Pettynyt RUSKOVILLAAN!

Tilasin eilen pojalleni Ruskovillan lapaset ja sukat.

Sukat laitoin tänään paljaaseen jalkaa kuomien sisälle ja lapaset paljaaseen käteen-peukalopotti-toppahanskojen alle. Pakkasta -8, poika oli ulkona tunnin ja sisälle tullessaan jalat ja kädet jääkylmät..kova on liikumaan ja touhuamaan ettei ainakaan siitä oo kiinni.

Luotin Ruskovillaan ja siihen että jalat ja kädet olisivat olleet lämpimät..
 
Mulla on samanlainen kokemus Ruskovillan villatumpuista. 3-vuotiaalla tytölläni on sellaiset ja pari kertaa oon ne laittanut yli -10 asteen pakkasella rukkasten alle, tyttö on tunnin ulkoilun jälkeen valittanut käsien palelevan ja ihan jäässähän ne ovat olleet :/
Jännä juttu sinänsä, että kun laitan tytön isomummun kutomat villalapaset talvirukkasten alle, kädet pysyvät lämpiminä. Villaa ovat nekin, mistähän mahtaa johtua tuo ero...
 
vera
Alkuperäinen kirjoittaja Ruskovillaan erittäin tyytyväinen:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
ehdottomasti villasukka paljaaseen jalkaan, maailman paras juttu. mä tykkään.
Meillä laitetaan tavallinen sukka ensin ja sitten villa. Koskaan ei ole jalat paleltuneet :)
Juuri näin!
Jotkut saa ihottumaakin jos pelkkää villaa käyttää.
Kyllä se tavallinen sukka nyt vähän lisää lämpöäkin
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Ennen käytettiin sukkaa ja villasukkaa päällekkäin..ei toiminut..jalat ihan yhtä jäässä :|
En vaan keksi miten saisin lämpimäks noi pienet jäsenet..
Eli ruskovillassa ei vikaa vaan aina jäätyy kamppeista huolimatta??
 
Mä taas olen saanu ohjetta että villasukka tulis laittaa paljaaseen jalkaan, ainakin coretex kenkiin.

Ja joo, siis ennen käytettiin sukkia ja mummun kutomaa villasukkaa ja nyt sitten ostin ruskovillan sukat, koska niitä niin paljon on kehuttu..
 
vv
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Mä taas olen saanu ohjetta että villasukka tulis laittaa paljaaseen jalkaan, ainakin coretex kenkiin.

Ja joo, siis ennen käytettiin sukkia ja mummun kutomaa villasukkaa ja nyt sitten ostin ruskovillan sukat, koska niitä niin paljon on kehuttu..
No kannattaa nyt varmaan laittaa toinenkin sukka jos mikään ei lämmitä...
 
hulipumppasli
Mä olen ratkaissut meidän talvihanskat näin: neuloslapanen alle, sellainen suht jämpti. Sit välikausihanska päälle, se on hieman iso pojan käteen. Ja lopuks paksu hanska. Eikä oo kertaakaan olleet kädet kylmät! Onko,ap, poikasi kengissä tilaa varpaille? Jos on kovin tiiviit kengät, niin ettei esim. varpaat pääse liikkumaan, kylmettyvät jalat helposti. Meillä on myös kuomat ja laitan aina s-housut, sukat ja neulossukat.
 
mut halvemmillakin pärjää
joo, noi ruskovillathan on enempi sellaisia alusasuja, eli villa kun on lähellä iho niin se toimii, siis kuten villa toimii, you know, ja sit siihen päälle joku toinen vaatekerros vielä.
 
mona
Alkuperäinen kirjoittaja Joandra:
Kengät ei ole pienet...paremminkin liian isot :)

Eli kannattaako nyt seuraavalle ulkoreissulle laittaa sukka+ruskovilla vai esim. ruskovilla+villasukka?

Ja noi kädet on edlleen ongelma :(
Mitä jos kokeilisit ruskovilla+tavallinen sukka?
 

Yhteistyössä