Pidättekö vatsamakkaroita naisellisina muotoina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelee

Vieras
Mä olen aina ollut hoikka, mutta nyt toisen lapsen jälkeen on liikkuminen jäänyt ja olen harrastanut lohtusyömistä minkä ansiosta mulla on jäänyt 10kg ylimääräistä roikkumaan pääosin vyötärölle. Kun mä sitten olen kavereille sanonut että pitäisi laihduttaa nuo pois, saan kuulla että älä nyt naisellisia muotojasi mene tuhoamaan ja että mun kroppa on ihan hyvä tällaisena.

Tiedän mä etten ole edes ylipainoinen mutta toi läski ällöttää silti. Vaatteet peittää sen vielä ok, mutta inhoan kesää kun en kehtaa kulkea niin kuin haluaisin. Mä en näe noita makkaroita muotoina vaan päinvastoin koen niiden kadottavan mun normaalit muodot; d-kupin rinnat ja hoikan vyötärön.

Onko nainen teidän mielestä naisellisempi silloin kun sillä on läskiä kertyneenä vääriin paikkoihin?

No eihän se ole naisellista, että on vatsakas.

Minun on tämä pitänyt itselleni sanoa ihan ääneen, koska minulla ei tuon suhteen ole varaa olla vähääkään ylipainoinen. Jo normaalipainon rajojen puolimatkassa minulla on ruma, pehmeä ja pyöreä vatsa. Siitä on naisellisuus kaukana.

En nyt kuitenkaan halua sinua tällä vähätellä, kerron vain mielipiteeni. Varmasti jotkut miehet pitävät vähän reilummista naisista, en sitä vähääkään epäile. Oma mieheni ei taida kuitenkaan niin tehdä, enkä pidä minäkään itsestäni.

Siksi nyt teenkin paljon sen eteen, että pääsisin vatsastani eroon. Painoindeksin puolesta pudottamista ei ole, mutta se maha...

Onko nainen teidän mielestä naisellisempi silloin kun sillä on läskiä kertyneenä vääriin paikkoihin?

En mä noinkaan menisi väittämään, mutta käännän asin näin päin: Nainen ei mene loppuelämäkseen pilalle muutamasta makkarasta. Monelle yksikin poimu vatsan alueella on ihan hirveä katastrofi ja sen poistamisen takia nähdään hirveästi vaivaa. Ei sekään pahasta ole, jos sen tekee vain itsensä takia, mutta surullisen moni kokee arvonsa alenevan muiden silmissä muutaman hassun läskikilon takia. Siihen mä enemmän toivoisin muutosta.

Jos minun ystäväni valittaisi vatsamakkaroitaan, kuuntelisin melko herkällä korvalla, onko kyse siitä, että hän haluaa kohentaa omaa oloaan vai pelkääkö hän, ettei häntä hyväksytä makkaroineen.

Minulla on muuten hoikassa vartalossa raskauksista jäänyt alavatsaröllykkä, joka ei lähde kuin veitsellä ja siihen en ala. Ihmisenä kelpaan röllykänkin kanssa ja jos tulee tarve näyttää litteämmältä, vedetään ylle muotoileva alusasu ja elämä sen kuin jatkuu. :)

No ei tosiaan. Laihduta toki makkarat pois,jos oma olo ei ole hyvä, ne ei kaunista ketään. Monesti niitä toki puolustellaan juuri naisellisina muotoina, mutta paskapuhetta se vain on. Ylimääräinen rasva ei ole muoto.

Muistan itse kuulleeni samanlaista kauhistelua ja valehtelua muotojeni kauneudesta, kun aloitin laihduttaa. Moni kun ei ymmärrä sitä, että laihduttaa, vaikka ei ole virallisesti ylipainoa. Mut eihän se normaalin rajoissa oleva bmi takaa automaattisesti timmiä vartaloa ja hyvää oloa. Ja kyllähän ihannepainotkin määritellään sinne indeksin alapäähän päin eikä yläpäähän.

Mut jos joku haluaa ajatella, että rasvakertymät ovat naisellisia muotoja, niin eipä se ole minulta pois. Mulle on kuitenkaan tuhra tulla sössöttämään moista;)

Ei munkaan maailma noihin makkaroihin kaadu enkä niistä jatkuvasti märise. Mutta ne on mun mielestä silti rumat ja muutenkin tunnen näin sohvaperunana oloni huonommaksi kun aiemmin ja siksi haluan kesään mennessä päästä noista eroon. Lähinnä kai haen ihan kunnon elämäntapamuutosta.

Ärsyttää vaan noi hössötykset siitä kuinka naisellisuus katoaa läskin myötä, vaikka itse tunnen itseni paljon naisellisemmaksi silloin kun olen kroppaani tyytyväinen.

Ärsyttää vaan noi hössötykset siitä kuinka naisellisuus katoaa läskin myötä, vaikka itse tunnen itseni paljon naisellisemmaksi silloin kun olen kroppaani tyytyväinen.

Jos kaverisi pelkäävät, että laihdutat liikaa? Jos pukeudut oikein, he eivät todennäköisesti juuri kiinnitä huomiota makkaroihisi, vaan näytät heidän silmäänsä normaalikroppaiselta.

Jos ihan kaiken läskin laihduttaa pois, äärimmilleen siis, se(kään) ei enää ole kauhean naisellista, minun mielestäni. Pelkkä luu ja nahka ei ole "kauniin muodokasta", mutta siitä ei kohdallasi liene kyse. Ei ole synti kaivata litteää vatsanseutua, mutta ehkä ne kaverit tosiaan ymmärsivät tavoitteesi vähän väärin.

[QUOTE="jojo";25753527]Jos kaverisi pelkäävät, että laihdutat liikaa? Jos pukeudut oikein, he eivät todennäköisesti juuri kiinnitä huomiota makkaroihisi, vaan näytät heidän silmäänsä normaalikroppaiselta.

Jos ihan kaiken läskin laihduttaa pois, äärimmilleen siis, se(kään) ei enää ole kauhean naisellista, minun mielestäni. Pelkkä luu ja nahka ei ole "kauniin muodokasta", mutta siitä ei kohdallasi liene kyse. Ei ole synti kaivata litteää vatsanseutua, mutta ehkä ne kaverit tosiaan ymmärsivät tavoitteesi vähän väärin.[/QUOTE]

En mä oikein usko. Ollaan nuoruuden kavereita ja ovat kyllä nähneet mut vaatteetta niin entisen kroppani kanssa kuin nyt ja vaikka olen hoikka ollut niin en mielestäni mitenkään liian laiha vaan ihan sellainen terveen näköinen. Paljon terveemmän mitä nyt.

Enkä usko että oikeasti ovat huolissaan laihdutustavoitteistani kun tietävät mihin töhtään ja millä keinoilla; terveellistä ruokaa ja liikuntaa. En ole ikänikään puolesta enää mitään anorektikkoainesta enkä koskaan ole sanonut tuollaista ihailevanikaan.

Mulle tulee lähinnä olo että tuo on sellaista turhaa muka-kohteliasta lässytystä "ei sulla oikeasti mitään ylimääräistä ole, sä oot just hyvä tollasena" plääh plääh. Todellisuudessa varmasti jokainen on sitä mieltä että korjattavaa löytyy, paitsi vyötäröltä myös ihan niistä elämäntavoista.

Yhteistyössä