Phil and Teds: vibe vai explorer?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tenkkapå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tenkkapå

Vieras
Moi

kummat vaunut ovat paremmat näin talvikäytössä kahdella lapsella, 2v ja vastasyntynyt? eli mitä ratkaisevaa eroa tiedätte? hintaa näyttää olevan 659 vs 499 vaunuaitalla eli onko vibe uudempi malli = vähemmän lastentauteja kuin explorerilla vai miten? vaunuaitalla tosin tuo explorer on "uutuus" mutta onko kyse vaan niiden valikoimasta...

eli kaikki käyttäjäkommentit noista kahdesta ovat kovin tervetulleita. kiitos!

Explorer on uusin malli. Paranneltu versio sporteista. Mulla kokemusta vain sporteista ja nyt explorereista, niin en osaa vibeista sanoa mitään. Explorereihin olen ollut tyytyväinen. Moni asia jota sporteissa kaipasin on näissä korjattu. Mutta toisaalta näissä on enemmän muoviosia.

Muutaman kuukauden sisällä on myyntiin tulossa ihan uusi nelipyöräinen malli Verve. Itse pohdiskelen sen hankkimista loppukesästä syntyvän pikkukakkosen sekä silloin 1,5v esikoisen kuljettamiseksi. Varmaan suurin käyttö sisarusrattaille meilläkin tulee talvikuukausiksi.

The Verve stroller is a 4-wheel model for greater stability. It’s closest in nature to the Phil & Teds Vibe 2 stroller, but the 2011 Verve stroller has features all its own:

Overall size is slightly more compact than the Phil and Teds Vibe 2
Reclining second seat doubles kit for the rear passenger
Folds with doubles kit attached!
Excellent suspension for smoother ride
Use with infant seat adapter + doubles kit also attached
Automatic braking system (ABS) — as soon as you let go of the handlebar, the stroller applies its brake! This drastically reduces risk of roll-aways in parking lots, train stations, parks, or sidewalks.

Kannattaa muuten katsoa vaikkapa englantilaisista nettikaupoista, saa huomattavasti halvemmalla kuin Suomesta. Me tilattiin Sportit tässä syksyllä ja rattaat, sisaristuin, kantokoppa ja tuplasadesuoja maksoivat rahteineen hieman yli 500e kotiovelle tuotuna. Noista muista malleista mulla ei ole kokemusta, joten varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata.:D

minä ostaisin vibet en ainakaan vervejä neljä pientä pyörää ja jarrukin epäilyttää siinä vervessä.
mutta todella hyvä keksintö nämä phil and tedsit =)

nostelen tässä...

kiitos kommenteista. pienet pyörät on tosiaan ehdoton ei meillekin eli edelleen noiden kahden edellämainitun välillä pähkäilen. explorerissa ainakin näyttäisi olevan isommat.

pari lisäkysymystä:
- mahtunevat kumpikin malli pk-seudun busseihin edes jotenkin sisälle?
- työntöaisa näyttää olevan tosi lähellä/lyhyt eli joutuuko 175-senttinen mamma työntämään selkä kyyryssä (no tämähän selviää toki menemällä kauppaan, mutta en ole vielä siellä...)
- ja tuo käytettävyys talvella kiinnostaa kovasti, meillä on nyt paritkin hyvin hangessa rullaavat sinkkuvaunut, mutta niistä ei ole nyt kauheesti iloa, jos kahden mukulan kanssa pitää liikkua tuolla kelien armoilla

"vieras" mistä engl nettikaupasta tilasit?

t.ap

Mahtuvat hyvin busseihin. Työntöaisahan on säädettävä. Itse oon lyhyt (156) ja pidän sitä suunnilleen keskitasolla, eli silloin on kaikista kauimpana rattaista ja välillä jalka osuu taka-akseliin, kun oikein reippaasti innostun askeltamaan. Talvella rullaa ihan hyvin yhden lapsen kanssa, mutta kun kaksi on kyydissä, niin ovat tosi painavat työntää lumessa.

[QUOTE="vieras";22828118]Kannattaa muuten katsoa vaikkapa englantilaisista nettikaupoista, saa huomattavasti halvemmalla kuin Suomesta. Me tilattiin Sportit tässä syksyllä ja rattaat, sisaristuin, kantokoppa ja tuplasadesuoja maksoivat rahteineen hieman yli 500e kotiovelle tuotuna. Noista muista malleista mulla ei ole kokemusta, joten varsinaiseen kysymykseesi en osaa vastata.:D[/QUOTE]

Mistäköhän liikkeestä olet rattaat tilannut?

Meillä on myös aikomus hankkia kyseiset rattaat. Sport malli vaihtoehdoista hylättiin, koska siihen ei saa yhdistettyä maxi-cosin kaukaloa, joka meillä jo on..

Baby Stylen myyjän mukaan näiden varustetaso on lähes sama, suurin ero on hinta. Toisaalta heillä ei vibeä valikoimissaan ole,mutta sen saa tilattua.

Tästä linkistä löytyy Verven tiedot ja kuvia: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:BBONk1aIbHsJ:store.philandteds.com/phil-and-teds-verve-buggy.pro+phil%26teds+verve&cd=3&hl=en&ct=clnk&lr=lang_fi&client=safari&source=www.google.com

Tässä alkuosa tekstistä:
The verve buggy is phil&teds 4-wheeling uptown inline. Similar to the phil&teds vibe 2 buggy, the verve buggy is sleek in style and 10% more narrow than its 3-wheel counterpart. With two 10-inch air-filled tires in the front, and two 12-inch air-filled tires in the back, the verve buggy is well-balanced and easy to handle. The front wheels also feature a spring suspension for an ultra smooth ride. The frame of the verve buggy features an auto lock when folded.

Mun ymmärtääkseni se on ihan samoilla ominaisuuksilla varustettu kuin Vibe, mutta neljällä renkaalla. Automaattijarru on uutuutena, mutta sen saa kytkettyä myös pois. Käsijarrun on myös Vibe 2:ssa. Mun mielestä eturenkaat ei ole liian pienet, jos kerran ne on 25cm ilmakumit. Ratas on kapeampi kuin Vibe, varmasti sen takia kun vakaus on parempi neljällä pyörällä.

Minun ei tarvitse ostaa rattaita vielä muutamaan kuukauteen eli aion katsoa nuo Vervet ennen päätöksentekoa.

on meillä. Talvivauvalle olivat oikein passelit muuten, mutta hiemanjoutuu säätämään sadesuojaa yms tuulensuojaksi. Meillä vauva syntyi siis 2009 helmikuussa. Lumessa työntäminen ei noilla 3 pyöräisillä ole herkkua. Silti mielestäni paras ratkaisu, jos joutuu kulkemaan julkisilla, joissa Vibet ovat toimineet vallan mainiosti. Mielestäni olivat vakaamman tuntuiset kuin sportit.

Yhteistyössä