Pian 4-vuotias tuittuileva tyttö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niiiiin väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niiiiin väsynyt

Vieras
Mä en kestä enää, mun kullannuppu on viimesen vuoden sisällä muuttunu aika kamalaks. Tyttö tappelee syömisen, pukemisen, mihin vain lähtemisen yms. kanssa. Tapellaan vaatteista, telkkarin katsomisesta, siivoamisesta... Kaikki on koko ajan kamalan vaikeaa ja arki on pelkkää raivoamista - molemmin puolin.

Meille syntyi kesällä toinen lapsi, esikoinen on ollut vähän mustasukkainenkin, mutta tykkää veljestään kovasti eikä ole ikinä tehnyt vauvalle mitään pahaa.

Mutta äiti on aina ihan tyhmä ja typerä, varsinkin silloin kun joku tulee kylään. Alkuun otin rauhallisesti, annoin uhmata tiettyihin rajoihin asti, annoin valita esim. vaatteet kahdesta eri vaihtoehdosta, annoin riehua ja huutaa pukemisen kanssa ja istutin pöydässä kunnes ruoka oli syöty (ja jos ei ollut syöty, niin sitten seuraava ruoka vasta seuraavaan ruoka-aikaan ja usein tarjosin samaa ruokaa uudestaan)...

Nyt en enää jaksa, mikään ei hyödytä. Aina tapellaan, puhun sitten nätisti, mutta nykyään väsyneenä korotan myös äkkiä ääntä ja tyttö istuu arestipenkillä vähän väliä. Ennen olin ehkä liiankin lepsu, nykyään taas ihan päinvastoin. Jos tyttö alkaa haukkua minua kun ollaan kylässä, vien heti syrjään ja istutan johonkin häpeämään. Mutta ei, ei auta. Aina sama haukkuminen, mennään minne vaan...

Välillä meillä on ihan mukavaa, tiedän olevani tytölle tärkeä, mutta tämä jatkuva tappeleminen tekee hulluksi.

Loppuuko tää koskaan? Miten teillä muilla, onko tääkin jotain uhmaa vai oonko kasvattanu lapsestani vain noin hankalan?

Mistä lapsi on oppinut sanat tyhmä ja typerä...? Kyllä meilläkin huudetaan joskus mutta ei mua ainakaan pian nelivuotias hauku koskaan. Ei häntäkään ole haukuttu.

Meillä samanlaista kohta kuusvuotiaan tyttöni kanssa...Joka asiasta joutuu taistella, juuri äsken ulosmenosta, kun ei neiti suostu kirveelläkään pukemaan! Sillä on kovat voimatkin, pistää hanttiin kaikin voimin!Ja iltaisin on nukkumaanmenon kanssa samat ongelmat, se vaan riehuu ja mölyää vaikka miten kielletään. Ruokaa ei syö myöskään, korkeintaan pari lusikallista. Siskoaan kiusaa joka iltapäivä; repii tukasta ja jopa puree häntä. Oon aika toivoton myös.., tarhassa taas käyttäytyy kuin pieni enkeli!

[QUOTE="sannuli";23154667]Mistä lapsi on oppinut sanat tyhmä ja typerä...? Kyllä meilläkin huudetaan joskus mutta ei mua ainakaan pian nelivuotias hauku koskaan. Ei häntäkään ole haukuttu.[/QUOTE]

Ja lapsethan eivät opi kaikkea sanomaansa kotoa, etkö sitä tiennyt??

Yhteistyössä