Pienen budjetin kakkukahvi-häät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "morsio"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"morsio"

Vieras
Onko kukaan täällä pitänyt kesähäitä joissa ois vaan kakkukahvitarjoilut? Me haluttais pitää sellaiset, maistraatista tulis vihkijä juhlapaikalle (sukulaisten kartano, ei kuluja), tarjoiluna kakkukahvit ja ilta jatkuisi juhlimisen ja tanssimisen merkeissä. Mutta mutta, onko jatkot poissuljettu vaihtoehto jos vieraille ei tarjota lämmintä ruokaa? Ts. voisiko häät sitten alkaa vähän myöhemmin, jotta vieraat ehtivät syömään kotonaan? Vai olisikohan suuri lisäkustannus vuokrata muurikka-pannu ja tehdä yöpalaksi ihmisille vaikka paellaa?

Minkäköhän verran ois realistinen minimibudjetti jos tarvehankintoina on siis kakku, kahvit, suolaista palaa (voileipäkakku, karjalanpiirakoita&munavoita, suolaisia piirakoita), kuivakakkuja, pullaa, marenkeja ja ehkä karkkibuffet, koristelu, kukat, kutsut, miehelle vuokrapuku ja sormukset sekä kiitoskarkit ja riisipussit/saippuakuplat? Valokuvaaja on miehen kaveri, ottaa kuvat häälahjaksi, dj tulee myös kaveripiiristä ilmaiseksi, mun puku meillä jo on, ja tosiaan juhlatilasta ei tarvitse maksaa vuokraa. Suurimman osan leivottavista asioista voin itse leipoa kaasojen kanssa, ja mieheni tekee ihan tolkuttoman hyviä voileipäkakkuja. Vieraita tulisi n. 40-50. Mitähän mulla on vielä jäänyt miettimättä... :D

Meillä oli pienet ja kivat häät. Me paistettiin illalla makkaraa grillissä, miten olis sellainen iltapala? Noista kustannuksista ei nyt pysty mitään sanomaan kun sun pitää itse tehdä hinta-arviot voileipäkakuille ja muille tarjottaville. Uskoisin että kustannukset pysyvät aisoissa kun tekee paljon itse.

Edellinen ehti jo, mutta siis karsimalla noista kakkukahvi-tarjottavista saatte jo kunnon ruuan tarjoilutua jos itse teette.

Edullinen pääruoka, keitto,pata jne.
Sitten itsetehty kakku, voileipäkakku ja pieni karkkibuffa.

Jos ei ruokaa tarjoilla niin myöhemminhän ne häät on sitten pidettävä.
Ei ole kiva jos vieraat joutuvat lopettamaan juhlimisen aikaisemmin nälän vuoksi tai siksi kun ovat liian tuiterissa kun on vinettoa kaadettu tyhjään napaan.

[QUOTE="vieras";28266096]Edellinen ehti jo, mutta siis karsimalla noista kakkukahvi-tarjottavista saatte jo kunnon ruuan tarjoilutua jos itse teette.

Edullinen pääruoka, keitto,pata jne.
Sitten itsetehty kakku, voileipäkakku ja pieni karkkibuffa.[/QUOTE]

en haluais itse alkaa kokkaamaan ruokia, leipomiset voi tehdä kuitenkin jo hyvissä ajoin kun on pakkanen, mutta ruokaa on vähän hankalampi pakastaa isompia määriä. Pitopalveluun tms. taas ei ole varaa.

[QUOTE="vieras";28266154]Tekisin sen voileipäkakun tilalle esim. lohikeiton. Tuskin maksaa juuri sen enemmän, ja leivän + salaatin kanssa se on oikea ruoka.[/QUOTE]

mun mies on allerginen kalalle, ja itse taas en syö sianlihaa, joten noi halvat ruoat jää vähän vähille vaihtoehdoille. :(

eikö olisi jotain ystävää tai opiskelijaa joka kokkaisi ja tarjoilisi. löytyy yleensä 10e tunti pimeenä. pitopalveluista voi pyytää myös vain ruoan tai tarjoilijan. missäpäin olette? voisinkohan auttaa?

[QUOTE="vieras";28266186]Mikä on suunnitelma,milloin häät alkavat jos päädytte tekemään iltapalaa?

