Pettynyt50+

• Viestiketjun aloittaja gynekologilla
  • Ensimmäinen viesti
gynekologilla
Olin gynekologilla pitkästäaikaa tarkastuksessa ja olisin halunnut keskustella vaihdevuosiini liittyvistä asioista, mutta lääkäri oli niin kiireinen ja hätäinen, etten ehtinyt juuri kysyä mitään mikä askarrutti mieltäni, vaikka pääsin sisään jo kymmenen minuuttia ennen sovittua aikaa. Kävin kyseisellä naislääkärillä ensimmäistä kertaa, koska olen muuttanut paikkakuntaa.
Olin todella pettynyt, tunne oli avuton ja surkea kun olin hetken päästä ulkona ja pulittanut myös käynnistä itseni kipeäksi.
Uuden hormonikorvausreseptin sentään sain, ja harmittaa kun siitäkään ei ollut aikaa keskustella. Mieli on nyt todella apea.
Onko kenelläkään kokemusta Progynova hormonivalmisteesta, jonka sitten sain ? Aikaisemmin olen käyttänyt Estradiol 0,6 mg geeliä.

minä ite
Otan osaa tuommoiseen kohteluun, minulle kävi päinvastoin.
Monta kertaa olin jo kapuamassa petiltä ja ovea kohti, vaan lääkäri keksasi aina uuden tutkittavan asian. Nykyajan ihmeellisillä vekottimilla luikerrellaan jopa pikkukameran kans pitkin vaginaa ja kohtuun. Olipas siellä ihan maisemat kuin avaruus planeetalla ! Ja tutkittiin kilpirauhasen arvot sun muut hormoniarvot ja kuunneltiin vakavasti potilasta itseään. Kysymys oli rutiinitarkastuksesta ja tuli hyvä mieli kun joku muukin huolehtii.

Nainen 44
Lääkärikuntaakin mahtuu kaikenlaisia torvensoittajia.

Itse valittelin gynegologille että minulla on varmaan vaihdevuodet alkaneet kun tympäisee ja on kuumia aaltoja.

Lääkäri teki alapäätutkimuksen ja sanoi, ettei sulla ole vaihdevuodet.

Mistä ne kuumat aallot sitten johtuu kysyin?

"" kyllä moni muukin sairaus voi aiheuttaa kuumia aaltoja""
ja että "" kyllä häntäkin tympäisee välillä""

Lähetti kuitenkin verikokeisiin jossa mitattiin FSH -arvo.

FSH oli 44 kun se pitäisi olla 10 luokkaa eli vaihdevuodet olivat alkaneet.

Kun sitten soitin lääkärille ja kysyin noita tuloksia niin sanoin hänelle, että et sitten meinannut uskoa että mulla on vaihdevuodet ja kysyin että tympäseekö häntä vielä.

Ei häntä kuulemma nyt tympäissyt ja tokaisi vielä että kaikenlaista sitä tulee sanottua.

Tämä samainen lääkäri vähätteli endometrioosista johtuvia vaivoja ja epäili että ei kannattaisi leikata.

Vielä leikkausta edeltävänä päivänä hän puhui ennen tutkimusta miten leikkauksesta voi tulla kaikenlaisia komplikaatioita eikä hänen mielestään kannattaisi leikata.

Ultrattuaan munasarjan katsoin kuvaruutua ja sanoin että kyllä tuo näyttää aika suurelta tuo tumma alue. Hänkin, lääkärinä huomasi saman ja leikkaus tehtiin seuraavana päivänä.

Kun leikkaus oli tehty oli ilmennyt, että munasarja oli roikkunut ja sen verenkierto välillä oli estynyt, mikä aiheutti minulle kovia kipuja, oli kuulemma hyvä että poistettiin.

Mitä tästä opimme.?

Kyllä sitä jokainen oman kroppansa tuntee ja tietää jos jotain on vialla. Sinnikkäästi täytyy vain taistella että saa asianmukaista hoitoa eikä pidä aina uskoa sitä joka on käynyt enemmän kouluja.

Yhteistyössä