Pidättekö saavutuksena sitä että olette saaneet tytön/tyttöjä?

  • Viestiketjun aloittaja Tytölliset hoi
  • Ensimmäinen viesti
niih
Eräässä kyläpaikassa kerran muutama ihminen keskusteli ihan avoimesti siitä, mite poikalapset ovat suloisempia ja nopeampia oppimaan. Tyttölapset kuulemma ärsyttäviä jne. Itse imetin juurin 3kk ikäistä tyttövauvaa ja vieressä leikki 5-vuotias tyttö. Eivät yhtään pitemmälle nekään ajatelleet.
Lapsen sukupuoli on ihan täysi sattuma. Siihen ei vaikuta yhtään mikään. Vaikka väitetään että lihaksikkaat miehet saa helpommin poikalapsia ja PASKAT. Täyttä puppua.
Kaikki lapset ovat ihania ja minulle ovat toivottuja sekä tytöt, että pojat.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Eräässä kyläpaikassa kerran muutama ihminen keskusteli ihan avoimesti siitä, mite poikalapset ovat suloisempia ja nopeampia oppimaan. Tyttölapset kuulemma ärsyttäviä jne. Itse imetin juurin 3kk ikäistä tyttövauvaa ja vieressä leikki 5-vuotias tyttö. Eivät yhtään pitemmälle nekään ajatelleet.
Lapsen sukupuoli on ihan täysi sattuma. Siihen ei vaikuta yhtään mikään. Vaikka väitetään että lihaksikkaat miehet saa helpommin poikalapsia ja PASKAT. Täyttä puppua.
Kaikki lapset ovat ihania ja minulle ovat toivottuja sekä tytöt, että pojat.
Todellakin puppua. Mun mies on lihaksikas, voimakas mies ja tyttäriä vaan :)
 
lsjdlfj
VOIKO TURHEMPAA KETJUA OLLA?? Tottkai jokaisen vanhemman mielestä oma lapsi on maailman suloisin. Joku voi oikeasti loukkaantua siitä, että tyttöjä/poikia haukutaan. Luojan luomia olemme kaikki. Minulle on ainakin tervetulleita tytöt ja pojat. Ne joille sukupuolella on hitusenkaan väliä, toivon etteivät lapsia saisikaan.
 
tota
Alkuperäinen kirjoittaja lsjdlfj:
VOIKO TURHEMPAA KETJUA OLLA?? Tottkai jokaisen vanhemman mielestä oma lapsi on maailman suloisin. Joku voi oikeasti loukkaantua siitä, että tyttöjä/poikia haukutaan. Luojan luomia olemme kaikki. Minulle on ainakin tervetulleita tytöt ja pojat. Ne joille sukupuolella on hitusenkaan väliä, toivon etteivät lapsia saisikaan.
Mä en oo kyl mikään luomi :(
 
mimmi
Alkuperäinen kirjoittaja tota:
Alkuperäinen kirjoittaja lsjdlfj:
VOIKO TURHEMPAA KETJUA OLLA?? Tottkai jokaisen vanhemman mielestä oma lapsi on maailman suloisin. Joku voi oikeasti loukkaantua siitä, että tyttöjä/poikia haukutaan. Luojan luomia olemme kaikki. Minulle on ainakin tervetulleita tytöt ja pojat. Ne joille sukupuolella on hitusenkaan väliä, toivon etteivät lapsia saisikaan.
Mä en oo kyl mikään luomi :(
:LOL:
 
Soisi että ne joille sukupuoli on tärkein asia lapsessa joutuisivat jokusen vuoden yrittämään.. Tulisi ehkä joillain ajateltua kahteen kertaan onko se sittenkään niin ensisijainen asia. Tosi surullista että jotkut oikeasti ajattelee noin että lapset (tai ihmiset yleensäkin) ovat eriarvoisia sukupuolesta riippuen :'(

