Phil&Tedsit vauvalle ja taaperolle?

  • Viestiketjun aloittaja Hm...
  • Ensimmäinen viesti
Hm...
1.Saako niihin mitään suojaa kun työntösuuntaa ei kerta pysty muuttamaan tarvittaessa? Onko huono/vaikea työntää jos alkaa tuulemaan tms.?

2.Miten tuo koppa vauvalle?

Minkä ikänen vauva sopii makaamaan noissa vaunuissa?
 
Anonyy
Ovat aika lyhytikäiset, ihan pieni vauva viihtyy mutta ei enää isompi koska ei näe mitään. Osta vierekkäin istuttavat, lapset viihtyy paremmin. Tämä mun kokemus.
 
minäää
Meillä toimii hyvin. Vauva oli kopassa ja taaperon istuin tavallaan siinä päällä.
5kk ikäisenä vauva meni istumaan taakse ja siellä on suojaisaa. Taapero ei ole eteen ainakaan tarvinnut mitään suojaa. Työntäminen on helppoa vaikka lapset painaa jo yhteensä 20kg.
Ylämäki tuulisella säällä on joskus hankala työntää.

Olen ollut tyytyvväinen.
Meidän hissi on ihan mini pieni mutta mahdutaan silti sisaristuimen kassa hissiin kun laitan se silleen vähän sivuttain ja pidän vähän ylhäällä. Meidän nelipyöräisillä normi rattailla ei mahduttu.
 
"HmM"
Ovat aika lyhytikäiset, ihan pieni vauva viihtyy mutta ei enää isompi koska ei näe mitään. Osta vierekkäin istuttavat, lapset viihtyy paremmin. Tämä mun kokemus.
on jo emmaljungan twin city crossit oottamassa mut siltiki pitää vaunufriikkinä vähän näitä kurkkia :D

Mietinkin jos sitten ku esikoinen ei juurikaan enää noissa kulje niin jos sitten hommais tommoset niin olis pienemmät ja kuitenkin tarvittaessa esikoinenkin pääsis kyytiin... Onko mitään järkeä...?
 
"Liisa"
Ovat aika lyhytikäiset, ihan pieni vauva viihtyy mutta ei enää isompi koska ei näe mitään. Osta vierekkäin istuttavat, lapset viihtyy paremmin. Tämä mun kokemus.
Minulla taas sellainen kokemus. Vierekkäiset vaunut on kunnon tankkerit. Ei ikinä mahdu bussiin, tai saatika sitten kaupan kassojen läpi.
Meillä on noi phil&ted´sit ja lapsilla ikää 3 vee ja 1v3kk.
Ostettiin noi kun aloin odottaa kuopusta. Olen todella tyytyväinen. Menee pieneen tilaan takakontissa.
Ja vierekkäisissä lapsilla oli tosi ahdasta olla..
 
"Liisa"
[QUOTE="Liisa";23937748]Minulla taas sellainen kokemus. Vierekkäiset vaunut on kunnon tankkerit. Ei ikinä mahdu bussiin, tai saatika sitten kaupan kassojen läpi.
Meillä on noi phil&ted´sit ja lapsilla ikää 3 vee ja 1v3kk.
Ostettiin noi kun aloin odottaa kuopusta. Olen todella tyytyväinen. Menee pieneen tilaan takakontissa.
Ja vierekkäisissä lapsilla oli tosi ahdasta olla..[/QUOTE]

Ja siks oon tyytyväinen, että noi saa muutettua yhdelle. Ja sisaristuimen voi pitää kokoajan kiinni noissa. tavis tuplia on aika hurja työntää, jos kyydissä istuu yksi lapsi.
 
Hm
mietin noita phil&tedsejä sen jälkeen ku esikoisella rattaissa olo on vähäistä... (täyttää 2v kun vauva syntyy)

Mut minkä ikänen lapsi noihin sopii istumaan vielä?
 
