Pidättekö kassalla kunnon välin edessä olevaan?

Nykyään ei kyllä tuota niskaan hengittelyä ja kärryillä tökkimistä hirveesti tapahdu, johtuiskohan noista muksuista. Komennan niitä pysymään paikallaan niin ihmiset katsovat että "onpas ärhäkkä mamma, ton jaloille en kyllä aja, tiiä mitä se tekee.." :D No ei... Yksin jos olen liikenteessä niin kärryilijät tuntuu ahdistelevan paljon enemmän? Tai sitten en vaan huomaa lasten kanssa ollessani että mun jaloille ajetaan kun lapset kuitenkin roikkuu housunlahkeessa, tuuppii pikkukärryillä, haluaa laittaa ostokset, haluaa ottaa karkin...

Itse kyllä pidän väliä muihin ja kyllä, opetan myös lapsiani siihen vaikka aikamoisia termiittejä ovatkin niin kenenkään päälle eivät ole vielä koskaan ajaneet. Niskaan eivät oikein yletä vielä hengittää :D

Suzyanne
Pidän aina reilun välin, kiinnitän siihen oikein huomiota koska moni ei tosiaankaan niin tee. Usein käy niin että takana oleva työntää kärrynsä maksupäätteen kohdalle, niin ettei siihen mahdu maksamaan.

Ja viimeksi tänään kävi niin että kun ladoin korista tavarat hihnalle, niin takana oleva oli jo laittanut oman korinsa osatoksineen sen koripinon päällimmäiseksi, niin etten saanut omaa koriani siihen enää. Kyllä hän sen sitten siitä nosti, mutta minusta voisi odottaa että edellinen asiakas ehtii laittamaan tyhjän korinsa pois, ennen kuin laittaa omaa koriaan siihen. Muutenkin sen korin voisi pitää kädessään siihen asti kunnes latoo tavarat hihnalle, ja laittaa vasta tyhjän korin siihen pinon päälle

"vieras"
Pidän ja auta armias jos joku onneton uskaltaa töniä ostoskärryllä takapuoleeni :mad: Jumalauta se jono etene yhtään sen nopeammin vaikka miten työntäisi sitä kärryä edelläolevan perseeseen :mad:

hermo
se se vasta ärsyttää kun muija (yleensä nainen on tässä asiassa hidas kuin etana) on valmis lähtemään (on maksanut) mutta jää siihen asettelemaan sitä korttia, seteliä ja kolikoita siihen mihin minä tulen seuraavaksi sanomaan hei ja antamaan korttini ja maksamaan! menkää pois siitä heti kun saatte asianne hoidettua, laittakaa ne rahat paikalleen vaikka autossa!

ulkomaan kyläluuta
ulkomaillahan on oikein stop-merkki siinä heti kun kassahihna alkaa että seuraava asiakas jää siihen odottamaan kunnes seuraava on saanut maksettua rauhassa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ulkomaan kyläluuta;23553674:
ulkomaillahan on oikein stop-merkki siinä heti kun kassahihna alkaa että seuraava asiakas jää siihen odottamaan kunnes seuraava on saanut maksettua rauhassa.
Ai oikein rauhassa, no täällä Suomessa ei sellainen kyllä onnistu, kun kaikilla on niin JUMALATTOMAN KOVA KIIRE ihan koko ajan. Ostokset on paikattava sitä mukaa kun ne liukuhihnalla kohdalle tulee, voi jumalauta jos et pakkaa niitä SAMAN TIEN niin johan alkaa mulkoilu ja töniminen ja takanasi olevan ostoskärryt tunkevat siihen eteesi. Ostokset on maksettava ääntäkin nopeammin, korttia ja rahoja et saa laittaa lompakkoosi vaan sun on JUOSTAVA siitä kassalta pois, koska kaikilla on niin hirveä KIIRE! Mutta mitäs sitten, kun kassalla tuleekin joku virhe siinä, väärä koodi tai väärä hinta tai jotain. Mitäs ne joilla on helvetinmoinen KIIRE tekevät silloin?? Alkaako ne karjua sille kassanhoitajalle sitten?

syy
Siihen voi tietty olla ihan syykin että takanaolija on lähellä. Esimerkiksi se että muut ihmiset pääsee kulkemaan muös käytävällä. Mua ainakin vituttaa ku kaikki on kärryt levällään koko käytävän leveydellä, et ei pääse ohi muuta ku kysymällä et viitsisitkö hieman väistää. kärryn voi laittaa sivuun jotta mahtuu kaikki kävelemään jonosta huolimatta.

