Pidättekö lapsella kesällä lakkia?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Olin niin yllättyny ku kaveri meinas täs taannoin, et "Piti laittaa illalla lapselle lakkipäähän (2v) kun oli niin tuulista".
Ite pidän vaalea päisillä lapsillani lakkia varsinkin näin aurinkoisilla ilmoilla. En niinkään jos on pilvistä, mut aurinkoisilla aina niin vauvalla kuin 2v:lläkin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olin niin yllättyny ku kaveri meinas täs taannoin, et "Piti laittaa illalla lapselle lakkipäähän (2v) kun oli niin tuulista".
Ite pidän vaalea päisillä lapsillani lakkia varsinkin näin aurinkoisilla ilmoilla. En niinkään jos on pilvistä, mut aurinkoisilla aina niin vauvalla kuin 2v:lläkin.
niin ja lisätäkseni.. selvis myöhemmin keskusteluissa ettei pidä lapsella edes lippalakkia päässä auringonpaisteessa..
 
vieras
Pidän aurinkohattua (uv suoja jos ollaan enemmän ulkona ja tavallinen jos kauppareissulla tms) aina ulkoillessamme 1v 9kk ikäisellä tytöllämme. Olen myös nähnyt puistossa lapsia ilman hattua. Mites muuten aurinkolasit, käyttääkö niitä kuinka moni? Meillä lähes aina päässä aurinkoisella ilmalla puistoillessa tai muuten pitkään ulkona ollessa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja varvasvälivahvero:
Aika hyvin tuo esikoinen itse etsii aina hatun päähän. Mutta viime kesänä (2v ) sai jatkuvasti muistuttaa hatusta.

Vastaus: Pidämme hattua kesällä
:D
meil kans näin.. et 2v etsii hatun päähänsä ku lähtee ulos, välistä on nahinaa siitä ettei ulos tarvi laittaa takkia tai kengät ne on sandaalitki (ku laittas mieluusti kumpparit)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pidän aurinkohattua (uv suoja jos ollaan enemmän ulkona ja tavallinen jos kauppareissulla tms) aina ulkoillessamme 1v 9kk ikäisellä tytöllämme. Olen myös nähnyt puistossa lapsia ilman hattua. Mites muuten aurinkolasit, käyttääkö niitä kuinka moni? Meillä lähes aina päässä aurinkoisella ilmalla puistoillessa tai muuten pitkään ulkona ollessa.
meil on vaihtelevasti.. vauva (6kk) ei anna niiden olla (ovat sellaiset kuminauhalliset mitkä tulee niskan taakse), vaik niitä on pidetty talvesta saakka. 2v-antaa niiden olla paremminki, mut harvon tulee laitettua ku kotosalla oleskellaan ja jos/kun on kunnon lierinen hattu päässä..
 
Pidän aina hattua päässä lapsilla... tyttö oli yhden päivän ilman hattua ku ei millään uskonut että siitä voi tulla auringonpistos... ja niinhän sillä illalla oli päänsärkyä ja kuume nousi 39 asteeseen ja oksenteli... sen jälkeen on aina itse huolehtinut siitä että hattu aina päässä ku pihalle mennään...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
milloin pidät milloi net?
Vaihtelee. Jos on kauhean kuuma ilma, niin hattu otetaan pois, kun muksut hikoilee muuten ihan sikana.
Etkö pelkää että saavat auringonpistoksen?
En, eikä nuo oo koskaan saaneetkaan. Ovat jo 6½ v ja 4½ v, juovat paljon helteellä, ovat varjossa välillä, viilentävät päätään veden alla jne.
 
hr
pidetään yleensä ja 2v laittaa sen useimmiten automaattisesti päähänsä. Sitä kyl veivataan ees taas pois ja takasin. Vauvalla pidän huolen et on jatkuvasti, mutta tytöllä on niin paljon tukkaa etten ole ihan niin tarkkana aina, etenkin jos ollaan varjossa niin voi olla ilmankin.

Uimassa en yleensä pidä sitä, sillon kastellaan vaan sit päätä.

Eräs äiti-ihminen sanoikin viimeksi rannalla ollessamme mieheni kuullen lapselleen, että laita kulta hattu päähän, että toisetkin lapset ymmärtää laittaa. Yleensä mies ei välitä noista kommenteista, mutta nyt otti kuulemma aivoon. (meidän lapsilla ei ollut hattuja kun kävästiin vain uimassa, eikä leikitty rannalla sen kummemmin)

Aurinkolasit hiostaa niin paljon silmillä että 2v ei tykkää käyttää niitä. Talvella pitää kyl mielellään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Ainakin yritetään pitää...
Meillä myös. Lippis on hirveän kuuma. Juuri äsken oli lakkishow kun yritettiin löytää tähän super helteeseen sopivaa päähinettä. Totesin, että pakko on yrittää etsiä kevyempiä vaihtoehtoja. Rantsussa jollain pojalla oli kiva ohut lippis jossa oli takana sellainen niskaa suojaava huvi. Ei ole vaan kaupoissa näkynyt.
 

Yhteistyössä