"..."
Me käytiin juuri koeajamassa P&T Explorereita. Niissä ainakin kuomua saa nostettua aika reilusti ylöspäin, jolloin sisaristuimeen mahtuu isompikin lapsi istumaan. Meidän 1½-vuotias on nyt 84 cm:ä pitkä, ja tilaa jäi vielä pään yläpuolelle reilusti. Vanhemmassa Sport-mallissa ei kuomua saanut nostettua kovin ylös, joten isompi lapsi ei kuomun alle mahtunut. Istuinosa (eli pepun alle jäävä osa) oli mielestäni vähän lyhyehkö, mutta ihan tyytyväisenä meidän muksu istui siinä, kun kokeilin rattaita kaupassa.

Sisaristuimen painoraja on eteen (varsinaisen istuimen yläpuolelle) kiinnitettynä 20 kg:a, taakse kiinnitettynä 15 kg:a. Meillä on molempiin painorajoihin matkaa vielä reilusti.
 
"..."
P&T:n oma vauvakoppa on aika lyhyt, olisko ollut vain 60 cm:ä pitkä. Aika lyhytikäinen siis, varsinkin syys-talvivauvalle, joka tarvitsee jonkin verran toppauksiakin. Meille sanottiin myymälässä, että Brion kaksostenrattaiden koppa mahtuu leveyden puolesta ihan hyvin noihin P&T:hin, pituutta on jonkin verran enemmän, mutta kun kokeiltiin kaupassa, ei koppa tullut juurikaan ulos sen alastaitetun istuimen päältä. Olen jostain keskustelupalstalta lukenut, että myös Emman kantokoppa mahtuu noihin rattaisiin.
 
[QUOTE="HmM";23937747]on jo emmaljungan twin city crossit oottamassa mut siltiki pitää vaunufriikkinä vähän näitä kurkkia :D

Mietinkin jos sitten ku esikoinen ei juurikaan enää noissa kulje niin jos sitten hommais tommoset niin olis pienemmät ja kuitenkin tarvittaessa esikoinenkin pääsis kyytiin... Onko mitään järkeä...?[/QUOTE]

No just noin me ollaan käytetty. Pääasiassa ilman sisaristuinta. 2 vuotias enää harvoin istuu rattaissa, mutta joskus väsy iskee kesken matkan. Sisaristuimen otan mukaan taakse, jos kävelyä tulee enemmän. 1 vuotias yleensä nukahtaa ulkoilun aikana ja sitten lasken hänet makuu asentoon ja napsautan takana olevan sisaristuimen eteen. Explorereissa on myös tosi hyvä kuomu, jonka saa vedettyä ihan eteen asti suojaamaan auringolta. Nämä just on pitkäikäiset, kun voi käyttää yhdellä ja kahdella.
 
Suojasta: explorerissa on sellainen "follow-the-sun"-aurinkosuoja, jonka saa edessä istuvalle suojaksi ihan hyvin tarvittaessa. Ja sadesuojat ja hyttys (+UV)-suoja saatavana erikseen. Minusta ei ole olleet suojattomat, mutta toki avoimemmat kuin perinteiset rattaat.

Vauvalle tarkoitettu pehmeä koppa (cocoon) on tosi lyhyt (60cm?), joten jää pidemmällä vauvalla heti pieneksi. Tämä on siis se, joka tulee sinne alakertaan. Sen hyödyt on lähinnä siinä, että saat vauvan helposti ujutettua sinne alle, ja tarvittaessa nostettua nukkuvana pois.

Itse ole ollut ilman vauvankoppaa, koska lapseni ovat pitkiä (syntymäpituudet 56 ja 55 cm...). Tuttavilla, joilla on samat rattaat mutta pikkuisemmat vauvat, pehmeä koppa on toiminut hyvin. Minä olen käyttänyt alussa makuupussia, ja nyt lämpimällä ilmalla pelkästään pehmustetta.

Sisaristuimeen mahtuu hyvin. Esikoiseni on jo 100 cm (pitkä siis edelleen), ja mahtuu kyllä kyytiin ja aurinkosuojan alle. Tosin lähes kolmevuotiaana hän on kyydissä vain satunnaisesti, eli minulla ei ole kokemusta siitä, että rattaissa oltaisiin pitkiä aikoja.

Kokonaisuutena kätevät, näppärästi liikkuvat rattaat, ja yllättävän pienet eli helpot julkisissa kulkupeleissä. Miinuksena ehkä tuo vauvankopan pienuus ja etuistuimen kallistuksen puute (jos siis esikoinen nukkuisi vielä rattaissa).
 
