Pettynyt, taas tulee tyttö!

  • Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti
Minulla on kolme tyttöä, enkä ainakaan itse ole lainkaan pettynyt siksi.
Kaikenlaisia kommenteja olen kyllä kuullut, mutta olen aina pyrkinyt jättämään ne omaan arvoonsa.

En ole jäävi sanomaan, kumpaa sukupuolta olisi helpompi kasvattaa. Mutta useamalla tutullani on enemmän poikia, ja yksi tyttö ja he kaikki nimeävät pojat helpommiksi.

En varauksetta usko, että sukupuolen mukaan voisikaan sitä helppoutta määrittää.
 
tuittupäiden äitee
Voi kun mä saisin vielä yhden tytöntylleröisen =) meillä 2 tyttöä ja jos vielä joskus saisin lapsen niin en poikaa pois antais mut jotenki musta tuntuu että me tehään tyttöjä :D mä varmaan saisin pjaskahalvauksen jos synnärillä kätilö sanois että poika tuli :LOL:
 
Musta on hyvä että purat asian ulos, vaikka sitten tänne!

Itsellä ei kokoemusta tuosta tilanteesta mutta nuo muiden odotukset on inhottavia. Kun odotin esikoistani niin mieheni oli maininnut joskus toivovansa poikaa ja kun tyttömme syntyi niin miehen äiti kysyi jo puhelimessa että onko hän pettynyt :eek:
Vaikka olimme onnemme kukkuloilla! Ja mieheni vieläkin usein sanoo kuinka ihanaa oli kun tuli tyttö :heart:
Toista kun aloin odottamaan niin odotukset oli kahta kauheammat kun kaikki luulivat mieheni niin toivovan sitä poikaa vaikka hänelle kummatkin oli oikein tervetulleita!
Mulla oli siitä välillä kauheeta stressiä kun ajattelin vaan mitä anoppi sanoo jos toinen tyttö tulee :ashamed:
Poika sieltä tuli ja olimme onnellisia, vaikka tyttökin olisi ihana ollut ja toivon saavani vielä toisen tytön :D

Mietityttää vain välillä että millaisen vastaanoton lapsemme olisi saanut jos olisi ollut tyttö..
Ärsyttää tuollaiset ihmiset jotka eivät ymmärrä ettei se ole kenestäkään kiinni kumpi sieltä tulee :/

Kuten sanoit niin pääset yli ja alkukuohun jälkeen odotat innolla tyttöäsi :hug:
 
vieras
Minusta ihan normaalia olla pettynyt, jos toivoi toista. Tunteitahan ne tosiaan on eikä sillä varmasti loppupeleissä sillä sukupuolella ole enää väliä, kun sen vauvan saa syliin.
Voin tunnustaa, että minäkin olisin pettynyt tuossa tilanteessa varmasti aluksi, oikeasti.

Esikoista odottaessa toivoin kovasti salaa poikaa, olin toivonut jo monta vuotta, en tiedä, miksi poikaa, mutta se vain oli mielessä. Poikahan se sitten oli ja nyt kun odotan toista, niin on aivan sama, kumpi tulee, vaikka tyttöolo niinsanotusti onkin.
Mulla on kyllä joskus ollut haaveena (ehkä vieläkin salaisesti), että saisin kolme poikaa. :) Jotkut ei ymmärrä tätä.
 
Miuta taas ärsyttää se miten kovin kaikki nyt toivovat isoon ääneen että "tulispas nyt sitten se tyttö ni ois molempia...!"

No joo-o, olisihan se erilaista varmasti, mutta ihan yhtä toivottu poikakin on meidän perheeseen. Nyt kaikki mittailevat naaman asennosta noita tyttötuulia... itse toivon tervettä lasta, jos nyt jotain pitää toivoa.

Noh, tuostakin huolimatta, ymmärrän kyllä ap:tä, saathan sinä pettynyt olla. Tokkopa lopun ikääsi kuitenkaan.
 
poika,poika,poika,tytär, poika
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Mä olen pettynyt, vihainen ja vattuuntunut. Mä en edes yrittän tulla raskaaksi ja sit ajattelin ok, jos se on nyt se meidän poika. Ja paskat. Kuulemma neljäs tyttö tulossa. Ärsyttää kuunnella ihmisten kyselyitä ja ilkeitä ilmeitä, kun kuulee et meille tulossa tyttö TAAS! Ja taas pääsee poikien äidit sössöttämään kuinka mulla on niin helvetin helppoa, kun on pelkkiä tyttöjä. Ja kun tytöt on niin helppoja että, lässyn lää.
Ja vielä sanotaan etteikö ihmiset odota poikaa jos entiset tyttöjä tai monen pojan vanhemmat tyttöä, pötypuhetta. Miehet ainakin odottaa poikaa.
 
