Pienen kanssa ulkoimaille asumaan

  • Viestiketjun aloittaja abbe81
  • Ensimmäinen viesti
abbe81
Osaisiko kukaan neuvoa minua?Ollaan muuttamassa vuodeksi ruotsiin miehen työn vuoksi ja nyt pitäis sitten miettiä mitä työlle(1,2v)mukaan...Pitäisi ostaa uudet rattaat,sänky ym....
Millaiset rattaat olisi hyvät ja kestäisivät lentokenttien työntekijöiden "julman" kohtelun :x vuoksi ja kun niiden pitäis olla kuitenkin olla sellaiset jossa neiti voisi nukkua kun uni ei tule kuin ulkosalla päivällä...ja toinen juttu on sänky....matkasänky olis hyvä mutta onkohan niissä joku painoraja tytteli kun painaa jo melkein 12 kiloa???!!!!
Mitä muuta meidän olisi hyvä hankkia...auttakaa kun aika loppuu,pian on lähtö :x
 
laulautaa
en suosittele ostamaan matkasänkyä, vaan ostamaan ruotsista kunnon sängyn ja myymään sen vuoden päästä eteenpäin ruotsissa.
rattaina suosittelen lämpöisesti Teutonia mistralia! todella hyvät!
tieten kertoisitko hintahaarukkasi, eli minkä hintaisia rattaita haet?
noi on aika arvokkaat... mulla ittellä ei ole kokemuksia tavaroiden roudaamisesta meren toispuolelle... kiinnostuksesta vain mitä muuta aiotte ottaa mukaan? huonekaluja, kodinkoneita, harrastusvälineitä, vaatteet, kirjat? kannattaa pienelle ainakin oottaa vaatteita ja tuttuja leluja. Ruotsistakin voit esim kirpparilta etsiä halvalla lapsellesi sopivia leluja ja tarvittaessa muitakin tarvikkeita niin ei tarvitse kaikkea ostaa uutena. vaikea kysymys kyllä sulla ;) =)
 
Hei

Voisin ottaa koneeseen lapsen esim kantoliinassa, niin ei tarvitse roudata rattaita, niitähän ei kuitenkaan saa mukaan matkustamoon, vaan ne jätetään jo siinä missä matkalaukutkin.

Kun asuimme jonkun aikaa Tukholmassa, ostin nuoremmalle rattaat sieltä, ovat siellä (verotuksen ansiosta) halvempia kuin Suomessa. Jätin tänne mummolaan vanhat rattaat, joita käytimme Suomen vierailujen aikana.

Minä ostin lapsille kunnon sängyt, en mitään matkaversiota. Veimme mennessämme tuttavan pakettiautolla tarpeellisen määrän tavaraa. Kannattaa harkita, ostaako sinne uudet vai voisko tuoda esim tuttavan pakettiautolla lastin tarpeellista muuttokamaa, kun meinaatte asua noin pitkään siellä.

T. Neljän lapsen äiti, jolla on kokemusta ulkomaankomennuksista

 

Yhteistyössä