Pettymys niin suuri että voisin pillahtaa itkuun...koskien sitä talonosto asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Multakussuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Multakussu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Ja eikös teille tule nyt jotain sakkomaksua maksettavaksi jos kerta kaupat peruuntuvatkin?
Eikös tarjous oe sitova, puolin ja toisin?

Meille olis tullu 4% kauppahinnasta mutta luojan kiitos tehtiin kaikki suullisena..

Suulliset sopimukset on kyllä ihan yhtä sitovia kuin kirjallisetkin, eri asia millä niitä sitten pystyy todistamaan...
Joku aika sitten kun me ostettiin asuntoa tehtiin tarjous sillä ehdolla että saadaan rahoitus järjestymään, ja siis vastaavassa tilanteessa meille ei olisi tullut sopimussakkoja.
Toivottavasti äitienne mielet vielä muuttuvat tai muuten saatte takausasian kuntoon. Tosi kurjaa jos ovat ensin luvanneet tulla mutta alkavatkin perumaan :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Ja eikös teille tule nyt jotain sakkomaksua maksettavaksi jos kerta kaupat peruuntuvatkin?

Meille olis tullu 4% kauppahinnasta mutta luojan kiitos tehtiin kaikki suullisena..

Tuonon ei tietenkään voi vedota että suullisena tehty, joudutte samalla tavalla maksajaksi, voi mennä oikeuteen ja siellä sitten näkee kumman sana voittaa...

Ei jouduta kun nimenomaan sitä kysyttiin ja niin sovittiin.Jos kirjallisena niin sitten olis pätevä mutta suullisena ei olla missään vastuussa.

Tuonon ei tietenkään voi vedota että suullisena tehty, joudutte samalla tavalla maksajaksi, voi mennä oikeuteen ja siellä sitten näkee kumman sana voittaa...

Ei jouduta kun nimenomaan sitä kysyttiin ja niin sovittiin.Jos kirjallisena niin sitten olis pätevä mutta suullisena ei olla missään vastuussa.

Huom!Huom!Huom!vielä nostan tämän viestini kun moni sanoo että on yhtä pätevä. :attn:

:attn: Meillä se EI OLE pätevä.Siitä on sovittu. :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:
Mä en koskaan ikinä takaisi kenenkään lainaa, oli kyseessä sitten omat lapseni tai ketä tahansa.
Jos ei itse saa lainaa niin se jo kertoo jotain.

Niin mitä se kertoo jos ei saa lainaa ?

Saman pankin eri konttoreissa voidaan tehdä aivan toisistaan täysin poikkeavia päätöksiä...joten mitä se sitten mahtaa kertoa ihmisistä.

No senkun ap sitten kysyy muista konttoreista!
Mutta ei pankki huvin vuoksi jätä myöntämättä lainaa kellekään, vaan kyllä ne laskee ne tulot ja menot ja tekevät siitä sitten ihanomat päätöksensä.

Siis laina meille myönnettiin heti ilman mitään,laskivat että meillä jää kuitenkin 3000euroa kuussa vielä käteen lyhennyksen jälkeen joten ongelmaa ei ollut siinä,kunhan ne kaksi takaaja olisi.

Kilpailuta pankkeja. Joku pankki voi suostua kun suostutte vain siirtämään kaikki raha-asianne sinne. Le Penin suhteen olen samaa mieltä, että aika ei ole kaikkein paras ensiasunnon ostoon.

Mut eiks talo takaa itteensä sen 70-80% nii paljoko se valtion takaus on??? nii siis jääks siitä se 40000e takaamatta et?? siis en osaa oikein selitää mut meillä kans on valtion takaus ja talo takas itteensä nii meillä jäi se 7500e per takaaja .....

Siis teille jää lyhennysten jälkeen kolme tonnia käteen, mutta ette pysty maksaan omatakausta?

Kyllä meille Nordeassa onnistui täystakaus.

Ja miksi ette ottanut lainanlupausta etukäteen? En ikinä uskaltaisi tarjota kämpästä jos ei oo pankin sitova lainanlupaus olemassa.

Mä en koskaan ikinä takaisi kenenkään lainaa, oli kyseessä sitten omat lapseni tai ketä tahansa.

:o Meidän tulot on ihan hyvät,pärjätään hyvin eikä koskaan minkäänlaista maksu häiriö merkintää ole kumpikaan meistä hankkinu.

Mielummin menisin myymään itteeni kadulle kun jättäsin takaajille maksettavaa. :ashamed:

Mutta kyllä mä ymmärrän,onhan se takaus aina rasite sille takaajalle. :flower:

Siinä tapaukseessa teidän kannattaa säästää etukäteen taloa varten, niin ette tarvitse takaajia.

Alkuperäinen kirjoittaja jensku:

Niin mitä se kertoo jos ei saa lainaa ?

Saman pankin eri konttoreissa voidaan tehdä aivan toisistaan täysin poikkeavia päätöksiä...joten mitä se sitten mahtaa kertoa ihmisistä.

Aivan, meidän lainan kanssa kävi niin että nordea väitti ettei omatakausta olekaan ja edes eivät neuvottele ennen takaajia. Siis itse mainostivat omatakausta. Marssittiin toiseen konttoriin ja jopas löytyi ilman ongelmia. Tämä konttori ei missään vaiheessa kyseenalaistanut maksukykyämme vaan tehtiin velkapaperit asuntoa varten. Ei kannata luovuttaa jos yksi paikka torppaa. Vissiin uusi juttu se että on oltava säästöjä vaikka omatakaus.

Sekö ei ole sitova?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sekö ei ole sitova?

:headwall: Miksi ?? ei voi lukea ketjuista edes muutamaa viestiä taaksepäin missä selviää usein kysymykseen vastaus :saint: :whistle:

Joskus on opetettu, että irtaimiston kaupassa suullinen sopimus pätee, mutta ei kiinteistön kaupassa. Ainakin jos osaketta olisi ostamassa, niin ei kannata luvata mitään epävarmaa. Meidän omassa talokaupassa taisi olla niin, että tarjous oli sitova vasta kun oli maksettu käsiraha. Siihen saakka kumpikin osapuoli sai perua vapaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:

Mitä se sulle kertoo???

Että oma talous ei ole kunnossa. Jos ei pysty etukäteen säästämään, niin että laina irtoaa ilman takaajia, niin tulot ovat liian pienet tai talo liian iso...

Yhteistyössä