Pidätkö ukkosista?

  • Viestiketjun aloittaja Satu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Mikähän siinä on pelottavaa?
Mä en tiedä. Se voima kai. Lisäksi muistan lapsuudestani kuinka mummo kerto kuinka pallosalamat oli tullu niille sisään ja kuinka joku puu oli katkennu jossain ihan vieressä... HUI..Mä kyllä pelkään ukkosta.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraste:
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Mikähän siinä on pelottavaa?
Mä en tiedä. Se voima kai. Lisäksi muistan lapsuudestani kuinka mummo kerto kuinka pallosalamat oli tullu niille sisään ja kuinka joku puu oli katkennu jossain ihan vieressä... HUI..Mä kyllä pelkään ukkosta.
Mä kuulin myös aina maalla kauhujuttuja ukkosesta, pallosalamoista ...
En mä silti niitä pelkää.

 
Ei kai kandeis kuunnella mummoja. Ainakaan kaikissa asioissa. Muistan vaan kuin se kerto kun verhot rupes palaa..yms kivaa. Mä muistan myös kun meillä maalla puhelin "kilahteli" aina ukosella ja mummo sano et nyt pitää vetää töpseli seinästä. Inhottavia muistoja..Nykysin on onneksi noita ukkosenjohdattimia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraste:
Ei kai kandeis kuunnella mummoja. Ainakaan kaikissa asioissa. Muistan vaan kuin se kerto kun verhot rupes palaa..yms kivaa. Mä muistan myös kun meillä maalla puhelin "kilahteli" aina ukosella ja mummo sano et nyt pitää vetää töpseli seinästä. Inhottavia muistoja..Nykysin on onneksi noita ukkosenjohdattimia.
Samoja mulle kerrottiin ja suolta löytyneistä miehistä joihin oli salama iskenyt päähän...
 
Tykkään ukkossesta. Edellisen talomme terassilta oli hyvät näkymät aina kun ukkonen siihen lähettyville tuli, saatoin tuntikausia vaan istua seurailemassa ukkosta. Tänne nykyisen talon lähettyville ei ukkonen tule millään, aina kiertää tuolta tosi kaukaa.
 

Yhteistyössä