Mä rakastan omiani olivat mitä sukupuolta tahansa. Enimmäkseen vain toivon että ovat vain jompaa kumpaa sukupuolta, yksikään pieni ei kaksineuvoisuuden ongelmia tarvitse :(
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Eräässä kyläpaikassa kerran muutama ihminen keskusteli ihan avoimesti siitä, mite poikalapset nopeampia oppimaan.
Tähän ihan vaan sen verran, että ihan tutkitusti poikalapset oppivat asiat hitaammin mm. kuivaksi oppiminen yms. Ja pojathan kehittyvät muutenkin hitaammin esim. murrosikä tulee myöhemmin kuin tytöillä. Ihan ot alkuperäiseen tekstiin, oli vaan pakko kommentoida.
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja mimmi:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Itse haluaisin mielummin kaksi poikaa kuin tyttöä. Poikalapset ovat pienenä suloisempia. Näin se vaan on:) Eikä ole provo.
Tämäkään ei ole provo, että minusta taas tyttölapset on suloisempia :heart:
Ja minusta vauvoina tytöt ja pojat ovat yhtä söpöjä, taaperoina pojat ovat kivempia, leikki-ikäisinä tytöt kiilaavat selvästi edelle ja johtavat aina murrosikään saakka. Sen jälkeen kummatkin ovat yhtä karseita, kunnes nuorina aikuisina pojat taas johtavat paitsi jos kovin luonnevikaisia ovat. Että repikää siitä:D.
 
mäntti
mut salaa toivoin, että jos ovat samaa sukupuolta, niin mieluummin tyttöjä, toiseksi tyttö+poika ja vikaksi 2 poikaa (siis kaksoset), mutta oikeesti mikä tahansa vaihtoehto olisi kelvannut ihan yhtä lailla
 
Pojan saamista pidän saavutuksena.

Molemmat (poika ja tyttö ) ovat maailman ihanimpia ja sulosimpia, mutta mutsin puolen lähisuvussa ei ole kuin tyttöjä. Siksi poikalapsi oli mulle ihan et "wouuu!?!". Ei silti kumpikaan ole toista huonompi, ihan tasan yhtä haluttuja.
 
Saavutus :D :LOL: :D mä pidän saavutuksena sellaista asiaa johon on itse voinut vaikuttaa. Eli ei, en pidä jomman kumman sukupuolen saamista saavutuksena.

Mä olen ihan helkitin ylpeä meidän tyttölaumasta ja todella onnellinen siitä, että mulle on käynyt näin hyvä tuuri. Mutta ei tämä sentään mikään mun saavutukseni ole :D
 
Poika oli saavutus (nyt 2v 3kk), tehtiin 17 vuotta. Tyttö (10 kk) sen sijaan tulla tupsahti ihan tuosta vaan. =)

Mulla oli ennen omia lapsia sellainen mielikuva, että tyttölapset ei tee muuta kuin kitisee, kränisee ja naukuu. Ja kuinka ollakaan; poikamme oli vauvana syötävän ihana ja helppo, nukkua huristeli pitkiä päikkyjä jne. Tämä tyttö sen sijaan... ei nuku kuin max puolen tunnin unia, heräilee ja kitisee öisin vähän väliä ja valvottaa. Osaa kyllä olla hurmaavakin, mutta myös täysi hermosaha.
 
no just joo... en mä nyt usko tähän pätkääkään...

toiset tekee vuosi tolkulla ja hartaudella sitä lasta ja saa sen pojan...

toiset kiksauttaa kerran ja saa tytön...

joten eiköhän jokainen lapsi ole arvokas ja tärkeä sukupuolesta riippumatta.
 
banjo
Meidän tyttöä tehtiin 13 vuotta, että pidän kyllä tuon tytön saantia saavutuksena. Tosin jos hän olisi ollut poika, olisin sitäkin pitänyt saavutuksena. Ylipäänsä pidän eräänlaisena saavutuksena sitä, että edes saimme lapsen!
 
minä vaan
Itse olen ihmetellyt sitä miten poikalapsen saantia pidetään niin erikoisena.. ainakin meidän suvussa ja tuttavapiirissä. Meillä on siis poika ja kaikilla muilla sisaruksillani tyttöjä, sama juttu miehen sisaruksilla. Jotenkin itselle tullut huono fiilis siitä hehkuttamisesta, ei varmaan näistä tyttölasten vanhemmista tunnu kivalle että meidän lapsi nostetaan suurinpiirtein jalustalle ihan vain siksi että poika.
 
mutsi
No tuota tuota. En koe, että se olisi jotenkin omaa ansiotani, että olen saanut tyttöjä ja poikia...mutta poikia meilläkin on enemmän ja näitä kahta tyttöä on kyllä hartaammin toivottu.:saint: Siksi vaan, kun haluan molempia.
 

Yhteistyössä