Pidättekö ihmistä huonona jos eroaa jo kolmannesta avioliitosta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkettää

Vieras
Eli eka avioliitto solmittu 18-vuotiaana lestadiolaisena(päättyi 12-v myöhemmin miehen skitsofreniaan ja uskottomuuteen )
Toinen avioliitto solmittu 32-vuotiaana ja päättyi 9-v myöhemmin miehen alkoholismiin ja väkivaltaisuuteen ,liitosta 2 lasta)
kolmas avioliitto solmittu 44-vuotiaan ja on nyt kestänyt 2,5-vuotta ja näyttää päättyvän miehen epärehellisyyteen ja vastuuttomuuteen.tästä liitosta ei lapsia.
Juu ja en ole tuon ekan avioliiton jälkeen ollut lestadiolainen:)
---Sinisilmäinen kylläkin olen ja minulla ei ole näköjään itsesuojeluvaistoa:(

Kieltämättä, jos joku tulisi ja kertoisi, että eronnut jo 3 kertaa niin hätkähtäisin. Mutta... Kun luen sinun tarinaa, niin jokaiseen eroon on ns "kunnon" syy. Ei se sinusta huonoa ihmistä tee!

No en nyt mitenkään huonona, eikä tuo varmaan nykypäivänä mitenkään nyt niin kovin tavatonta ole. Kieltämättä varmaan vähän ihmettelisin, että miksi ihmeessä ko. nainen aina paukkasee naimisiin näiden miesten kanssa ja toivoisin, että tulevaisuudessa nyt ainakin useita vuosia asuu miehen kanssa, ennen kun naimisiin menee.

Mä en pidä, mutta harkitsemattomana ja impulsiivisena kylläkin. Onko pakko aina heti mennä heti naimisiin? Eikö hetken voisi vaikka avoliitossa kokeilla yhteensopivuutta? ...Vrt. esim. nää satuhäiden parit; 2kk tunnettu, muutetaan yhteen ja vuoden sisään jo naimisiin + lapsi tulossa (ellei jo syntynyt). Kolmikymppisenä sit jo kolmas avioliitto menossa :(

Ajattelisin, että kyseisellä naisella on jotain ongelmaa päänupissa, koska tekee kerta toisensa jälkeen noin paskoja valintoja elämässään.

No sen voin myöntää kun olen aina ollut ymmärtäväinen ja terapeuttimainen .Nuo miesten "viat" ovat tulleet esille kylläkin vasta papin aamenen jälkeen .Ensimmäinen mies oli kyllä kiva ja olimme onnellisia niin kauan kuin sairastui ja persoona muuttui.(Ollut laitoshoidossa ,suljetulla viimeiset 15-vuotta)

[QUOTE="Nana";23163466]Lähinnä miettisin miksi se avioliitto on niin tärkeä että siihen pitää päästä kerta toisensa jälkeen...[/QUOTE]

johtuu varmasti tuosta lest.taustasta .kun on koko iän jauhettu sitä että avoliitto on syntistä ym...

En mä ihmistä huonona pitäisi,missään nimessä.Onhan varmasti melkein jokaiseinen ihminen päättänyt elämässään useamman suhteen.
Mutta sitä ihmettelisin että minkä takia "kaikkien" kanssa pitää naimisiin mennä..

En minäkään osaa tuomita... elämä ei aina mene niin kuin on suunnitellut. Silti itselleni ainakin vastaava tilanne olisi vakavan itsetutkiskelun paikka. Tulevia vuosia ja kumppaneita varten kannattaisi yrittää tunnistaa omat ja eksien vahvuudet ja heikkoudet ja suhteiden sudenkuopat. Monihan toistaa suhteissaan samaa kaavaa. Niiden tunnistaminen ja muokkaaminen vaatii tietoista työskentelyä.

No en huonona, mutta väistämättä tulee mieleen, että onko kysinen nainen jotenkin epäkypsä tai muuta vastaavaa, kun menee jatkuvasti väärien miesten kanssa naimisiin.

En tietenkään pidä enkä tosiaan arvostele ihmisiä avioliittojen lukumäärän perusteella. Surullisempi olen niiden puolesta, jotka hinnalla millä hyvänsä elävät huonossa parisuhteessa.

[QUOTE="jeps";23163517]Ejkä jo peiliin vois katsahtaa.On aika magneetti.[/QUOTE]

Kiitos:)
Siis minulla ollut 3 suhdetta ja jokaisen kanssa olen naimisissa.Yhtään ns.yhden yön suhdetta ei ole ollut,ei yhtään hahahyppyä eikä muuta.

En huonona, mutta jotenkin... Ihmettelen kyllä, että miten noin "pääsee" käymään. Minulle riittäisi/riittää yksi avioliitto; jos tämä menee karille, en sitä enää toiste kokeile.Joten siinäkin mielessä ihmetteln että joku on kokeillut vielä kahdesti ja joutunut taas totetamaan, ettei tää nyt oikein toimi.

[QUOTE="sama";23163603]Siis magneetti keräämään ns vääränlaisia miehiä,jos siis kaikilla on ollut erilaisia ongelmia,mt,alkomaoli tms.[/QUOTE]

Ensimmäinen mies oli terve kun naimisiin menimme ,ei käyttänyt alkoholia ym .sairaus vain oli niin paha että yhteisymmärryksellä erosimme koska hän olisi tod.näköisesti viettänyt loppuelämänsä laitoksessa ...kuten onkin .
Toinen mies ei juonut liikaa ens.vuodet .Pikkuhiljaa viinaa vain alkoi ilmestymään ja sen seurauksena väkivaltaisuus.
Ja tämä viimeinen ...onkin sitten eri asia.Hänellä omat asiat solmussa enkä jaksa olla terapeutti ja ymmärtää kaikkea.Ja siis hänen ongelmansa tuli juuri vastíkään päivänvaloon(Eli ketju :Vaikea tilanne.)

Itse en noin huonojen kokemusten jälkeen enää kyl aloittais uutta suhdetta. Voi olla sallimusta tai sattumaakin, mutta kyllä yleensä alunalkaen on saattanut mennä joku pieleen, jos aina sama. Tai oiko noihin ollut mitään muita ratkaisuja kuin ero? Ja esim. juomisen taustalla voi olla jotain ongelmia, onko esim. avioliittoa alunalkaen hoidettu? Ei hoitamatta mikään kasva...Mut on sekin selvää, et jos toinen pettää tai on väkivaltainen, sellaisen kans on melkein mahdoton elää. Mutta oisko sitä voinut jotenkin ennaltaehkäistä? Onko saanut vaimolta tarpeeksi huomiota jne?

Viimeksi muokattu:
En huonona ihmisenä, mutta ihmettelisin kyllä, että mikä hinku sinne avioon on aina uudelleen. Minusta se yhden illan juttu on pienempi "synti" kuin kolme epäonnistunutta avioliittoa.

Yhteistyössä