"Vieras"
Meillä on mennyt lapset niissä vastasyntyneestä yli kolmevuotiaaksi hyvin. Tutullakin menee yli 4-vuotias. Parikin vuotias voi niissä vielä nukkua. Niihin saa sadesuojan ynnä muuta sellaista. Ollaan oltu tosi tyytyväisiä. :) Meillä Vibet.
 
"puddighinu"
Meillä on Vibet, nse vanhempi malli missä ei oel takapenkille aurinkosuojaa. Hyvin mahtui tänäänkin 1,5v poitsu nukkumaan, sisko istui päällä siinä alemmassa reiässä oelvassa sisaristuimessa. Kun taas 3v haluaa nukkua niin sisaristuin on ylemmässä reiässä ja 3v mahtuu ilman mitään ongelmia nukkumaan alla. Meillä lapset painaa yhteensä 28kg, ja kevyet on silti työntää. Musta ne ei ole mitenkään suojattomat rattaat, ja saahan siihen aina sadesuojan/uv-hyttyssuojan päälle. Meillä lapset painaa vanhempi 15kg ja nuorempi 13kg, jtoen vaihdellaan sitten paikkoja kumpi situu takana ja kumpi edessä. jos 3v väsyy kävelemään niin kömpii itse sinne siarituimeen taakse.
Yksi huono puoli rattaissa on, ja se on se pirun etupyörä...jos niitä olisi kaksi niin rattaat olisivat huomattavasti helpommat työntää.
 
"mutsi"
Meillä on P&T Sportit ollut nyt käytössä rapiat 2v ja ovat olleet tosi hyvät. Ollaan muista rattaista jo luovuttu. Näitä alettiin käyttää, kun esikoinen oli alle 2v ja kuopusta odotettiin. Alkuun käytettiin vauvan syntyessä cocoonin kera, pieneksi jäädessä ilman. 4-5kk iässä vauva alkoi olla sisaristuimessa.

Nyt kun kuopus täyttää 2v, niin häntä ei aina oikein huvittaisi olla siellä alhaalla. Tähän asti mennyt siis huippuhyvin. Mutta esikoinen kun on kohta 4v, niin aika paljon hän kävelee, väsyn iskiessä hän menee sinne alas istumaan. Pidemmillämatkoilla tai junassa tms. iso kyllä edessä ja pieni alhaalla.

Eli ehdottomasti mielummin tällaset kärryt kuin mitään superleveitä tuplia jotka pian jäävät turhiksi.

Voin myydä 15€ tuon meidän mustan cocoonin jos jotain kiinnostaa.
 
[QUOTE="vieras";23938006]Me tilattiin ulkomailta tuo vähän isompi cocoon eli 70cm.[/QUOTE]

Onko teillä Vibe tai joku muu? Mä itse mietin sen tilaamista kanssa, mutta en ole ihan varma mahtuuko se Hammerheadeihin.
 
Itse hankin ne sen takia, että lapsille tulee 2v ikäero ja esikoinen tuskin istuu koko aikaa rattaissa. Silti kaupungissa asuessa ja paljon jalan liikkuvina tarvitsemme menopelit joihin tarvittaessa molemmat pääsevät samanaikaisesti kyytiin. Jos ikäeroksi olisi tullut pienempi, olisin miettinyt Baby Jogger City Selectien hankkimista, mutta meidän tilanteessa turhan kallis sijoitus.
 
hehehee
Meillä on sportit ja ihan älyttömän hyvät käytössä, esikoinen noin 3-vee ei enää paljoa rattaissa istu, mutta esim. pidemmillä shoppailureissuilla on hyvä olla hänellekkin istumapaikka. Pienempi noin vuosikas istuu tyytyväisenä takanakin, kun antaa jonkun lelun käteen.
Meillä oli jonkin muun valmistajan pehmeä kantokassi vauvalla käytössä rattaissa, cocoon olisi talvivauvalle ollut heti pieni. Vierekkäiset tuplat olisi meillä jääneet kaupungissa elettäessä käyttämättä leveytensä takia. Muut rattaat annettiin pois nämä ostettaessa. Ovat olleet meillä ainakin todella kätevät ja korvaamattomat.
 

Yhteistyössä