pidätkö itsekkäistä ihmisistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitäs nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitäs nyt

Vieras
olen nimittäin miettinyt sellaista asiaa että

minulla ja siskolal on samaa tuttavapiiriä ja toki myös omaa.

mutta kun minä sain esikoiseni, jäin yksin,ketään ei kiinnostanut ja koska vauva oli hankala en päässyt kotoolta ekoina kuukausina juuri minnekkään.

no sisko sai vauvan samanlaisen. mutta hänellä riittää apukäsiä,jopa niistä yhteisistä tutuista.

ihmetystä aiheuttaa tässä se että miksi hänestä tykätään,mutta minusta ei.

ite olen sellainen joka auttaa toisia mielellään, vaikka itteäni väsyttäis mutta jos näen että läheistäni väsyttää enempi,niin voin ottaa vaikka naapurin lapset hoitoon.

siskoni on taas äärimmäisen minä keskeinen, jos häntä vähänkin väsyttää, niin viis veisaa muitten jaksamisesta. eikä muutenkaan ole auttavainen millään tavalla.

eli onko se sitten niin että itsekkäistä ihmisistä tykätään enempi?

Ootko varma, ettei siskos vaan oo niin hyvä avunpyytäjä, ettei kukaan kehtaa kieltäytyä. Itse oon huomannut, kun en osaa pyytää apua, niin en sitä myöskään saa.

Sinä katsot sisartasi kuitenkin ihan eri silmillä kuin se tuttava- ja kaveripiiri. Ihan sama juttu kuin se, että lapsena omat vanhemmat saattoivat tuntua noloilta, mutta kaverit sanoivat, että ihan ok nuo on, mitä noloa noissa nyt on. Sisaresi saattaa olla kavereilleen ihan mukava, huomioonottava kaveri.

Yhteistyössä