Pidättekö imetys ainaka liivit päällä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KeljuK
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KeljuK

Jäsen
21.06.2007
888
0
16
siis tarkoita yötä päivää`?
tuli vaan tosta yhestä ketjusta mieleen että kuinka muilla se imetys aika sujuu..
ite joutunu pitään öisinkin liivit tai koko sänky on ollu maidossa :snotty:
vaikkei imetä sitä maitoa tihkuu ihan hirveesti ja sit ku imetät se tulee ku suihkusta :snotty:
ärsyttävää vaan ku ei hetkee ilman liivejä voi olla :( :snotty:

Mä en pysty nukkumaan liivit päällä. Vaikka mulla on parit semmoset mitä tuolla yhessä ketjussa ehdotin ja ne on tosi ihanat ja pehmeät päällä muuten, niin nukkumaan en pysty niilläkään.

Minäpä sitten jo varmaan 3 viikkoa ennen synnytystä jouduin taittelemaan sänkyyn alleni ison, paksun pyyhkeen kun sitä maitoa alkoi sillon jo tulla niin kauheasti että oli sänky aina ihan märkä.
Oli kiva aamulla aina herätä läpimärän pyyhkeen päältä :/ Pidin myös muovitettua froteeta sitten vielä lakanan alla kun muuten olis kastunut petarikin.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Kyllä todellakin, eipä ne kyllä juurikaan suojanneet, meni patja pilalle siitä jumalattomasta maitomäärästä. :/

meillä meni sijauspatjat onneks vaan,vaikka pyyhkeitä oli alla :(
ystis imetti ja sillä ollu mitään tommosta ongelmaa,joskus kironnu sille että päässy helpolla :snotty: :snotty:

Kun imetätte, niin painakaa napakasti sitä nänniä, josta vauva ei ime, niin suihkuaminen tyrehtyy eikä joka paikka kastu. Mulla oli kanssa ekan kanssa joka paikka litimärkä maidosta, kun toinen tissi suihkusi, mutta kun tämän kikan opin, niin kuivempana ollaan säästytty!

Alkuperäinen kirjoittaja JeLLuNaS:
Kyllä todellakin, eipä ne kyllä juurikaan suojanneet, meni patja pilalle siitä jumalattomasta maitomäärästä. :/

ystis imetti ja sillä ollu mitään tommosta ongelmaa,joskus kironnu sille että päässy helpolla :snotty: :snotty:

No juu ja mulle muutama sitten oikein lisäsi tuskaa kertomalla että usein vasta toisen lapsen kanssa sitä maitoa sitten vasta tuleekin. Todella kiva jos näin on. :headwall:
Vissiin sitten hommattava jokin muovitettu froteemakuupussi. :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja suihkutissi:
Kun imetätte, niin painakaa napakasti sitä nänniä, josta vauva ei ime, niin suihkuaminen tyrehtyy eikä joka paikka kastu. Mulla oli kanssa ekan kanssa joka paikka litimärkä maidosta, kun toinen tissi suihkusi, mutta kun tämän kikan opin, niin kuivempana ollaan säästytty!

Joo mut tää ei oikein auta sillon kun nukkuu..

No juu ja mulle muutama sitten oikein lisäsi tuskaa kertomalla että usein vasta toisen lapsen kanssa sitä maitoa sitten vasta tuleekin. Todella kiva jos näin on. :headwall:

Mulla ekasta ei tullut vie niin paljon ja nyt 4 kohdalla se oli jotain hirveetä..
Olo oli ku navetassa lypsyä oottavalla lehmällä :D

Alkuperäinen kirjoittaja suihkutissi:

ei keinoo siihen ku ei imetä ni olis..ku sitä tulee vaikkei imettäs sitä maitoo :snotty:

Mulla ekasta ei tullut vie niin paljon ja nyt 4 kohdalla se oli jotain hirveetä..
Olo oli ku navetassa lypsyä oottavalla lehmällä :D

Nice.. :D
No, en unohda koskaan kun vielä sairaalassa oltiin ja lääkäri siinä sitten tutki pojan, tunsin että jotakin tiputtelee lattialle niin kas, liivien, tuplasuojusten, yöpaidan ja paksun neuletakin läpi lähes suihkusi maitoa! |O
Ja sitä se sitten olikin melkein 3 ekaa kuukautta.

1-2 kk olen pitänyt liivit päällä yölläkin. Sittemmin olen tehnyt niin että yöllä syöttäessäni laitan liivinsuojan toisen rinnan päälle kun imetän toisesta ja painan samalla. Esikoisen kanssa kun maitoa tuli tolkuttomasti niin usein kävi niin että alusta kastui kun nukahdin imettäessä ja irtosuoja liukui pois paikoiltaan. Olenkin imetysajan pitänyt varmuuden vuoksi lakanan alla muovifroteeta tai pyyhettä ettei patjat mene pilalle. Toisen lapsen kohdalla onneksi maidontulo on ollut maltillisempaa ja sänky ei ole kastunut kuin vauvan pulautuksista.

Imetysaikana pidin liivejä vain kun lähdin johonkin kylään tai kaupoille.
Muuten kotosalla ilman, liivit ahdisti ja teki kipeää nänninpäille.
Maitoa tietty tuli vaatteiden läpi mutta ei se kotona haitannut. Yöllä nukuin niin että muovifrotee oli lakanan alla.

Pidin aluksi, mutta sitten tuli sen verta monta kertaa rintatulehdus kun liivit paino, mutta käytin semmosia löysiä toppeja joissa pidin liivinsuojuksia näin oli helppo imettää ja sänky pysy maidosta puhtaana.

Alkuperäinen kirjoittaja NäkymätönNinni:
On liivit yölläkin, kun imetän ja kun on noita kestoliivinsuojia tullut ommeltua, niin en kertaakaan sen jälkeen oo heränny lammikosta. =)
Voi ite tehdä tarpeen mukaan niin imukykyisiä kuin tarttee.
niitä ei olekkaan tullu vie kokeiltua,pitää pistää korvan taakse,sillä noi kaupan laski läpi..

Yhteistyössä