Pian on aika saattaa rakas Dorikseni sateenkaarisillalle. :'(

Daisy De La Hoya

Aktiivinen jäsen
21.04.2007
5 236
0
36
Sekarotuisella 10-vuotiaalla koirallani on jokin patti vatsassa, luultavasti kasvain. Huomasin hiljattain, huomenna varaan ajan eläinlääkärille.
Muutamassa päivässä kävely on muuttunut hitaaksi ja ontuvaksi, nivelet ovat siis huonossa kunnossa. Hän on hieman tukeva ja jalat ovat aina olleet hoikat, suhteessa muuhun vartaloon.
Ei pääse enää hyppäämään sänkyyn, eikä sohvalle. Olenkin nostanut takapäästä, kun nään hänen esi. sohvalle haluavan.
Ei innostu uloslähdöstä, niin kuin ennen. Ennen kirmasi pitkin kämppää häntä vipottaen, kun kuulikin sanan ULOS.
Nukkuu lähes koko ajan, eikä enää hauku, kun joku on oven takana. Epäilen, että kuulokin heikentynyt.
Hakee läheisyyttä paljon enemmän, kuin ennen. Ja sitä hän kyllä saakin.
Tiedän, että yhteinen aikamme on käymässä vähiin. En halua hänen kärsivän. Lopettamispäätös vaan on niin tuskainen ja vaikea. Itkettää pelkkä ajatuskin.

Laitan tähän loppuun tuntemattoman kirjoitajan kirjoituksen, joka on kaunis ja lohduttava:

Aivan taivaan tällä laidalla on paikka nimeltä Sateenkaarisilta.

Lemmikit, jotka ovat olleet täällä jollekulle erityisen läheisiä, menevät Sateenkaarisillalle. Siellä on kaikille rakkaille ystävillemme niittyjä ja kukkuloita, joilla ne voivat juosta ja leikkiä yhdessä. Ruokaa, vettä ja auringonpaistetta on yllin kyllin ja kaikilla ystävillämme on lämmintä ja mukavaa. Kaikki eläimet, jotka ovat olleet sairaita tai vanhoja saavat takaisin terveytensä ja elinvoimansa; loukkaantuneet ja vammautuneet parantuvat ja tulevat jälleen vahvoiksi, juuri sellaisiksi kuin ne ovat muistoissamme ja unelmissamme menneistä päivistä ja ajoista.

Eläimet ovat onnellisia ja tyytyväisiä. On vain yksi pieni asia: kukin niistä kaipaa jotakuta hyvin rakasta, joka niiden täytyi jättää jälkeensä.

Ne kaikki juoksentelevat ja leikkivät yhdessä, mutta tulee päivä, jona yksi yhtäkkiä pysähtyy katsomaan kaukaisuuteen. Sen kirkkaat silmät ovat jännittyneen tarkkaavaiset; sen innokas ruumis värisee. Yhtäkkiä se alkaa juosta pois ryhmän luota lentäen yhä nopeammin yli vihreän ruohon.

Se on havainnut sinut, ja kun sinä ja rakas ystäväsi vihdoinkin tapaatte, te pysyttelette yhdessä riemukkaina jälleennäkemisestä ettekä koskaan enää eroa. Iloiset suudelmat satavat kasvoillesi, kätesi hyväilevät taas rakasta päätä ja katsot vielä kerran lemmikkisi luottavaisiin silmiin, jotka niin kauan olivat poissa elämästäsi, mutteivät koskaan poissa sydämestäsi.

Sitten te ylitätte Sateenkaarisillan yhdessä...