Entäs jos myöhäistätte hiukan ettekä tarjoa ruokaa?[/QUOTE]

en oikein tiedä vielä aikatauluista, mutta varmaan sitten joskus kuuden aikaan ois hyvä aloittaa jos ei ruokaa tarjota?

eikö olisi jotain ystävää tai opiskelijaa joka kokkaisi ja tarjoilisi. löytyy yleensä 10e tunti pimeenä. pitopalveluista voi pyytää myös vain ruoan tai tarjoilijan. missäpäin olette? voisinkohan auttaa?

asumme länsi-uudellamaalla. En oikein keksi kuka voisi auttaa kokkaamisessa ja tarjoilussa, kaasoja en halua sellaiseen velvoittaa, eikä mulla ja miehelläni ole kummallakaan kuin isät, äitejä ei siis voi värvätä. Siksi mietittiin noita kakkukahvihäitä kun minä ja mun sisko ollaan hyviä leipomaan ja kaasot sais siihen valjastettua assareiks myös.

en oikein tiedä vielä aikatauluista, mutta varmaan sitten joskus kuuden aikaan ois hyvä aloittaa jos ei ruokaa tarjota?

Näin minäkin ajattelin että jos myöhäisemmät häät, niin olisi hyvä aloittaa joskus 17-18.

Ja ei se ole tärkeintä että mitä siellä häissä tarjotaan vaan se että vieraat tietävät tarjoiluista.
Eli kutsuun maininta "kakkukahvit".

Kyllä minäainakin ihan varmasti pärjäisin iltahäissä mainiosti kahvilla ja suolaisella + makealla :) Maininta kutsuun, niin vieraat syövät kotonaan ennen lähtöä.

Mukavia juhlia :)

olen ollut häissä missä oli pelkästään voileipäkakkua ja täytekakkua,sekin oli muuten ok.,mutta kaikki vaan loppui kesken ja osa vieraista ei saanut sitten mitään...

Ihan hyviltä kuulostaa ap:n tarjoilut,varsinkin jos juhlat alkavat kuuden maissa. Nostatteko kuitenkin kuohuviinimaljat? Grillimakkarat/kasvisvartaat vois maistua yöpalana.

tarjotkaa vihkimisen jälkeen täytekakku+kahvit+pikkuleipiä ja vaikka se karkkibaari, ja illemmalla iltapala tähän tyyliin: pastasalaatti, vihersalaatti, patonkia, karjalanpiirakoita ja munavoi ja lisäksi voisi grillata makkaraa (etsit itsellesi jonkun sopivan version). Pelkät voileipäkakut on niin tyyriitä, että niiden hinnalla kyllä ostaa pastasalaattiainekset, pakastepatonkeja ja makkaraa aika paljon. Nuo vois isoksi osaksi tehdä edellisiltana. Täytyy kyllä olla jotain syötävää, jos väki jää pämppäämään illaksi.

Mun mielestä häissä pitää olla ruoka, tai sit se on vaan vihkiminen ja kakkukahvit.
Ruuan saa jopa halvemmalla kun runsaat kakkukahvit. Löytyisikö suvusta paria kolmea naista jotka voisivat keiton aamulla keittää? Sit vaan hyvää leipää ja levitettä ja iltapalalle sit vaikka sitä paellaa tai jotain grillattavaa. Yöllä kai se makkarakin jo menis...

Tehkää reilusti kylmiä salaatteja, esim itsetehtynä perunasalaattia, vihersalaattia, fetasalaattia, kana tai tonnikalasalaattia yms. Voileipäkakkuja ja piirakoita tms kylmiä paloja / pasteijoita. Yleensä ihmiset tykkäävät enemmän suolaisista, joten makeaa tuskin kannattaa useampaan sorttia värkätä. Pullaa tai keksit ja kakku riittää ihan varmasti. Yöpalaksi voi hyvin varata makkaraa grilliin.

Mutta suosittelen kyselemään esim. kokkikoulusta opiskelijoita ruoanlaitto ja tarjoiluavuksi. Saa varmasti sopivalla palkalla pari osaavaa apulaista. Rahaa kannattaa varata kyllä se 1000e kuitenkin.

Yhteistyössä