"vieras"
Siihen voi tietty olla ihan syykin että takanaolija on lähellä. Esimerkiksi se että muut ihmiset pääsee kulkemaan muös käytävällä. Mua ainakin vituttaa ku kaikki on kärryt levällään koko käytävän leveydellä, et ei pääse ohi muuta ku kysymällä et viitsisitkö hieman väistää. kärryn voi laittaa sivuun jotta mahtuu kaikki kävelemään jonosta huolimatta.
Joo siis se kysyminenhän on ihan hirveää, ei sellaista kukaan kestä, että suu pitää jossain tilanteessa avata! Mieluummin vaan rynnitään ja tönitään...

järjenkäyttö sallittua
Ei kuulu tähän, mutta kassalla joskus työskentelevänä kummastuttaa seuraava ilmiö: Asiakas latoo täydestä kärrystään tavaraa hihnalle samalla kun hänen edellään oleva asiakas on vielä maksamassa ( =kassahihna ei pyöri ) . Asiakkaan perässä tulee kolmas asiakas joka laittaa kapulan väliin ja LAITTAA MYÖS TAVARANSA HIHNALLE. Maksanut asiakas lähtee ja alkaa tämän seuraavan asiakkaan palveluvuoro. Hihna lähtee liikkeelle ja asiakas latoo edelleen tavaroitansa hihnalle. No, tietysti tämän jäljessä tulevan tavarat alkavat myös liikkua eteenpäin. Tavaroitansa lateleva asiakas alkaa joko vimmatusti heitellä tavaroita "omalle puolelleen" ja jopa kassakoneen eteen ja minun syliin, tai sitten perässä tuleva asiakas vetäisee kapulan ja tavaransa kauemmas tuumaten että "oho, mites se tollai lähti liikkeelle" (niin, mitenköhän... ). Mutta tietenkään kapulasta ei pidetä kiinni, vaan se liukuu taas eteenpäin kassahihnan pyöriessä. Eikö voi sen vertaa jumaliste odottaa, että yksi asiakas saa tavaransa hihnalle ilman paniikkia!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ulkomaan kyläluuta;23553674:
melko hyvä keksintö, onkohan missään suomessa tollasta ??

"vieras"
Tässä sen muuten just näkee, kuinka juntteja suomalaiset on, kun sitä turpaa ei saada auki sitten millään. Ei voida paria pientä sanaa sanoa, että päästäis ohi helpommin - sen sijaan tungetaan ja rynnitään ja tönitään. Ei jumalauta, ei voi muuta sanoa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja järjenkäyttö sallittua;23553784:
Ei kuulu tähän, mutta kassalla joskus työskentelevänä kummastuttaa seuraava ilmiö: Asiakas latoo täydestä kärrystään tavaraa hihnalle samalla kun hänen edellään oleva asiakas on vielä maksamassa ( =kassahihna ei pyöri ) . Asiakkaan perässä tulee kolmas asiakas joka laittaa kapulan väliin ja LAITTAA MYÖS TAVARANSA HIHNALLE. Maksanut asiakas lähtee ja alkaa tämän seuraavan asiakkaan palveluvuoro. Hihna lähtee liikkeelle ja asiakas latoo edelleen tavaroitansa hihnalle. No, tietysti tämän jäljessä tulevan tavarat alkavat myös liikkua eteenpäin. Tavaroitansa lateleva asiakas alkaa joko vimmatusti heitellä tavaroita "omalle puolelleen" ja jopa kassakoneen eteen ja minun syliin, tai sitten perässä tuleva asiakas vetäisee kapulan ja tavaransa kauemmas tuumaten että "oho, mites se tollai lähti liikkeelle" (niin, mitenköhän... ). Mutta tietenkään kapulasta ei pidetä kiinni, vaan se liukuu taas eteenpäin kassahihnan pyöriessä. Eikö voi sen vertaa jumaliste odottaa, että yksi asiakas saa tavaransa hihnalle ilman paniikkia!!!!!
Ei voi, kun on KIIRE!!!!! Aika on rahaa.

"ooo"
Mä olen kai vahingossa tökkinyt edellä olevaa kantapäihin joskus. Kun ne autokärryt on niin pitkiä ja siinä vaiheessa kun alkaa laitella tavaroita hihnalle, niin vahingossa työntää sitä kärryä eteenpäin ja se on voinut tökätä siihen, joka on just maksamassa.

järjenkäyttö sallittua
Mä käytän tällaisissa tilanteissa kysymystä "Anteeksi, pääsisinkö tästä", ja aina on tilaa tullut :) Ei ne ihmiset aina hoksaa olevansa edessä :)

"vieras"
se se vasta ärsyttää kun muija (yleensä nainen on tässä asiassa hidas kuin etana) on valmis lähtemään (on maksanut) mutta jää siihen asettelemaan sitä korttia, seteliä ja kolikoita siihen mihin minä tulen seuraavaksi sanomaan hei ja antamaan korttini ja maksamaan! menkää pois siitä heti kun saatte asianne hoidettua, laittakaa ne rahat paikalleen vaikka autossa!
Joo just näin! Aika on rahaa hei ihmiset! Säästö se on pienikin ajansäästö!

pjgtm
Alkuperäinen kirjoittaja järjenkäyttö sallittua;23553784:
No tää just! Sattunut useastikin. Mulla vielä kärryssä ostoksia vaikka kuinka paljon niin takana tuleva laittaa kapulan ja alkaa nostella ostoksiaan hihnalle! Ihan käsittämätöntä!

Yhteistyössä