pian 41. v

  • Viestiketjun aloittaja sesty
  • Ensimmäinen viesti
Hei Sesty,

Tänään käytiin juuri ultrassa katsomassa tilannetta ja näyttää siltä että punktio olisi ehkä keskiviikkona tai perjantaina ensi viikolla - kylläpä rupesi jännittämään!

Kyselinkin lääkäriltä tuosta sairaslomasta niin sanoivat että punktiopäivä mukaan lukien n. 5 päivää. Juuri kun ei olisi varaa olla töistä yhtään tuntiakaan pois. No asiat tärkeysjärjestykseen taas kerran.

Piikittely sujunut ihan ok, tosin tänään aamulla tökkäsin kiireessä toisen piikin verisuoneen. Näyttää nousevan mukavan näköinen mustelma ;)
Mielestäni tämä piikittelyn pahin vaihde on maksaminen apteekissa. Ihan älyttömän kalliita ovat nuo lääkkeet.

Toivottavasti pääsette tekin pian taas "projektiin käsiksi" ja alkaa tulosta syntymään.
 
olen jo 41v ja en kyllä lapsia ala enään tässä iässä tekemään.Miettikää ny kun lapsi 10v,niin itse jo yli 50v!!! Kunka moni ihan rehellsesti jaksaa juosta lapsen kanssa peli kentällä enään siinä iässä?? tai ylipäätänsä on aktiivinen harrastaja.Saatikka kun äidillä/isällä vaihdevuodet päällä samaan aikaan kun lapsella pahin buberteetti ikä? ..voi parkoja siinä perheessä. ja ennenkuin joku kerkiää,kyllä tiedän et harva on onnellisesti selvinnyt moisesta,mutta miettikää ny vielä... ;)
 
Kertokaa mitä on IVF ja onko se keinoalkuista varten? Sukulaisella on keinoalkuisia lapsia kaksi ja toinen on sairas - nyt on alettu tutkia, että keinoalkuisissa olisi sairauksia enemmän kuin luomuissa. Itse en missään nimessä ota mitään pakastekatkarapua, se on varmaa. Edelliselle haukkujalle vaan tiedoksi, että meillä oli kaikki raskauden yritys lopetettu (luomuna ilman mitään hoitoa tai vippaskonstia yritimme), kun olin 41 v. niin heti tärppäsi ja erittäin hyvin olemme jaksaneet kaikki! Ikä ei ole este, sitä en tiedä miten vanha tuo kääkkä tuossa edellä on, mutta paha dementia sillä on.
 
sesty
Mari: Sorry kun en ole ennemmin kirjoittanut, meillä on tietokoneen yhteyksissä ollut ongelmia. Kuinka pistot on sujunut? Joko tiedät koska pääset punktioon? Kerro sitten miten se meni. Minä tässä vielä odottelen menkkoja alkavaksi että saisin aloitella lääkityksen. Toivottatavsti punktio menee teillä hyvin. =)
 
sesty : Hieman jo huolestuin että joko hävisit kokonaan.

Punktio on huomenna. Jännittää niin että sormet ei meinaan näppäimistöllä pysyä. Piikkittely meni ihan hyvin eli ei suurempia ongelmia.

Laitan lisää tietoja huomenna tai ylihuomenna.

 
sesty : Terveisiä punktiosta ;)

Tuloksena 12 munasolua. Itse punktio oli kivuton, nyt kotiutumisen jälkeen on hieman nipistellyt ja kävelessä tuntuu epämielyttävältä.
Mutta eiköhän tämä tästä. Nyt sitten vaan odotellaan saadaanko perjantaille mitään siirettävää.´

Mites sun oma kierto? Millaisen lääkityksen saa tuohon PAS:iin verrattuna IVF -hoitoon? Koita kestä mun tyhmiä kysymyksiä.


 
sesty
Mari: Mukavan määrän sulle saatiin punktiosta, siirtokin on jo varmasti tehty? Kuinka monta siirrettiin? Nyt peukut pystyy että siirto tuottaa tuloksen Mä odottelen niitä menkkoja täs edelleen että saisin aloittaa lääkityksen. Nyt ei tarvitse pistää on vain tabletit ja puikot.
Siirryttäisiinkö kirjoittelemaan tuonne lapsettomien puolelle täältä?? :)
 
Hei Sesty,

Punktio oli keskiviikkona ja saatiin 12 munasolua. Niistä lähti ensin hedelmöittymään 7:n, mutta käyttökelvollisia olikin sitten vain 2.
Ja nekään eivät olleet mitenkään top-top luokkaa :( .

Päätettiin sitten siirtää molemmat koska ei kuulema kannattanut ruveta yhtä "kohtalaista" alkiota pakastelemaan.

Hirvee masennus kun toivoin että oltaisi saatu edes pari alkiota pakkaseen seuraavalle kierokselle. Itse en jaksa uskoa että noista kohtalaisista kumpikaan tarttuu kiinni.

Olenkin kirjoitellut tuonne lapsettomuus puolelle toukokuun IVF... ketjuun.
Joten mulle sopii hyvin siirtyä sinne.

Aurinkoista viikonloppua!
 

Yhteistyössä