Petturi itkee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sami

Vieras
...siis näitä luettuani olen ymmärtänyt, että aika moni petoksesta kiinni jäänyt mies itkee tekoansa jälkikäteen, mutta miksi? Harvemmin sitä jotain sellaista mikä tuntuu hyvältä alkaa katumaan, eikä miehet yleensä itke kuin suuresta kivusta. Tai olla että teidän miehet tietää, että itkemällä se nainen antaa anteeksi. Itse jäin kiinni sivupanosta ollessani silloin parisuhteessa. Tottakai sain osakseni haukkuja ja syytöksiä. Kaikki oli minulle aivan oikein, myös se että vihdoin ja viimein puolisoni jätti minut. Eipä silti olisi tullut mieleenikään itseä, sen verran hienoja kokemuksia noi kaikki panot olivat olleet. Taisi ex:ääni eniten harmittaa se kun en itkenyt ja ollut pahoilla teostani. Sanoin hänelle suoraan mitä on tullut tehtyä ja että näin on. En ole ylpeä teoistani, mutta sillä hetkellä se tuntui oikealta, joten antaa olla elettyä elämää. Nyt jatkan onnellisena poikamiehenä, ehkä taas vähän ajan päästä parisuhteessa...

hyi helveeetti mikä sika!! toivottavasti sulle tehään samoten että tiiät milt tuntuu, mut ai niin olethan tunnevammainen joten tuskin tuntuu sulla missään SIKA!!!

Miksi et kerro suoraan seurustelua aloittaessa (tai jo heti, kun näyttää siltä, että jonkun kanssa voisi kehittyä tapailusta seurustelua), että et halua sitoutua vain yhteen naiseen seksin osalta?

Nykyinen poikaystäväni sanoi heti aluksi, että ""Lyö vaan, jos haluat, mutta mun pitää heti aluks todeta, että en pysty olemaan uskollinen. Kyllästyn yhteen ja samaan naiseen ja se on ahdistavaa. Siksi mieluummin olen sinkkuna kuin varattuna"". Oli tosi virkistävää, kun hän REHELLISESTI sanoi sen heti suhteen alussa.

Tällä hetkellä meillä on seurustelua takana 4 kk ja toistaiseksi ei ole ollut tarvetta pettää, mutta toisaalta myös helpottaa, kun tietää, että jos tekee mieli vierasta, se on sallittua. Vietämme tosi paljon aikaa yhdessä ja molemmat näkevät vaivaa seksin suhteen, koska tunteita on niin vahvasti mukana, ettei kovin helposti varmaan kumpikaan halua lähteä etsimään satunnaispanoja. Niinpä seksi on pysynyt tosi vaihtelevana ja kokeilunhaluisena.

Suosittelen, että seuraavaa suhdetta aloittaessasi kerrot rehellisesti pettämisestäsi. Sitten on jatkossa helpompi elää asian kanssa itsekin, kun ei ole huonoa omaatuntoa ja ei tarvitse keksiä peitetarinoita ylitöistä tms

Sun käytöksesi oli vain selkeä osoitus siitä, ettet rakastanut silloista kumppaniasi. Jos olisit hoksannut sen aiemmin, olisit voinut lähteä jo ennen kuin petit ja hän olisi säästynyt turhilta murheilta.

Ei petturi itke ja kadu sitä, mitä on tehnyt vaan sitä, että on jäänyt kiinni! Monenko petturin olette nähneet itkeskelevän tekonsa kauheutta ennen kiinnijäänitään? Useita olen kyllä nähnyt, jotka ovat teoillaan leuhkineet ja kerskailleet.

Toki vastaavasti montakin näennäisen ""moralistista"" ja ""kunniallista"" ihmistä estää pettämästä ainoastaan kiinnijäämisen pelko.

Olet kyllä antanut avoimet kädet miehellesi, harva suomi-elli siihen pystyy, mutta loppukädessä tulet katumaan asiaa. Tunnen sen verran paljon naisia ja heidän ajatusmaailmaansa, jotta tiedät että muut naiset ovat aina, siis AINA uhka ja niille ollaan kateellisia. Ei tule toimimaan, viimeistään silloin kun haluat muuttaa yhteen, tai hankkia lapsia. Silloin miehen pitäisi olla vain sun kanssa, tuttua hommaa...

