Pettyyköhän lapset hirveästi, kun lahjaksi tulee vain pelkkiä legoja?? + mitä sukulaiset on ostaneet

• Viestiketjun aloittaja aaa
  • Ensimmäinen viesti
aaa
ostin ison kasan legoja ohjeineen käytettynä, minigrip pusseihin ajattelin laittaa oikeat osat + ohjeet ja laittaa pakettiin. Mukana on paljon 80-luvun hienoja juttuja mitä ei enää saa mistään. Ei ole rahaa ostaa mitään muuta lahjoja kuin nuo legot jotka maksoivat 70 euroa kaikki.

Kotona avaavat nuo ja mummille mennään sitte jossa on lisää vähän lahjoja (toivottavasti muita kuin legoja) onkohan kauhea pettymys kun kotona kaikista paketeista tulee vain legoja??

pakkaanko kaikki erikseen vai muutamaan isompaan pakettiin, kummallekkin lapselle vaikka 3 pakettia? Normaalisti pakettien määrä on ollut meillä vähintään 15 pakettia per lapsi :(

vieras
Riippuu paljon siitä, mitä ovat toivoneet. Jos toivomuslistalla ei ole lainkaan legoja tai vain jotain tiettyjä, mitä paketista ei ilmesty, voivat pettyä.

Tee useampi paketti, niin lahjojen määrä tuntuu isommalta.

vieras
En usko että pettyvät jos legoista tykkäävät. Ei kannata lasta totuttaa siihen että aina saa sen 15 pakettia, toi nyt on ihan hyvä määrä, ja mummolasta lisää.

Kauhean vaikea sanoa kun ei tunne lapsia.
Meillä tuskin pettyisivät.
Juuri tuon syyn takia mä kannatan vähempää pakettimäärää, kurjaa kun muksut tottuu saamaan jouluisin kauheesti lahjoja ja yhtenä jouluna ei olekkaan varaa ostaa.
En varmaan laittais kauhean moneen pakettiin vaan sen takia että tulisi enemmän paketteja, se ois vähän niin ku "jee leegoja" "jee lisää leegoja" "taas leegoja" :xmas:

Laittaisin samaan pakettiin kaiken. Jos ei ole varaa ostaa enempää lahjoja, niin kyllähän lasten on hyvä se oppia kestämään - aina ei saa kaikkea mitä haluaa. Ja legot on kuitenkin hyvä lahja, niillä leikkii kauan.

Ja eihän se ole kaikki mitä lapset saa, jos kerta muutkin ostaa jotain pientä =)

+
niin no raha on niin suhteellinen käsite,oisit saanut tuollakin rahalla jo muutaman paketin myös legoineen,vähän epäilen että lapsi pettyy kun ei kuitenkaa ymmärrä et on vanhoja siis iältään vanhoja legoja.itse oisin ostanu yhden uuden legon ja lisäksi jonkun muun lelun ja vaatteen tmv..

Minä varmaan ostaisin vielä 5 euron Rölli-lautapelin (Tarjoustalot yms) tai muun halvan pelin/lelun, ehkäpä jotain muutakin pientä edullista kuten suklaapukit. Legot laittaisin yhteen suurensuureen pakettiin :)

Jenis
Mutta paljonko niitä lahjoja nyt oikein pitäisi sitten olla? Menny ihan älyttömäksi tämä touhu, kymmeniä paketteja per ipana. Jos minä oisin aikanaan saanut sadoilla markoilla legoja, olisin ollut onnesta mykkänä juhannukseen asti :D

Mun mielestä toi riippuu lapsesta. Mä ostin kaverilta SÄKILLISEN dubloja 2½-vuotiaalle,jotka sitten säilyvät tolle 2kk vanhalle myöhemmäksi. En usko, että pettyy. En kylläkään tykkää kun lapset saavat JÄRKYTTÄVÄT kasat lahjoja isovanhemmilta. Ovat nyt jo tottuneet saamaan heiltä kaiken mitä vain pyytävät; vituttaa, mutta minkäs teet!?

Jenis
Ja totakaan mä en tajua, että pakettien määrän takia pitää hommata jotain "pientä edullista". Eikö ois järkevintä ostaa pari hienoa/toivottua/pitkäikäistä pakettia ja antaa lapsen keskittyä niiihin? Sitä turhaa krääsää kertyy nykypäivänä muutenkin nurkkiin ihan riittämiin. Ainakin meillä, vaikkei ikinä muka osteta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Ja totakaan mä en tajua, että pakettien määrän takia pitää hommata jotain "pientä edullista". Eikö ois järkevintä ostaa pari hienoa/toivottua/pitkäikäistä pakettia ja antaa lapsen keskittyä niiihin? Sitä turhaa krääsää kertyy nykypäivänä muutenkin nurkkiin ihan riittämiin. Ainakin meillä, vaikkei ikinä muka osteta mitään.
Pieni ja edullinen ei ole synonyymi krääsälle :)
Meillä ainakin esim. ne viiden euron lautapelit (Möhköfantti, Röllit) ovat kovassa käytössä vuodesta toiseen, samoin parin euron pikkuautot ja Pet Shopit...

Niin no tässähän on nyt tilanne että niillä rahoilla on ostettu jo sikana legoja eikä ilmeisesti ole varaa suurempiin lisälahjoihin.
Ja pelkkien legojen lisäksi on annettu vinkkejä johonkin pieneen ja edulliseen että olisi muutakin kun ne legot.

Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Meillä ainakin esim. ne viiden euron lautapelit (Möhköfantti, Röllit) ovat kovassa käytössä vuodesta toiseen, samoin parin euron pikkuautot ja Pet Shopit...
Joo, se on tietty eri asia jos se pieni ja edullinen on sellaista, mitä lapsi oikeasti haluaa/mille on käyttöä. Mutta sitä en tajua, että juostaan kieli vyön alla jotain halpahalleja läpi, vain että saataisiin lisää halpaa muovia pakettiin ;)

f
Joo, se on tietty eri asia jos se pieni ja edullinen on sellaista, mitä lapsi oikeasti haluaa/mille on käyttöä. Mutta sitä en tajua, että juostaan kieli vyön alla jotain halpahalleja läpi, vain että saataisiin lisää halpaa muovia pakettiin ;)
no ei missään niin oo sanottu,tollo

Alkuperäinen kirjoittaja ku:
meillä kyl pettyis... ja laita useampaan pakettiin ja osta jotain pienta,, esin valo tikkarit..prismasta
No tässä nyt olis just esimerkki mihin en ainakaan sijoittais jos rahat on tosi tiukalla.

Itse en lähtenyt ehdottamaan noita pieniä lisälahjoja, koska oletin, että rahat ei riitä enää mihinkään? Jos riittää, niin jotain lautapeliä tai vastaavaa kannatan minäkin. Sillä leikkii pitkän aikaa.

Meillä kans moni pieni ja alkujaan edullinen on neidin mieluisimpia aarteita, esim erilaiset figuurit, joilla leikkii ahkerasti. Joku tällainenkin vois olla kiva lisäpaketti, JOS sitä rahaa siis on.

Yhteistyössä