Pidän 30-vuotis juhlat. Voisinko laittaa kutsuun tilinumeroni ja pyytää lahjan rahana vai olisko parempi tehdä lahjalista vaik Sokokselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta 30v.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja täti:
Häihin saa kerjätä rahaa ja tiettyjä lahjoja, mutta synttärijuhliin ei... Minust ei ole mitään eroa, typerää se on oli kyseessä häät tai synttärit.

Amen. Kerjääminen on kerjäämistä vaikka mihin juhliin naamioitaisiin :D.

onko joku mennyt häihin ilman lahjaa?
jos on mennyt voi mennä edelleen.

mä en ymmärrä että miksei voi ilmasta että raha on sopiva lahja?ei se tarkoita ettei muuta sais antaa.

mä en ymmärrä tota kerjäys kommenttia.

mä en tekisi kumpaakaan, eri uttu jos täyttää 50...60 vee tai tosiaan ne häät... ja silloinkin asia pitää muotoilla musta aina tosi kauniisti.. mutta itse tunnet kaverisi ja mikä teillä on tapana..itse lähden aina juhlissa siitä, että parasta on juhlistaa kavereiden kanssa, jos joku tuo lahjan, kiva, mut et.. mietin myös et jospa sun ystävät tuntisi sut niin hyvin etteivät kanna sulle viiniä ja kynttilöitä, vaan yllättävät sut toisella tapaa???????

Alkuperäinen kirjoittaja Harmikki:
Älä tosiaan laita tilinumeroa!!!! Enkä kyllä laittais lahjalistaakaan mihinkään putiikkiin. Aika ahneen kuvan susta saan. Eikö se ole tärkeintä et ihmiset tulee paikalle ja teillä on hauskaa yhdessä, eikä se mitä ne tuo mukanaan. Ei synttärit oo mitkään rahastus juhlat!!!!

Tämähän se toki on useimmilla tärkeintä. Synttäreille on kuitenkin tapana tuoda lahja, ja jos ihmisellä on kaikkea mitä tarvitsee, niin on suurta tuhlausta viedä juhlakalulle lahjoja, joita tämä ei tarvitse ja jotka siten joutuvat samantien kiertoon.

Ei näin.
En ole kuullutkaan että johonkin synttäreille olisi lahjalista, tai saati että kutsuun laitetaan tilinumero...Voih, mihin on maailma menossa.

Itse ollaan menossa pian naimisiin, molemmat oltiin sitä mieltä että hääkutsussakin tilinumero olisi jotenkin töykeä. Joten ei sitä siihen laitetakaan, eikä muutes tehdä lahjalistaakaan.

(Mutta meidän häät onkin yllärit koko suvulle ja ystäväpiirille, ne ei tiedä sitä kun vasta paikan päällä että naimisiin mennään, toisen lapsemme ristiäisissä sanoo pappi meillekkin aamenen =) , juhlat pidetään sitten kesällä erikseen, niihinkään ei tehdä toivomus/tilinumerolistoja. Ollaan varmaan epänormaaleita.)

Mutta takaisin asiaan...myönnän, tosi noloa pistää synttärikutsuun tilinumero tai lahjalista.
Jäisi minultakin tuommoiset juhlat väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Silvia:
Alkuperäinen kirjoittaja cc:
Mikäs tuossa on ihmeellistä.

Hienostopiireissä tuo on yleinen käytäntö paitsi että SOKOS :laugh:

Mitähän sinä noilla hienostopiireilläsi tarkoitat? Liikun aika eliittiporukoissa (miehen viran takia) ja en ole kyllä tuollaiseen kerjäämiseen törmännyt! Upeita lahjoja kyllä viedään,mutta ei kenenkään tekemien lahjalistojen mukaan - se käsitettäisiin kyllä ihan kerjäämiseksi!

Meidän eliittipiireissä annetaan rahaa ja lahjalistoja.
Turha viedä upeaa lahjaa, jonka emäntä jo tod.näköisesti omistaa.

meillä olis tarkotus pitää ens kesänä miehen kanssa kanssa yhteiset 30v.juhlat eikä tosiaankaan aiota laittaa mitään lahjatoiveita.ei rahaa eikä lahjalistaa.ei musta jotenkaan kuulu noihin juhliin.(tää vaan mun mielipide) =)

Kuinka aklliita lahjoja sinä kuvittelet saavasi 30v lahjaksi??? Täällä ainakin tuollaisiin turhiin juhliin viedään tyyliin suht halpa viinipullo, ei tosiaankaan mitään Arabian astioita.

30- tai 40-v. juhlat on kiva pitää ihan ystävien tapaamisen ja juhlan järjestämisen ilosta, mutta itse en ainakaan silloin odottaisi edes lahjoja (korkeintaan jotain symbolista ajatusta tyyliin itseä kuvaavia ajatuksia leikelty lehtikuvista pahville tms. ja kukkia). 50-v juhlista eteenpäin tasakymmenet ovat jo vähän eri asia - niissäkään en kyllä laittaisi lahjalistaa, tilinumeroa tms. Häissä tuo on minusta kuitenkin ok nuorien parien kohdalla :).

Musta 30-vuotiasjuhlat on niin "pienet" juhalat, etten sellaisiin laittais mitään lahjalistoja tai varsinkaan tilinumeroita. Me pidettiin miehen kanssa yhteiset kuuskymppiset, kun täytettiin kolmekymmentä. Kutsuttiin ihan vaan parit hyvät ystävät ja kun he kysyivät, että mitä lahjaksi, niin pyysin tuomaan kukkia.

Mun isä täyttää kohta pyöreitä vuosia eikä hänelläkään ole mitään listoja, vaikka onkin merkittävät synttärit. Musta tuollaiset listat ja rahankeruut sopii vain ja ainoastaan häihin. Koska häät on yleensä sellainen juhla, mihin kutsutaan eniten väkeä, niin lahjalista on sen vuoksi ihan paikallaan, ettei sitten tulee kolmea kahvinkeitintä ja seitsemän paria pussilakanoita.

Kyllä mekin aiotaan seuraavaksi juhlia kahdeksankymppisiä, mutta ei mulle tulis mieleenkään laittaa mitään tilinumeroa kutsuun. Jos kutsujen järjestäminen vie konkurssiin, niin ehkä pitäisi sitten jättää ne väliin...

Ite oon ollu nyt tosi monilla kolmekymppisillä eikä niissä juhlissa oo lahjavuoriin se sankari hukkunut, eiks tärkeintä ole ystävien kanssa juhliminen eikä lahjat. Yleensä ihmiset tuoneet jotain tarjottavaa ja vaikka kukkakimpun tai jotain yllätyksellistä ja hauskaa. Jos et tarvitse mitään niin etkö voisi vaan sanoa että ei lahjoja kiitos, musta vähän noloa tai törkeetä kerjätä rahaa..

Meillä luki hääkutsussakin ettei lahjoja, 5 lahjaa tuli silti.
tosin puolivuotta asiaa jankattiinki ihmisille ettei saa tuoda mitään kun ei tarvita mitään..
Tai no, voiko laskea lahjaksi että ukon sisko teki kimput ja toisen siskon isäntä hoiti valokuvaamisen ja anoppi ompeli mekon..

:o millaisia synttäreitä aikuiset ihmiset viettää?? mä oon ollut nyt lähiaikoina kolmissa 30v juhlissa ja ideana on ollut jotta yhdessä pidetään hauskaa. toiveena synttärisankareilta se että tulee paikalle mukaan ilonpitoon. jotain pientä on varmaan suurin osa vienyt..

Yhteistyössä