Alkuperäisen luonteesta kertoo paljon se ettei ollut pahoillaan satutettuaan kumppaniaan. Ei tekojaan välttämättä tarvitse tekemättömäksi toivoa, mutta on kylmän ihmisen merkki jos ei kykene edes olemaan pahoillaan kun loukkaa toista.

Sami kaikessa viisaudessaan tiivisti kaikkien suomen naisten tarpeet yhteen lauseeseen.
Samoinhan voi todeta ettei yksikään mies sitä kestä jos oma nainen pettää vaikka mies itsekin pettää. Yleistämällä saa niin kivoja lauseita aikaiseksi.

Ehkä samin kannattaisi vielä hiukan tutkia kantaansa. Kävikö mielessä ettei nainen välttämättä edes suunnittele olevansa nykyisensä kanssa loppuelämäänsä? Tai avioituvansa/hankkivansa lapsia ikinä kenenkään kanssa?

Itseasiassa, entisessä suhteessani erehdyin miestäni pettämään ja katkerat itkut itkin jo ennen kuin edes päätin kerronko miehelle vai en. Ja epäilen vahvasti etten ole edes ainoa. Aina kun ei se pettäjäkään ole täysin tunteeton ja joskus sattuu niinkin että oikeasti rakastaa kumppaniaan tai ei ainakaan missään nimessä halua toisen kärsivän.

Jenni1971, toisinsanoen olet niin lätkässä että taivut vaikka mutkille jos ""miehesi"" haluaa. Ja kun olet jo totaalisesti unohtanut mitä itse halusitkaan ja keskittynyt vain siihen miten pidät ""poikaystäväsi"" tyytyväisenä ja siten omanasi, se menee ja pettää kuitenkin.

Ensimmäinen poikaystäväni, jonka kanssa seurustelin puolitoista vuotta kertoi rehellisesti minulle seksikokeiluistaan muualla. Eikä se hetkeuttanut minua suuntaan tai toiseen, sillä olin itse vielä neitsyt enkä olisi hänelle vielä tuolloin antanutkaan. Kun myöhemmin seksi astui mukaanmeidän suhteeseemme hän joko jätti kertomatta muista tai sitten hän lopetti muualla käymisen. Kumma juttu näinjälkikäteen ajateltuna, minua ei tosiaan haitannut pätkän vertaa se, että hän sekstailimuualla :).

Nyt se saattaisi haitata, kun vanhemmiten sitä alkaa omistamaan kumppaniaan. Ei enää ole itse niin silmät avoinna ja maailma edessä-asenteella suhteessa josta voi itsekin lähteä heti kun siltä alkaa tuntumaan, vaan sitä pitää kynsin hampain kiinni jostain mitä ei ole.

Mielestäni olet unohtanut sen tärkeimmän asian: kyvyn tuntea myötätuntoa.

Pystyt siis loukkaamaan läheistä ihmistä sumeilematta. Sanot, että haukut sinulle olivat aivan oikein etkä ole ylpeä teostasi, mutta sillä hetkellä teot tuntuivat oikealta, kun 'tuntui niin mahtavalta'.

Eli unohdit täysin, että sinulla on vastuuta suhteestasi ja siitä toisesta ihmisestä siinä. Ajattelet vain itseäsi, kun mulla on kivaa, niin mitäs muista. Et ilmeisesti edes ole pahoillasi tämän eksäsi puolesta, joka oli suurin kärsijä. Sinä vaan mennä porskutat ja panet. Mitäs väliä sillä on, jos toinen ihminen loukkaantuu ja on surullinen.

Toivon vilpittömästi, että joku päivä sinä rakastut (oikeasti, siten että tuntuu) ja tämä ihminen pettää sinua. Sitten tiedät, miltä tuntuu. Ehkä elämästä sinäkin opit jotain, etkä vain mene ja pane ympäriinsä.

Mutta sen voin kertoa, että vaikutat kylmältä ja inhottavalta ihmiseltä. Luoja minua tuollaisilta varjelkoon. Toisaalta vaikutat myös surulliselta. Jotenkin epätoivoiselta. Toivottavasti itse löydät tasapainon ja onnen elämääsi. Se tulee kyllä, joskus vaikeamman kautta. Kyllä säkin vielä tulet itkemään - monta kertaa. Et vielä itse ymmärrä sitä.

Yhteistyössä