:heart:

Mun äiti lopetti juuri 15 vuotiaan Jerin, joka on ollut mun lapsuuden ystävä ja kiva doki aina toissapäivään asti. Pitkään jaksoi, mutta lääkkeillähän sitä jo eleltiin tuossa viimevuosina pitkälti. Nyt olisi mennyt elämä jo liian keinotekoiseksi, joten parempi näin. :hug:

"Jos niin käy, että minusta tulee hauras ja heikko
ja kivut häiritsevät untani,
niin sinun on tehtävä mitä on tehtävä
sillä viimeistä matkaa ei kukaan ole estävä.
Sinä tulet surulliseksi - minä ymmärrän.
Älä anna surusi estää sinua,
sillä tänä päivänä, enemmän kuin koskaan ennen,
rakkautesi ja ystävyytesi punnitaan.
Meillä on ollut niin monta hyvää vuotta.
Et haluaisi minun kärsivän,
kun aika koittaa, anna minun mennä.
Vie minut sinne missä he auttavat minua,
mutta, pysy luonani loppuun asti.
Ja pidä minua lujasti ja puhu minulle,
kunnes silmäni ovat sulkeutuneet.
Tiedän, että aikanaan, sinäkin huomaat,
se on ystävyyttä, jota minulle osoitat.
Vaikka häntäni on viimeisen kerran heilahtanut,
niin kivulta ja kärsimykseltä olen säästynyt.
Älä sure sitä että sen täytyy olla sinä,
jonka täytyy tehdä päätös.
Olemme olleet niin läheisiä - me kaksi näinä vuosina."

"Saanko lähteä nyt?
Luuletko, että hetki on oikea?
Saanko jättää hyvästit tuskallisille päiville
ja loputtoman pitkille öille?
Olen elämänpolkuni kulkenut ja parhaani tehnyt,
esimerkkiä yrittänyt näyttää.
Saanko siis astua toiselle puolen
ja vapaaksi päästä?
Aluksi en tahtonut lähteä,
taistelin kaikin voimin.
Mutta nyt jokin tuntuu kutsuvan minua
Kohti lämmintä ja elävää valoa
Tahdon lähteä
Tahdon todella. On vaikeaa jäädä.
Mutta lupaan, parhaani yritän
elääkseni vielä yhden päivän.
Niin sinä saat minusta vielä kerran huolehtia
ja minä kokea suuren suurta rakkautta.
Tiedän, olet surullinen ja sinua pelottaa,
sillä tunnen kyyneleesi, jotka turkkini kostuttaa.
En ole kaukana,
Lupaan sen ja toivon, että muistat sen aina;
henkeni tulee sinua seuraamaan,
minne maailmassa matkasi johtaakaan.
Kiitos, kiitos että olet minua rakastanut.
Tiedäthän, että minäkin rakastan sinua, Siksi on niin vaikea sanoa hyvästi
ja päättää tämä elämä luonasi.
Joten, pidä minua lähelläsi vielä kerran,
ja sano sanat, jotka toiveeni ois,
koska välität minusta tuhannen verran,
annat minun nukkua pois."

:hug:

:'( :hug: :hug: Paljon voimia.Me jouduttiin hyvästelemään meidän rakas koiramme kolme kuukautta sitten :'( Oli kasvain vatsaontelossa ja levinnyt muuallekin.Se oli todella raskas päivä ja vieläkin on ihan hirmuinen ikävä ja tällaiset jutut kyllä laittaa aina itkemään.Mutta aika nyt vähän jo helpottanut suurinta ikävää,minkäs teet,pakkohan se on.
Mutta tosiaan sen lopettamispäätöksen mekin jouduimme itse tekemään ja onneksi oltiin aina puhuttu että osataan kyllä päästää sitten kun sen aika on niin rakas koiramme lepoon.Vaikeaa mutta ainoa oikea vaihtoehto.

on edessä se vaikea hetki.
Rakas Doris pääsee kärsimyksistään.
:'( :'( :'(
Kokoajan vaan pyörii mielessä, kuinka paljon enemmän huomiota se olisi ansainnut aikoinaan. Niin paljon enemmän, kuin mitä minä sille varsinkin viimevuosina pystyin antamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja nintzu81:
on edessä se vaikea hetki.
Rakas Doris pääsee kärsimyksistään.
Kokoajan vaan pyörii mielessä, kuinka paljon enemmän huomiota se olisi ansainnut aikoinaan. Niin paljon enemmän, kuin mitä minä sille varsinkin viimevuosina pystyin antamaan.

:hug: Vaikeaa se on. Pysy lähellä loppuun saakka ja anna itkun ja surunkin tulla. Ajan kanssa helpottaa...

Yhteistyössä