Piditkö esikoisen kotona kun toinen syntyi

• Viestiketjun aloittaja umbrella
  • Ensimmäinen viesti
Kun keskimmäinen syntyi, meni esikoinen eskariin.

Kun kuopus syntyi pysyi keskimmäinen kotona ja vanhin oli 2kk vanha koululainen :) Vein ja hain esikoisen joka päivä, koska halusin enkä osannut päästää napanuoraa irti :ashamed: Pelkäsin oikeesti, kun koulumatkalla on iso junarata ja silta joen yli..

Keskimmäisen ja kuopuksen ikäero on 1v5kk. koulutukseltani olen lähihoitaja sekä sosionomi amk.

Pidin, esikoinen oli vajaa 1v 10kk kun keskimmäinen syntyi.
Hän meni srk.n kerhoon 4-vuotiaana, jota kävi eskari-ikäiseksi asti.
Keskimmäisen ja kuopuksen välillä on 2v 5kk ikäeroa. Keskimmäinen aloitti kerhossa 3-vuotiaana.
Meni päiväkotiin 5v 6kk iässä, samaan aikaan kuin kuopuskin kun aloitin työt.
Koulutustani en kerro, mutta se kyllä oli osaltaan aika suurestikin vaikuttamassa siihen, miksi valitsin sen, että haluan hoitaa lapset kotona.
:whistle: :D

.
Tietenkin pidin kotona. Ikä erot on niin pieniä tuossa vaiheessa, kun molemmat on alle kouluikäisiä. Pieniä molemmat. Olen lasten kanssa tehnyt töitä ja niin paljon nähnyt päiväkotimaailmassa noita raukkoja jotka ovat hoidossa kun äiti hoitaa uutta vauvaa. Aika moni huonosti voivia lapsia. Omaani ei olisi pieneen mieleenikään tullut viedä :eek:

Juu, pidin, ja pidän vaikka nyt synty jo kolams ;) Poika alottaa huomenna eskarin, ja keskimmäinen käy pari kertaa viikos seurakunnan kerhossa. En viitti laittaa päiväkotiin, tiedän että likalle varsinkin tulee olo, että on laitettu sinne vain pois konteista, niinku se useinmiten syynä varmasti onkin...*sateenvarjo auki poks*

Ai juu, lähihoitaja olen.

*muoks* ikäerotki näköjään unohtu...esikoisen ja toisen välissä 1 v 4 kk ja keskimmäisen ja nuorimman 4 v 4 kk.

22
Meillä tällä hetkellä muksu eskarissa ja puolipäivähoidossa,marraskuussa kun jään äippälomalle,käy ainoastaan sitten eskaria.Ikäeroa tulee olemaan päälle 6v.
Peruskoulu

hoitotäti
Virikkeiden tarpeella on turha kenenkään selittää sitä, että vie toisen pienen hoitoon. Päiväkodissa kun loppujen lopuksi on paljon vähemmän virikkeitä mitä koti pystyy tarjoamaan. Eipä siellä ole kuin vapaata leikkiä pääsääntöisesti koska se on lapsille tärkein juttu. Askartelua tms. tosi harvoin. Niitä kavereita voi tavata kerhoissa. Esim. perhekerhot ym. Paljon enemmän vanhemmat voivat tarjota lapsilleen. Puistoilua, kaupunki reissuja ym. Päiväkodissa ollaan aina niiden aitojen sisällä. Jos viet lapsesi turhaan hoitoon niin älä selittele virikkeillä. kerro vain, että olet laiska.

t. päiväkodin täti :)

Esikoinen jäi kotiin äitiysloman alussa. ikäeroa 3,5. Jatkoi kotonaollessa kerhossa kaksi kertaa viikossa kolme tuntia kerrallaan, jotta sai "virikkeitä ja kontakteja ikätovereihin"

Hoitoalalla olen itse.

kahden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ..................:
Alkuperäinen kirjoittaja kahden äiti:
Jatkoi hoidossa, ikäeroa 1v5kk, diplomi-insinööri.
Toinen vielä vauva ja hoitoon jätit pienen ja ryhdyit uutta vauvaa hoitamaan. Todella surullista ja itsekästä :(
Kyllä sulla taitaa olla paha olla, kun pitää haukkua tuntemattomia täällä. Et tunne mua, et tunne mun lapsia, et tunne meidän perheen tilannetta muutenkaan. Onnea elämääsi.

.
Toinen vielä vauva ja hoitoon jätit pienen ja ryhdyit uutta vauvaa hoitamaan. Todella surullista ja itsekästä :(
Kyllä sulla taitaa olla paha olla, kun pitää haukkua tuntemattomia täällä. Et tunne mua, et tunne mun lapsia, et tunne meidän perheen tilannetta muutenkaan. Onnea elämääsi.
Ei niitä lapsia kannata hankkia, jos on asiat noin huonosti perheellä että toinen vauva pitää raahata pois jaloista :D taisi kirpaista sinua. Toivottavasti edes häpeät.

kahden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Ei niitä lapsia kannata hankkia, jos on asiat noin huonosti perheellä että toinen vauva pitää raahata pois jaloista :D taisi kirpaista sinua. Toivottavasti edes häpeät.
Mitä hävettävää siinä on, että järjestää asiat niin, että kaikilla on hyvä olla? Ja 1v5kk ei ole todellakaan vauva. Meillä ainakin sen ikäiset ovat juosseet, kiipeilleet, syöneet itse, pukeneetkin jonkin verran... paljon sellaisia taitoja, joista voi helposti tunnistaa, että kyseessä ei ole vauva.

pph
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Mitä hävettävää siinä on, että järjestää asiat niin, että kaikilla on hyvä olla? Ja 1v5kk ei ole todellakaan vauva. Meillä ainakin sen ikäiset ovat juosseet, kiipeilleet, syöneet itse, pukeneetkin jonkin verran... paljon sellaisia taitoja, joista voi helposti tunnistaa, että kyseessä ei ole vauva.
Minulla ollut hoidossa monta tuon ikäistä ja kyllä ne vaan vauvoja on vielä vaikka kuinka tekisivät asioita itse. Pohjimmiltaan äitiä tarvitsevia pikkusia. 1,5v lapsen ei todellakaan ole hyvä olla päivähoidossa jos mahdollisuus olla kotona tai sitten perheessä on pahasti jotain vikaa jos ei kotona ole hyvä olla. On valitettavasti totta, että joillakin lapsilla on huonompi olla kotona mutta siinä tapauksessa ei lasten tulisi asua siellä. Paras paikka lapselle ja aikuisellekin tulisi olla oma koti!

T. pph

Vierailija
Otin esikoisen pois hoidosta. Ikäero 3,5 vuotta. Koulutus yhteiskuntatieteiden maisteri. En tiedä, miten koulutus tai ikäero vaikuttaa, mutta oli itsestäänselvää.

Yhteistyössä