Pidättekö mamuista? Entä pidättekö skineistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pessimisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En usko, että on ollu skini tuo, jonka ap on nähny. Suutaan voi paukuttaa kännissä aina ja varsinkin noi jotka on lasku humalassa. Luulen, että ollu ihan joku tavallinen Pertti, jolla ollu huono ilta. On vetässy pääsä kaljuks jne.

Nimittäin ite tiedän ja tunnen monta skiniä, niin eivät todellakaan kännissä mitenkään itteeän ja aatteitaan ala pakko syöttää muille, eivätkä myöskään mamujen kanssa tahallisesti ole hakemassa/hakeutumassa tappeluun. Toki on ollu tilanteita, että ovat olleet tappelemassa, mutta syyt ollu semmosia, että ovat puolustaneet suomalaisia ja noissa tilanteissa ovat sitten käyttäneet väkivaltaa. Nää jotka tiedän ja tunnen ovat kohteliaita, eivät mainosta suureen ääneen sitä, mitä ovat, ei tuputa aatteitaan eivätkä myöskään ala vaan jauhamaan, että moi, oon skini hei. Ottavat tiukasti kantaa mamuihin vaan jos heidän kanssaan alkaa siitä keskustelemaan ja kyselemään mielipiteitä mamuista jne. Noista skineistä löytyy ihan kouluttautuneitakin ja käyvät ihan töissä, että ei voi mun mielestä leimata junteiksi. Ehkä skinit ärsyttää sen takia näitä suvaitsevaisuus hifistelijöitä, että ovat oikeessa.

Ööööööö, oikeassa missä?

• Tykkää
Reactions: Ciervo
Noista skineistä löytyy ihan kouluttautuneitakin ja käyvät ihan töissä, että ei voi mun mielestä leimata junteiksi. Ehkä skinit ärsyttää sen takia näitä suvaitsevaisuus hifistelijöitä, että ovat oikeessa.

Ääriaatteet ei ärsytä enkä usko minkään ääriaatteen olevan oikeassa. Skinien aate perustuu yleensä toisten ihmisten epäarvoistamiseen (etenkin jonkun synnynnäisen piirteen takia) ja on vain asia jota en hyväksy. Uusnatseus, kommunismi, skinit, fundamentalismi ei vaan sovi mun maailmankuvaan jossa lähtökohta on kuitenkin yhdenvertaisuus, tasa-arvo ja vapaus.

Mamuja on myös valkoisia, ei uskonnollisia, rikkaita ja köyhiä, eli se mamuus ei ole mikään aate eikä kerro mitä aatetta se henkilö kannattaa eikä juuri mitään muutakaan kyseisestä henkilöstä.

• Tykkää
Reactions: Spencer Hastings
En tykkää pummeista jotka maksattaa elämisensä muilla. Ulkomaalaiset voisi poistaa maasta jos ei elätä itseään ja kotimaisia on sit vaan siedettävä kun ei niitä voi oikein sotkea suohonkaan. Tuet poistoon kuitenkin.

[QUOTE="niin";29939116]Persoonahan se ratkaisee, mutta toisia rodun perusteella syrjiviä en hyväksy tai juuri näitä ap:n kuvailemia jotka kännissä aukoo päätään. Näitä örisijöitä näkee esimerkiksi julkisissa kulkuvälineissä ja ei paljoa sydäntä lämmitä kun pienille tummaihoisille lapsille joku 50-vuotias örisijä alkaa aukomaan päätänsä. Onneksi jotkut ihmiset nykyään puuttuvat noihin tilanteisiin vaikka suurin osa vain seistä tuijottaa. Se ei paljoa auta sanoa että et toisten kiusaamista tai rasismia hyväksy jos et itse tee asialle mitään tilanteen osuessa kohdalle. Itse puutun kyllä jos on epämiellyttävä tilanne ja toivon kaikkien muidenkin niin tekevän.[/QUOTE]

Just näin. On jokaisen asia vaikuttaa siihen, millaisessa yhteiskunnassa elämme. Vähän ot eli ei liity mamuihin, mutta surullisinta on, että jotkut tykkäävät ajatella, ettei juuri heidän tarvitse puuttua, koska heillä on esim. kiire, lapsia mukana plus aikaa lässyttää mukasivistyneesti jälkeenpäin, tästä vanha esimerkki Suunnaton valta ja vastuu - Sörkan Kierkegaard

Itse ajattelen, että juuri lasten nähden ja heitä varten tulisi opettaa oikeudenmukaisuutta. Kaikki länkätykset siitä pelosta, että saa muka itse turpaansa, on tuhannen liiottelua; ja sitäkäänhän ei tarvitsisi pelätä, jos olisi yleinen tieto, että muut ihmiset aina auttavat ja puolustavat hädässä olevaa. Noin loppuisi muuten myös se paljon puhuttu ja pähkäilty koulukiusaus: jos se suuri enemmistö lakkaisi olemasta yleisö ja siten osallistumasta toisten henkiseen ja fyysiseen pahoinpitelyyn sanomalla ääneen TÄMÄ EI OLE OIKEIN, maailmasta tulisi edes vähän parempi paikka.

Lisään vielä, että lähipiirini 11-vuotiasta tyttöä ahdisteltiin seksuaalisesti pitkän matkan bussissa. Tytön viereen istui mies, joka alkoi runkata ja teki sitä enemmän tai vähemmän avoimesti vartin verran, sitten jäi pois. Lapsi meni tietenkin paniikkiin, eikä pystynyt huutamaan apua tai vetämään äijää turpaan. Myöhemmissä kuulusteluisssa selvisi, että useampikin aikuinen matkustaja oli nähnyt tapauksen, eivät vaan mm. "keksineet mitä olisivat sanoneet" ja "itsensäpaljastajathan ei oo vaarallisia"

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;29939173:
tää oli just se asia joka mun ärsytyskynnyksen ylitti..ensin tullaan sisään ja tilataan,ja sit aletaan aukoo päätä |O
"tänne tuutte viemään työpaikat, ette varmaan maksa verojakaan"- ihan itse varmaan nämäkin kommentit keksinyt..

Tuo on kyllä osin totta. Nämä mamujen pitseriat kiertävät veroja laajassa mitassa ja sen seurauksena naapuruston verot maksavilta suomalaisten ruokapaikoilta loppuvat asiakkaat. Siinä menevät sitten ne suomalaisten työpaikat ja suomalaisten pyörittämät yritykset. Varsinaisesti tästä tietysti pitäisi syyttää viranomaisia, jotka sallivat mamuille veronkierron. Tässä on lisäksi nähtävissä selkeä ero suhteessa puolueiden suojelussa olevaan ruokakaupan kartelliin. Mamujen perustamat ruokakaupat eivät kykene kiertämään veroja muutamaa viikkoa kauempaa, kun jo ovesta lappaa sisään vero-, palo- ja jos jonkinlaista tarkastajaa. Siihen loppuu hintakilpailu ja mamun yrittäjyys. Pitseriassa sama heppu voi myydä vuosia kuititta.

Yhteistyössä