Pidätkö lastasi/lapsiasi maailman kauneimpana lapsena?

• Viestiketjun aloittaja Tarina
  • Ensimmäinen viesti
PahaSilmä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 14:40 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 14:36 PahaSilmä kirjoitti:
Ei mua haittaa, jos joku arvelee, että mun lapsi olis niitä rumimpia. :D Sitä iloa en kuitenkaan anna, ettenkö antaisi lapselleni lahjaksi hyvää itsetuntoa ja opettaisi häntä näkemään itsensä kauniina.

Tytöllä muuten on ainakin ihan yhtä tärkeää sanoa positiivista hänen osaamisestaan, kun se tyttöjen kohdalla usein unohtuu.
kunhan et opeta samalla paineita, koska olen äitin mielestä kaunein, niin pitää olla muidenkin mielestä. ja kun näin ei ole, niin lapsi murtuu. osaamista pitää aina kehua, mutta ulkonäön liiallisessa kehumisessa on aina riskinsä
Ei lapselle sanota, että olet kaunein, vaan olet kaunis. ja paljon enemmän lapsi murtuu siitä, että omat vanhemmat ei kehu, kuin että muut ihmiset ei kehu. Minuahan ei juuri kehuttu, opetettiin juuri ettei ulkonäkö ole lainkaan tärkeää. jos kysyin, olenko kaunis, sanottiin, että olet ihan hyvä, mutta älä kehu itseäsi.

Oli aika ahaa elämys huomata murrosikäisenä, että minähän OLIN kaunis. Huomiotaherättävän kaunis. se olikin hämmentävää ja oli vaikeaa suhtautua siihen ilman, että kusi nousi päähän. Kun kehuja ei ole tottunut saamaan, niin niitä alkaa suorastaan kerjätä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 12:36 vieras kirjoitti:
Pidän toki!
Mutta en oleta, että muut pitävät.
Jokainen äiti kai pitää omia lapsiaan suloisimpina. :heart:
Ja omieni lisäksi on toki maailma täynnä muitakin suloisia lapsia.
Kaikki siis omalla tavallaan suloisia. =)
Tämä oli hyvinkin tyhjentävästi vastattu =)

Yhteistyössä