tunnin hänelle..

voisi olla,että iltasatukirja on erikseen (sellainen jossa on lyhyitä satuja) ja juuri esim Mauri Kunnaksen kirjasarja muuten vaan.
Sittenhän on nämä kirjakerhot, missä tulee kuukausittain erilaisia kirjoja, mutta ne mitä ei halua pitää muistaa perua...
Meillä on paljon jo tosi vanhoja kirjakerhosta tulleita Disney tarinoita ja ne on tykättyjä. Ja aika sopivan mittaisia vielä vaikka iltasaduksi=)

Mauri Kunnaksen kirjat ovat kyllä tosi hyviä, jos aikoo kerätä useamman vuoden. Tällä hetkellä ne ovat liian pitkiä, mutta niistä riittäää iloa loppuiäksi. Omat lapseni ovat nyt 13 ja 9, Kunnaksen kirjat iskevät molempiin. Kerään niitä tällä hetkellä myös kohta 4-vuotiaalle siskontytölleni jo tulevaisuutta silmällä pitäen. Lasten ollessa pieniä meillä ainakin Puppe- kirjat olivat hyvin suosittuja. Toinen, vieläkin 9-vuotiasta kiinnostava sarja ovat Mimmi Lehmät, myös Viiru ja Pesonen viihdyttää vielä. Myyrät ovat iki-ihania.

Käy kirjastossa lapsesi kanssa ja selailkaa siellä paljon kirjoja, niin näet mikä häntä kiinnostaa, ja sitten mummon puheille....

Richard Scurryn kirjoista tykkää meidän 2,5-vuotias. Ja niissä on lyhyitä, aukeaman, kahden mittaisia tarinoita joista aina muutama luetaan iltasaduksi. Ja mun mielestä ihania pikkujuttuja kuvissa mitkä vain aikuinen ymmärtää niin saa itse samalla hupia :)

Joillekin lapsille Tompat ja Santut sopivat vielä hyvin, meillä luetaan jo mieluummin Ainoja ja Minttuja. Kaikki ovat mielestäni hyviä. Myös Tatu, Patu ja Veera -kirjat sekä Rasavilli Piltit ovat lapsen mielestä hyviä ja usein haluaa kuulla myös runoja (kotimaisia, esim. Kirsi Kunnas). Tyttö nyt 2,5v. Mauri Kunnas on vielä meille liian vaikea. Suosittelen myös kirjastoa =) Omaksi voi hankkia sitten ne kirjat, mitkä osoittautuvat hyviksi.