Pidätkö kanasta, pastasta ja kookosmaidosta? Jos vastaat kyllä, avaa viesti

Rinsessa-Ryysynen

Aktiivinen jäsen
09.05.2008
2 318
0
36
Tässä sulle mitä mahtavin resepti ja helppo ja nopea ku mikä!!

450g hunajamarinoituja broilerin filesuikaleita
1tlk Pirkka Korma- kastike aineksia
1/2- 3/4 tlk (400g) Blue Dragon kevyt kookosmaitoa
1/2 pss kuorittuja, maustamattomia cashew pähkinöitä

paista kanat, lisää korma ja kookosmaito, hauduta viis minuuttia ja heittele sekaan pähkinät. tarjoa lisukkeeksi pastaa tai riisiä.

:p :p :p :p

On siis aivan mahtavan hyvää!
Tuo pirkan kastike on valmiista kormakastikkeista ylivoimaisesti parhain. Periaatteessa sekin on valmista, mutta aika tujua, joten fiksua "laimentaa" sitä kookosmaidolla, tulee ihanan pehmeä ja aromaattinen maku.
Lapsetkin syö innolla =)

tästä palstalta taisin ohjeen joskus bongata, en pitänyt kormakastikkeesta. Liian intialaistyyppinen maku.
Pidän kyllä wokkiruoista, joten olis kiva jos sellasia ideoita lisää.!!! Kokeilin viimeksi wokkia siskonmakkaralla ja oli tosi hyvää.

Mie teen tuota samaa sörsselssöniä ilman kormaa, laitan pari kolme valkkarin kynttä ja lirauksen soijaa. Herkkua myös noin! Ja käytän wok`roll:n kookosmaitoa.

Mä teksin pieniä muunnoksia.
Kookosmaidsta vahtasin pois kevytversion, ja samoin jättäsin väliin hunajamarinaadin.
En muista onko korma tehty kokosmaitoon alunperin, jos ei niin en lisäis sitä sekaan. Vaan jos on , niin mikä ettei. Ja kuten tavallista, mä tunkisin sinne vihanneksia myös. :D Ainakin paprikanpalasia. Ja söisin sen riisin kera.

Otsikosta tuli jo nälkä. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Miten tulista tuo korma on? kun meillä ei lapset ja mies kovin voimakkaasta piittaa.

Ravintolssa korma ei ainakaan ole kovin tulista (jos ollenkaan?), luulisin että sama noissa valmiissa.

Mä teen niin jos teen jotain tulisempaa että noukin lapsille kastikkeesta kana/liha/vihannes-palat ja laitan lautaselle ja sitten päälle kokosmaitoa. Niihin jää makua kastikkeesta mutta ei tule liian tulista. Molemmat tykkää (2v ja 5v), "pikkusen tulisia" ruokia molemmat kyllä syö, mutta noin on helppo laimentaa sitä tulisuutta.

Yhteistyössä