Helmimami
Ymmärrän sinua. Ennenkun itse sain lapsia, toivoin tyttöä. Sitten ensimmäinen oli poika. Se ei vielä tuntunut pettymykseltä kun vauvan kuitenkin sain. No sitten tässä toisessa raskaudessa selvisi että poika sieltä tulee taas. No silloin pettymys oli jo lievä. Mutta on se siitä häipynyt lähes kokonaan... ja ensiviikolla saan tämän toisen poikani. Haave on kuitenkin saada vielä joskus se tyttö. Vaikka rakkaita nämä pojatkin ovat.

Minusta on ihan ymmärrettävää pettyä tuollaisessa tilanteessa, ei se tarkoita etteikö lapsiaan rakastaisi. Pettyyhän sitä kaikenlaisissa muissakin tilanteissa.
 
poika,poika,poika,tytär, poika
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Juuh. Tyttöjen kasvatuksessa ei kuulemma tarvita mitään taitoja. Ne on luonostaan helppoja. Ja sit mun appiukon vaimo taas alkaa aukoa. "sä se olet niin huono. Mikä näitä nuoria naisia vaivaa, kun eivät osaa poikia tehä". Voi vattu, sen kultapoju oli vielä neljävuotiaana vaipoissa. Mun tytöt on sata kertaa fiksumpia kun sen housuunsa paskova poika.
Kuis se nyt on housuunsa paskova poika ja sä oot niin pettynyt kun ei tullut poikaa?
 
Mulla neljä tyttöä ja viides poika. Neljännen tytön jälkeen sain jatkuvasti kuulla, että kyllä teidän täytyy vielä sitä poika yrittää. Kun viidettä odotin, ajattelin, että jos sunkin voisin vaikuttaa tekisin piruuttani tytön. Minä olisin kyllä ollut ylpeä ja onnellinen viidestä pienestä prinsesstakin. Mutta ihan yhtä rakas on poikakin. Mulle sillä sukupuolella ei ole koskaan ollut merkitystä. Lapsia on "tehty", ei tyttöä tai poikaa.
 
Musta on hyvä että ap purkaa johonkin pettymyksensä, eikä jää sitä mielessään pyörittelemään. Musta on ihan ymmärrettävää että toivoo jompaa kumpaa sukupuolta. Eihän se sitä tarkoita etteikö lasta rakastaisi oli se kumpi tahansa! Ihan yhtä rakkaita on varmasti tytöt ja pojat :heart:
Kyllä mäkin myönnän että kun odotin toista niin ajatelin että olisi kiva jos tulisi toinenkin tyttö. Lapsilla on pieni ikäero ja ajattelin et niillä olisi enemmän yhteisiä juttuja isompana (samanlaiset leikit jne.) ja vaatteetkin olisi näppärämpi kierrättää seuraavalle. Ja olen kans nyt tosi hirveä ihminen kun myönnän hieman pettyneeni, kun kuulin että poika tulee :ashamed: sitä pettymystä kesti ehkä pari tuntia kun sulattelin ajatusta :whistle: ja kokoajan kuitenkin olin onnellinen siitä että ultran perusteella tulokas vaikutti terveeltä :heart: meillä kun oli kans pelko siitä että onko sikiöllä kaikki hyvin, mutta onneksi oli :heart: ja kun poika syntyi, niin mistään pettymyksestä ollu enää tietoakaan, eikä sen jälkeenkään :heart: ihan yhtä rakkaita nuo molemmat on

Sitäpaitsi kun noihin vaatetusasioihin mennään, niin toisaalta poika antaa hyvän syyn shoppailuun, kun pojalle on vaikeempi löytää kivaa ja suloista vaatetta kun tytölle :whistle:
 
vieras
Meillä myös tyttöjä 3 ja heillä enkeli isoveli. Todellakin olen ylpeä ja onnellinen tytöistäni. Rankan menetyksen jälkeen toivoin vain elävää vauvaa tyttöä tai poikaa, ihan sama kumpaa sukupuolta.
 
vieras
Ymmärrän tavallaan Ap:n pettymyksen. Ja hyvä että osaa sanoa ääneen. Mutta silti tuntuu että taustalla on jotain muutakin..aika rumasti kirjotat. Varsinkin miehestäs ja muutenkin..(housuunsa paskova kultapoju,se kenen kanssa näitä tyttöjä teet). Lievää asennevammaa havaittavissa..:/
 

Yhteistyössä