Pienen herneen kokoinen patti silmäluomessa

Tämäkin Menee Ohi

Aktiivinen jäsen
26.06.2007
2 207
0
36
Pojalla 11v on tullut viime kuukausina liikkuvaan luomeen pieni patti joka on kasvanut siinä pikkuhiljaa. Ei ole kipeä eikä kutise.

Onko kellään kokemusksia asiasta?

Luulen rasvapatiksi.Lääkäriin vien jahka saan ajan( viikon jo soitellu mut ei saa julkiselle, josko huomenna).

Luultavasti ihan vaaraton näärännäppy.. Eli ärtynyt huokonen. Hoidoksi yleensä määrätään joko silmätippoja tai salvaa joka desinfioi bakteereja silmästä ja näin ollen avaa huokosen ja silmä paranee.

Mä en ole ikinä tarttenu näärännäppyihin tippoja. Tunnin välein viileällä vedellä huuhtelu muutaman päivän ajan ni on itsestään hävinnyt. Ja likaiset näpit irti silmästä! Mutta en ole kuullut että vois noin isoksi kasvaa... :/

Voi kasvaa aikas isoksi. Miehellä oli sellainen samankokoinen luomen alla, mutta sitten se ärtyi ja kehitti jonkun ihme kielekkeen sinne luomen alle silmän päälle ja se jouduttiin leikkaamaan pois.

Se voi kasvaa todella isoksi. Mulla oli teini-iässä ihan kierre niihin. Kaksi kertaa oli aika sairaalaan että puhkasee mutta ehti itekseen puheta. Toisella kerralla tuli ihan vihreetä mömmöä. Mulle silloin suositeltiin lämpöseen veteen (melkein kuumaan) kastetulla pyyhkeellä hautomista ja sillä Boori(?)vedellä pyyhkimistä.

mulle tuli 15 veenä ihan kamalan kokoinen patti silmään, ihon alle :x ei lähtenyt pois itsestään. jouduttiin leikkaamaan silmäluomen sisäpuolelta. ilkeetä kun ne tunki niitä puudutuspiikkejä tonne luomen sisälle :x oli kuulemma koteloitunut, eikä olisi itsestään siis lähtenyt. en nyt muista mikä sen nimi oli, mutta ihmisellä on kuulemma parisenkymmentä sellaista juttua silmäluomissa mihin voi tollaisia tulla. mulla toisessa siis enää 19..

Siis että mitä? pitääkö se leikata pois? mulla ollu ainaki vuoden luomen tuolla sisällä patti, joka siis ihan näkyy ja häiritsee esim meikatessa. Hyi kamala jos ne joitai piikkejä tunkee luomeen! VOI P*SKA!! :(

Mulla oli 14-15-vuotiaana molemmissa silmissä ylä- että alaluomessa kamalat kivikovat patit. Ne alkoivat niin että silmäluomi turposi ja kihelmöi ja kun sitä kesti muutama päivä, luomi rauhoittui, mutta patti jäi ihan kivuttomaksi. Poistatin kaikki patit kahdella eri leikkauksella melkein heti, Peijas rekolassa ja Tilkassa. En usko että olisivat muuten lähteneet. Pattien nimi kiinnostaa!

Yhteistyössä